Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goede hondenvakantielanden?
Moderator: moderatorteam
Goede hondenvakantielanden?
Welke landen zijn het hondvriendelijkst?
In Europa bedoel ik.
In Europa bedoel ik.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
duitsland is echt het meest achterlijk wat de staffy's betreft. ik woon dus óp de grens met duitsland en ga heel vaak op zondag broodjes halen daar. maar sam neem ik echt niet mee! doodeng man!whoopy schreef:whoehahhahaha mooi dan toch, ik wou dat ik dat kon zeggenmassam schreef:en in nederland en belgie ben ik nog lange niet uitgekeken!maar volgens mij is alleen duitsland echt een risicoland

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Helaas niet alleen wat de staff betreft. die wetgeving daar slaat echt als een lul op een drumstel, sorry hoor maar volgens mij vallen onderhand alle honden daar onder de wet "gevaarlijke honden". je hebt groot gelijk dat je Sam lekker thuis houdtmassam schreef:duitsland is echt het meest achterlijk wat de staffy's betreft. ik woon dus óp de grens met duitsland en ga heel vaak op zondag broodjes halen daar. maar sam neem ik echt niet mee! doodeng man!whoopy schreef:whoehahhahaha mooi dan toch, ik wou dat ik dat kon zeggenmassam schreef:en in nederland en belgie ben ik nog lange niet uitgekeken!maar volgens mij is alleen duitsland echt een risicoland

groetjes
caroline, whooper en orbis
- M@scha
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zit te slapen,EvavT schreef:whoopy schreef:nou dat gaat idd hier niet op idd om teEvavT schreef:Duitsland:
zoals de waard is vertrouwd ie zijn gasten![]()
![]()
?????????idd????

groetjes
caroline, whooper en orbis
-
- Actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
Duitsland: kent vrij strenge regels over verboden rassen en kent een muilkorfgebod in veel deelstaten voor honden boven de 40 cm.
Oostenrijk: of er beperkingen zijn weet ik niet. Ik vond de mensen daar niet echt vriendelijk tegenover honden.
Spanje: ik vond de mensen daar helemaal niet vriendelijk tegen honden en je hond mag bijna nergens mee naar toe.
Italie: of er officiele beperkingen zijn weet ik niet. Wel waren de mensen er erg vriendelijk tegen honden en mogen ze bijna overal mee in restaurants, kabelbanen en dergelijke, zeker als je het netjes vraagt.
Zwitserland: erg hondvriendelijk, hond mag bijna overal mee naar toe en veel los in de bergen enzo. Als je de poep maar opruimt. Kabelbanen enzo zijn vaak geen probleem.
Frankrijk: erg hondvriendelijk. Beperkingen ten aanzien van vijf rassen (oa. Rottweiler, Dogo Argentino en Mastiff). Hond moet niet alleen volledig zijn ingeënt (geldt voor bijna ieder land), maar ook gechipt of getatoueerd zijn en een gezondheidsverklaring hebben die niet ouder is dan vijf dagen bij invoer. Honden mogen bijna overal mee naar toe, stranden langs de Middellandse Zee zijn bijna unaniem niet toegestaan, stranden langs de Atlantische Kust zo hier en daar wel.
Dat zijn de landen waar ik wat van weet.
Oostenrijk: of er beperkingen zijn weet ik niet. Ik vond de mensen daar niet echt vriendelijk tegenover honden.
Spanje: ik vond de mensen daar helemaal niet vriendelijk tegen honden en je hond mag bijna nergens mee naar toe.
Italie: of er officiele beperkingen zijn weet ik niet. Wel waren de mensen er erg vriendelijk tegen honden en mogen ze bijna overal mee in restaurants, kabelbanen en dergelijke, zeker als je het netjes vraagt.
Zwitserland: erg hondvriendelijk, hond mag bijna overal mee naar toe en veel los in de bergen enzo. Als je de poep maar opruimt. Kabelbanen enzo zijn vaak geen probleem.
Frankrijk: erg hondvriendelijk. Beperkingen ten aanzien van vijf rassen (oa. Rottweiler, Dogo Argentino en Mastiff). Hond moet niet alleen volledig zijn ingeënt (geldt voor bijna ieder land), maar ook gechipt of getatoueerd zijn en een gezondheidsverklaring hebben die niet ouder is dan vijf dagen bij invoer. Honden mogen bijna overal mee naar toe, stranden langs de Middellandse Zee zijn bijna unaniem niet toegestaan, stranden langs de Atlantische Kust zo hier en daar wel.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij zijn toch met Floor naar verschillende stranden geweest aan de middellandse zee. Was geen probleem hoorHanneke schreef:

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Eva,
Tsjechie is het meest hondvriendelijke land waar wij tot nu toe met de dogjes naartoe geweest zijn. Daar zijn honden echt vrijwel overal welkom en de natuur is er schitterend, dus je kunt er uren wandelen.
Frankrijk en dan met name de Vogezen, vind ik ook erg hondvriendelijk.
Verder heb ik gehoord dat Noorwegen ook erg hondvriendelijk is.
Maar mijn aanrader zou echt zijn: Tsjechie!
Tsjechie is het meest hondvriendelijke land waar wij tot nu toe met de dogjes naartoe geweest zijn. Daar zijn honden echt vrijwel overal welkom en de natuur is er schitterend, dus je kunt er uren wandelen.
Frankrijk en dan met name de Vogezen, vind ik ook erg hondvriendelijk.
Verder heb ik gehoord dat Noorwegen ook erg hondvriendelijk is.
Maar mijn aanrader zou echt zijn: Tsjechie!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
In Frankrijk geen Staffords muilkorven?! Nou, reken daar maar wel op! Alle rassen uit die catergorie dienen daar gemuilkorfd over straat te lopen.whoopy schreef:tuurlijk wel johmassam schreef:ligt eraan wat voor hond je hebt....
met mijn stafford hoef ik niet verder te gaan dan nederland en belgie...alleen kan het zijn dat je ze moet muilkorven, maar frankrijk hoef je dat niet volgens mij, italië ook niet
Groetjes, Karen
- M@scha
- Zeer actief
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
Dit schijnt overigens niet in heel duitsland te gelden! Alleen maar voor bepaalde deelstaten (Dit doen ze om het simpel te houden 8O )massam schreef:alles boven de 40 cm en 20 kg moet daar officieel een korte lijn aan en een muilkorf bij zich hebben 8O 8O 8O
dat is dus bijna elke hond!!
Ik ga dit jaar met mijn rottie naar Oostenrijk, maar we hebben wel eerst speicifiek gevraagd aan de campingbeheerder of een rott welkom is. Dit is geen probleem en muilkorven hoeft ook niet in dat land. Lijkt me ook zo onhandig om aan te komen en dan te horen nee mevrouw, een rottweiler mag hier het terrein niet op..