Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Futloos, niet eten en plas laten lopen
Moderator: moderatorteam
- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 2
Futloos, niet eten en plas laten lopen
Het hondje van mijn moeder. Ze drinkt wel, maar dat komt er ook bijna gelijk weer uit. Buiten doet ze wel wat, maar binnen laat ze het lopen. Haar baarmoeder is eruit gehaald wegens bmo. Over het tandvlees kan mijn moeder niets zeggen.
Het is een maltezer en ze zit net een paar weekjes aan de apoquel. Sinds gisteren speelt bovenstaande eigenlijk. Mijn moeder heeft de dierenarts al proberen te bellen, maar hier in de regio heeft niemand meer een spoeddienst. Dan moet je naar Arnhem. Heeft iemand een idee? Ik vind dat druppels laten lopen zo raar...
Het is een maltezer en ze zit net een paar weekjes aan de apoquel. Sinds gisteren speelt bovenstaande eigenlijk. Mijn moeder heeft de dierenarts al proberen te bellen, maar hier in de regio heeft niemand meer een spoeddienst. Dan moet je naar Arnhem. Heeft iemand een idee? Ik vind dat druppels laten lopen zo raar...
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Re: Futloos, niet eten en plas laten lopen
Misschien wordt ze wat ouder en kan ze het minder goed houden ik zou morgen even naar de dierenarts gaan
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Als het drinken er gelijk weer uit komt krijgt ze niet veel vocht binnen.
Dat lijkt me zorgelijk?
Futloos kan ook duiden op uitdrogingsverschijnselen
Hoe oud is dat hondje nu?
Dat lijkt me zorgelijk?
Futloos kan ook duiden op uitdrogingsverschijnselen
Hoe oud is dat hondje nu?
- Marion.
- Zeer actief
Ze is 11. Maar drinken doet ze gewoon alleen sinds gisterenmiddag komt het er ook uit (niet gelijk). Maar daar klinkt dat druppels laten lopen toch niet bij te horen (en mijn zus zegt af en toe zelfs bloed, mijn moeder zegt dan weer dat je dat amper merkt). Ik zat ook al te denken aan blaasontsteking.

- ranetje
- Zeer actief
Blaasontsteking is vanwege dat druppelen zeker een mogelijkheidMarion. schreef: ↑30 jul 2023 15:21Ze is 11. Maar drinken doet ze gewoon alleen sinds gisterenmiddag komt het er ook uit (niet gelijk). Maar daar klinkt dat druppels laten lopen toch niet bij te horen (en mijn zus zegt af en toe zelfs bloed, mijn moeder zegt dan weer dat je dat amper merkt). Ik zat ook al te denken aan blaasontsteking.

Maar dat er uit komen van het drinken is beslist ook niet goed.
Probleem met de nieren?
- Marion.
- Zeer actief
Zou ook kunnen. Ze zit dus onder behandeling van een dermatologe (en dat gaat enorm goed, volgens mij zit ze nu alleen nog op de Apoquel maar dat weet ik niet heel zeker). Die is nu met vakantie, maar morgenochtend bel ik ze even. Lijkt me handiger dat zij daar daar nu gaan kijken ipv de lokale dierenarts waar mijn moeder heen wil.ranetje schreef: ↑30 jul 2023 16:44Blaasontsteking is vanwege dat druppelen zeker een mogelijkheidMarion. schreef: ↑30 jul 2023 15:21Ze is 11. Maar drinken doet ze gewoon alleen sinds gisterenmiddag komt het er ook uit (niet gelijk). Maar daar klinkt dat druppels laten lopen toch niet bij te horen (en mijn zus zegt af en toe zelfs bloed, mijn moeder zegt dan weer dat je dat amper merkt). Ik zat ook al te denken aan blaasontsteking.![]()
Maar dat er uit komen van het drinken is beslist ook niet goed.
Probleem met de nieren?

