Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kleine puppy-update (27-4-04)
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Kleine puppy-update (27-4-04)
De puppies zijn nu 3 dagen oud en doen het heel erg goed. Hun geboortegewicht was voor het ras behoorlijk aan de lage kant maar ze zijn bijna allemaal aan een enorme inhaalslag begonnen. Sjefke is een meer dan perfecte moeder, en verzorgt de pups heel goed. Als ze haar niet naar haar zin liggen, pakt ze ze gewoon op en legt ze daar neer waar ze ze hebben wil. Ze gaat wel met me mee uit, doet ook rustig haar behoeftes buiten maar wil dan zo snel mogelijk weer terug naar haar pups!
Ik kan zonder enig probleem bij haar komen, de pups pakken en wegnemen (voor het wegen bijvoorbeeld) en als ik ze terug leg checkt Sjefke de pup even en dan is het gelijk goed.
Eric wordt wel bij de werpkist geduld, mag Sjefke ook aaien maar als hij richting de pups komt dan gaat Sjefke heel beschermend over haar pups heen liggen, zodat hij er niet bij kan om er eentje te pakken. Dat doet hij dan uiteraard ook niet, als het nodig is laat hij het gewoon aan mij over.
Misschien vinden jullie het leuk om te zien hoeveel de puppies al gegroeid zijn. Ik heb hieronder de geboortegewichten van iedere pup, en hun gewicht gisteravond (dag 3) genoteerd:
Teefje 1:
Geboortegewicht 300 gram
Gewicht op 26-4 435 gram
Toename sinds geboorte in procenten: 40,6%
Teefje 2:
Geboortegewicht 285 gram
Gewicht op 26-4 386 gram
Toename sinds geboorte in procenten: 31,9%
Teefje 3:
Geboortegewicht 315 gram
Gewicht op 26-4 458 gram (das dus de dikste!)
Toename sinds geboorte in procenten: 41,2%
Reutje 1:
Geboortegewicht 290 gram
Gewicht op 26-4 401 gram
Toename sinds geboorte in procenten: 35,4%
Reutje 2:
Geboortegewicht 315 gram
Gewicht op 26-4 408 gram
Toename sinds geboorte in procenten: 27,6%
Reutje 2 is het minst gegroeid, maar is niet de lichtste van het stel omdat hij een hoger geboortegewicht had.
Volgens mij doen ze het allemaal wel goed als je hun gewichtstoename zo bekijkt!
Ik kan zonder enig probleem bij haar komen, de pups pakken en wegnemen (voor het wegen bijvoorbeeld) en als ik ze terug leg checkt Sjefke de pup even en dan is het gelijk goed.
Eric wordt wel bij de werpkist geduld, mag Sjefke ook aaien maar als hij richting de pups komt dan gaat Sjefke heel beschermend over haar pups heen liggen, zodat hij er niet bij kan om er eentje te pakken. Dat doet hij dan uiteraard ook niet, als het nodig is laat hij het gewoon aan mij over.
Misschien vinden jullie het leuk om te zien hoeveel de puppies al gegroeid zijn. Ik heb hieronder de geboortegewichten van iedere pup, en hun gewicht gisteravond (dag 3) genoteerd:
Teefje 1:
Geboortegewicht 300 gram
Gewicht op 26-4 435 gram
Toename sinds geboorte in procenten: 40,6%
Teefje 2:
Geboortegewicht 285 gram
Gewicht op 26-4 386 gram
Toename sinds geboorte in procenten: 31,9%
Teefje 3:
Geboortegewicht 315 gram
Gewicht op 26-4 458 gram (das dus de dikste!)
Toename sinds geboorte in procenten: 41,2%
Reutje 1:
Geboortegewicht 290 gram
Gewicht op 26-4 401 gram
Toename sinds geboorte in procenten: 35,4%
Reutje 2:
Geboortegewicht 315 gram
Gewicht op 26-4 408 gram
Toename sinds geboorte in procenten: 27,6%
Reutje 2 is het minst gegroeid, maar is niet de lichtste van het stel omdat hij een hoger geboortegewicht had.
Volgens mij doen ze het allemaal wel goed als je hun gewichtstoename zo bekijkt!
