Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Muilkorf tijdens het fietsen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Puppie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Herdermixen
Aantal honden: 4

Muilkorf tijdens het fietsen

Ongelezen bericht door Puppie »

Ik zoek tips/ ervaringen voor een muilkorf die je kunt gebruiken tijdens het fietsen met de hond. Mijn langharige hond is erg gevoelig qua maag/darmen. Hij mag alleen speciaal voer. We zijn bezig hem weer goed op gewicht te krijgen. Hij is echter ook begonnen van straat te eten. Tijdens het wandelen kunnen we hem in de gaten houden. Tijdens het fietsen is dit lastiger. Hij loopt los en die vrijheid wil ik hem graag blijven geven. Heeft er iemand ervaring met een goede muilkorf waarbij hij ook kan blijven hijgen om goed zijn warmte kwijt te
Laatst gewijzigd door Puppie op 20 apr 2024 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Muilkorf tijdens het fietsen

Ongelezen bericht door blondie »

Zelf geen ervaring mee, maar lees vaak over baskerville, https://www.hondenwijzer.com/beste-muilkorf-hond/ ook op andere hondenfora.

Ze kunnen er wel door drinken en je kunt ook voerbeloning geven, dus of het volledig kan voorkomen om van straat te vreten weet ik niet.. maar het wordt in ieder geval wat moeilijker gemaakt op die manier.

Je geeft aan dat hij begonnen is met van straat te eten. Dat deed hij voorheen op ander voer niet?
Wij hebben een dame met EPI aandoening en zij moet ook speciaal voer.
Vrat toen we haar kregen alles wat los en vast zat van straat, en wij dachten dus ook dat voor de toekomst het onhaalbaar zou zijn haar los te laten lopen of alleen los met muilkorf.
Bij haar konden we op een bepaald moment wel doordringen, en controle houden.
Recent wilden we dat afbouwen, maar na een paar dagen merkten we al gedragsverandering en weer de neiging om van straat te vreten en in huis ook weer veel meer de focus op alles wat eetbaar was, en ook domweg direct hard in je handen happen (ook onverwachts als we niets aanboden maar eten in ons handen hadden of als ze dacht dat we eten in onze handen hadden :roll: )
We zijn na 2 à 3 dagen weer terug gegaan naar de hoeveelheid van het speciale voer waar ze het wel goed op deed en haar gedrag veranderde daardoor ook vrijwel direct weer.

Mijn tip zou dus zijn om als het kan te zien of je iets met het voeren kan doen, waardoor hij wellicht weer minder obsessie voor eten gaat krijgen.

Prachtig trouwens, alle herders zo van jou, zitten paar Tsjechische lijnen tussen?
Puppie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Puppie »

Dank je wel 🙂 Het zijn allemaal kruisingen. Bij de kortharigen zit wel Tsjechoslowaakse wolfshond in.

We durven niet meer iets qua voer te veranderen. Hij was echt veel afgevallen en moet eerst in ieder geval weer op gewicht komen. Hij is verder ook nogal kieskeurig met eten en weigert regelmatig omdat hij liever iets anders wil eten 🤦 We zijn dus allang blij als hij wel zijn speciale voer wil eten. Omdat ik 4 honden in de gaten moet houden lukt het me tijdens het fietsen niet om volledig zicht op hem te houden, vandaar dat ik nu even geen andere oplossing meer zie. Maar alle tips zijn natuurlijk welkom!
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Leuke roedel heb je
Afbeelding
Puppie
Vaste gebruiker