- ranetje
- Zeer actief
- Marion.
- Zeer actief
Ze had een overvolle blaas, dus ergens blokkeerde er iets de uitgang. Echo liet eigenlijk niet echt iets zien. Maar toen ze met een katheter de blaas wilde legen kwam ze aan de achterkant (tussen vulva en anus) een grillige homp tegen. Tumor dus, en eigenlijk inoperabel.
Hier hadden we absoluut geen rekening mee gehouden en mijn moeder was erg verdrietig, maar ook heel erg dapper. Pien is vanmiddag rustig ingeslapen.
Hier hadden we absoluut geen rekening mee gehouden en mijn moeder was erg verdrietig, maar ook heel erg dapper. Pien is vanmiddag rustig ingeslapen.
Laatst gewijzigd door Marion. op 01 aug 2023 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

- ranetje
- Zeer actief
Ach wat verdrietig
Sterkte voor je moeder

Sterkte voor je moeder

- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Jeetje dat is idd niet iets waar je rekening mee houd
Heel veel sterkte met dit onverwachte verlies voor jullie en je moeder
Heel veel sterkte met dit onverwachte verlies voor jullie en je moeder

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Wat onverwacht zeg en wat verdrietig.
Sterkte voor je moeder.
Sterkte voor je moeder.

- Branka
- moderator
- Marion.
- Zeer actief
Ze was (uiteraard) heel erg verdrietig, maar ook gelijk heel dapper en gedecideerd "nee, het mag geen lijdensweg worden". Het ging heel fijn en rustig, we zijn er wel 2,5 uur geweest. Ze lieten haar ook lang slapen en ons alleen, zodat we het over begraven en cremeren konden hebben. Ze wilde haar graag in een tuin begraven hebben. Mijn zus - waar ze het meeste komt - vond dat een heel naar idee, dus ik heb haar meegenomen naar ons en Pieter heeft haar net begraven.
Veel te jong, net 11.5 jaar oud. Mijn moeder is er heel nuchter en realistisch onder, maar de klap zal nog best komen. Is ze weer alleen

Veel te jong, net 11.5 jaar oud. Mijn moeder is er heel nuchter en realistisch onder, maar de klap zal nog best komen. Is ze weer alleen

-
- Zeer actief
Wat rot en onverwachts, erg verdrietig zeker voor je moeder 

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Marion.
- Zeer actief
Marion. schreef: ↑31 jul 2023 15:46 Ze had een overvolle blaas, dus ergens blokkeerde er iets de uitgang. Echo liet eigenlijk niet echt iets zien. Maar toen ze met de katheter de blaas wilde legen kwam ze aan de achterkant (tussen vulva en anus) een grillige homp tegen. Tumor dus, en eigenlijk inoperabel.

- Marion.
- Zeer actief
Kan er een modje naar de instellingen kijken? Ik dacht een woordje te editen, maar er komt een heel nieuw bericht. Die ik ook niet kan editen?

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik zie dat gewone leden inderdaad niet meer kunnen wijzigen, alleen citeren. Ik ben ermee bezig, maar ik kan nog niet vinden waar het fout gaat. Gezien de permissies zou je gewoon moeten kunnen wijzigen. Ik heb vandaag alleen een telefoon bij de hand en dat werkt niet ideaal. Ik kijk er morgen nog eens naar via de laptop en hopelijk kan ik het probleem dan vinden
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Wat een onverwachte bevinding! Een eerlijke beslissing tegenover het hondje, maar het verdriet is er niet minder om. Sterke voor je moeder!
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
- Marion.
- Zeer actief
Je actie is gelukt hoor, ik kan weer editenFotogravinnetje schreef: ↑01 aug 2023 08:06Ik zie dat gewone leden inderdaad niet meer kunnen wijzigen, alleen citeren. Ik ben ermee bezig, maar ik kan nog niet vinden waar het fout gaat. Gezien de permissies zou je gewoon moeten kunnen wijzigen. Ik heb vandaag alleen een telefoon bij de hand en dat werkt niet ideaal. Ik kijk er morgen nog eens naar via de laptop en hopelijk kan ik het probleem dan vinden

- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Ach wat sneu, zo ineens. Sterkte voor je moeder en jullie.
- Hazenrein
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
- Contacteer:
Ach wat een verdrietig vervolg op jet eerste bericht. Sterkte voor moeders.
Wat ontzettend sneu en verdrietig. Zo onverwacht. Heel veel sterkte voor je moeder. Die foto van je moeder met hondje

- Marion.
- Zeer actief
Bedankt allemaal. Mijn moeder heeft er vrede mee. De dierenarts vroeg nog of Pien uit Huissen kwam, want ze zag de laatste jaren veel maltezers met een tumor op die plek. Toen vertelde mijn moeder nog hoe ze aan Pien was gekomen, dus NIET uit Huissen (viewtopic.php?t=242533).
Een jaar na de dood van mijn vader wilde mijn moeder erg graag een hondje. Na een hobbelstart (zie topic hierboven wat ik linkte) had ze er een gouden hond aan. Het dingetje was ontzettend lief en vond alles goed wat mijn moeder deed. In die jaren heeft ze twee nieuwe knieën en twee nieuwe heupen gekregen, en ze zegt zelf ook dat als ze Pien toen niet had gehad dat ze niet zo snel weer op de been was geweest. Daar heeft ze gelijk in denk ik. De noodzakelijke logeerpartijtjes als ze geopereerd was (bij mijn jongste zus) of als ze op vliegvakantie ging met de hele familie dan bij mij (want ik doe niet aan vakanties zonder hond) waren geen enkel probleem voor Pien.
Ze heeft dus een plekje hier in de tuin, want mijn moeder wilde haar graag ergens begraven. Ik heb er een pot met Oostindische kers op gezet, die ik van zaadjes van de supermarkt had gekweekt. De pot stond bij het plekje van Saar, maar er kwam geen bloem in. Maar om te voorkomen dat Teun in de vers omgewoelde aarde ging graven had ik die pot maar bij Pien gezet. En toen ik vrijdag even tussen de buien de tuin in liep, bloeiden er zomaar 2 mooie bloemen in de kers. Mijn moeder denkt/gelooft dat het een teken is dat het goed is zo.

Een jaar na de dood van mijn vader wilde mijn moeder erg graag een hondje. Na een hobbelstart (zie topic hierboven wat ik linkte) had ze er een gouden hond aan. Het dingetje was ontzettend lief en vond alles goed wat mijn moeder deed. In die jaren heeft ze twee nieuwe knieën en twee nieuwe heupen gekregen, en ze zegt zelf ook dat als ze Pien toen niet had gehad dat ze niet zo snel weer op de been was geweest. Daar heeft ze gelijk in denk ik. De noodzakelijke logeerpartijtjes als ze geopereerd was (bij mijn jongste zus) of als ze op vliegvakantie ging met de hele familie dan bij mij (want ik doe niet aan vakanties zonder hond) waren geen enkel probleem voor Pien.
Ze heeft dus een plekje hier in de tuin, want mijn moeder wilde haar graag ergens begraven. Ik heb er een pot met Oostindische kers op gezet, die ik van zaadjes van de supermarkt had gekweekt. De pot stond bij het plekje van Saar, maar er kwam geen bloem in. Maar om te voorkomen dat Teun in de vers omgewoelde aarde ging graven had ik die pot maar bij Pien gezet. En toen ik vrijdag even tussen de buien de tuin in liep, bloeiden er zomaar 2 mooie bloemen in de kers. Mijn moeder denkt/gelooft dat het een teken is dat het goed is zo.

- ranetje
- Zeer actief
Wat lief die bloemen 
Dat geeft je moeder vast een goed gevoel.

Dat geeft je moeder vast een goed gevoel.