-
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ja, dat is ook een pak van mijn hart. Het enige is dat ze voor mijn gevoel af en toe (vooral als ik haar net heb uitgelaten) onrustig is en op zoek gaat naar een puppy. Vanochtend zat ze zelfs onder mijn gasfornuis te speuren! In de tuin wil ze ook steeds naar het door haar gegraven hol, en snuffelt ze ook iedere keer in hoekjes en zo. Het lijkt er echt op dat ze de overleden pup zoekt, maar ik weet niet of dat kan hoor.chrico schreef:Gaat toch hartstikke goed zeFijn dat Sjefke ze zo goed verzorgd en zo een lieve mams is
- Patrol
- Zeer actief
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Die zullen wel helemaal dolgelukkig zijn nuSuzanne de Lange schreef:Ja, uiteraard! Dat heb ik afgelopen weekend gelijk gedaan (en was ook op mijn website al snel te lezen).Sietske* schreef:Jeetje wat groeit dat hard zeg. Leuk dat je het zo mooi bijhoudt. Dat zullen de pupeigenaren straks ook wel erg leuk vinden. Zijn je pupkopers al op de hoogte gebracht?

Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
De meeste Laekense worden geboren met een gewicht van iets onder of boven de 400 gram. Maar Sjefke is ook maar een klein en fijn gebouwd hondje, dus ik had al niet verwacht dat ze enorme dikzakjes zou baren. Zou ook niet zo fijn voor haar geweest zijn, dit ging een stuk makkelijker denk ik. Volgens de dierenarts waren het wel gewoon stevige pups trouwens.Stang schreef:Dat gaat helemaal goed![]()
![]()
Lijkt me inderdaad een vrij laag geboortegewicht, maar ze halen het perfect in!
Fijn dat het zo goed gaat
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Diegenen die een pup gaan krijgen wel, een hoop anderen (had een wachtlijst van 15 mensen en al een man of 5 die daarna contact opgenomen hadden direct afgewezen) zijn minder blij.Sietske* schreef:Die zullen wel helemaal dolgelukkig zijn nuSuzanne de Lange schreef:Ja, uiteraard! Dat heb ik afgelopen weekend gelijk gedaan (en was ook op mijn website al snel te lezen).Sietske* schreef:Jeetje wat groeit dat hard zeg. Leuk dat je het zo mooi bijhoudt. Dat zullen de pupeigenaren straks ook wel erg leuk vinden. Zijn je pupkopers al op de hoogte gebracht?.
Er is 1 gezin uit Zwitserland die ook geen pup uit dit nest konden krijgen maar nu gelijk vroegen of ze op de wachtlijst mogen voor een pup uit Sjeke's volgende nest! Die willen dus gewoon ruim een jaar wachten op een nieuwe pup. Dat doet mij als nieuwe fokker toch wel goed, dat er nu al mensen zijn die de manier waarop ik fok en hoe ik tegen dingen aankijk zo aanspreekt dat ze gewoon op het volgende nest willen wachten.
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Een groter compliment kun je inderdaad niet krijgenSuzanne de Lange schreef:Diegenen die een pup gaan krijgen wel, een hoop anderen (had een wachtlijst van 15 mensen en al een man of 5 die daarna contact opgenomen hadden direct afgewezen) zijn minder blij.Sietske* schreef:Die zullen wel helemaal dolgelukkig zijn nuSuzanne de Lange schreef:Ja, uiteraard! Dat heb ik afgelopen weekend gelijk gedaan (en was ook op mijn website al snel te lezen).Sietske* schreef:Jeetje wat groeit dat hard zeg. Leuk dat je het zo mooi bijhoudt. Dat zullen de pupeigenaren straks ook wel erg leuk vinden. Zijn je pupkopers al op de hoogte gebracht?.
Er is 1 gezin uit Zwitserland die ook geen pup uit dit nest konden krijgen maar nu gelijk vroegen of ze op de wachtlijst mogen voor een pup uit Sjeke's volgende nest! Die willen dus gewoon ruim een jaar wachten op een nieuwe pup. Dat doet mij als nieuwe fokker toch wel goed, dat er nu al mensen zijn die de manier waarop ik fok en hoe ik tegen dingen aankijk zo aanspreekt dat ze gewoon op het volgende nest willen wachten.

Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- Aantal honden: 1
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2