Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hallo, wat voor hond heb ik?

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Mnn007
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Husky mix
Aantal honden: 1

Hallo, wat voor hond heb ik?

Ongelezen bericht door Mnn007 »

Beste alle,

Mijn vriendin wilde erg graag een hond hebben, samen zijn we naar het asiel gegaan om een gesprek te hebben met het asiel
Over de mogelijkheden. Wij hebben onze situatie uitgelegd qua wonen, werk etc.

Dat is namelijk als volgt, we wonen in een appartement van ongeveer 60m2. Werken allebei fulltime en zullen ongeveer 3 tot 4 a 5 keer wandelen met de hond door de weeks.

Daarnaast wordt er ook veel gesport dus moet de hond wel eventueel alleen kunnen etc. Ook is het onze eerste hond.

Op basis daarvan heeft het asiel een hond mee naar buiten genomen waarvan zij denken dat bij ons zou passen, tot onze verbazing is dat een 2/3 jarige husky mix met een heel naar verleden. Ze is 2 jaar lang alleen maar gebruikt voor de broodfok en heeft nooit een huis etc gezien.
Heeft altijd in een kooi gezeten puur om puppys te krijgen, heeft ook nooit een naam gehad.

We mochten een rondje lopen met haar buiten en ze is superlief en rustig, heel sociaal met andere honden en mensen.

We hadden alleen vraagtekens of zo een hond wel by ons zou passen aangezien husky’s niet de makkelijkste zijn en zeker niet voor eigenaren zonder ervaring. Ook wonen wij niet erg groot en hebben niet de tijd om oneindig met ze te lopen.

Volgens het asiel moet het geen probleem zijn dat wij in een appartement wonen en als wij 3 a 4 keer de tijd hadden om minstens half uur te lopen moet het helemaal goed komen. Ook omdat het een mix is van een husky met ?? en geen volledige husky

Wij hebben uiteindelijk een kennismakings dag gehad en hebben haar een hele dag meegekregen en dat is ons erg goed bevallen. Ze is inderdaad heel erg lief en rustig.
Uiteindelijk hebben we besloten om ervoor te gaan.

Vandaag is het de 2e dag dat zij by ons thuis is en we moeten zeggen dat het ons heel erg goed bevalt. Zij heeft tot nu toe niet haar behoeftes thuis gedaan (ondanks dat ze haar hele leven in een kennel heeft gezeten), ze heeft geen problemen om in de bench te slapen. Daarnaast als wij even de kamer uitlopen en haar alleen laten gaat ze heel rustig op haar gemak in de kamer liggen en tv kijken / slapen, dus er is volgens ons ook geen verlatings angst.

Al in al zijn we er heel erg blij mee dat het allemaal zo makkelijk gaat.

Wij vragen ons echter af wat voor mix onze hond is? Wij zouden hem graag uiteindelijk los willen laten lopen alleen weten wij niet of dat kan als het een echte husky is? Volgens het asiel is het een mix alleen weten ze niet met wat.

Qua eigenschappen weten we voor nu dat zij
Niet huilt of praat
Heel sociaal is met alle andere honden
Geen moeite heeft om in een bench te slapen of alleen in een kamer te zijn
0,0 agressie in haar zit, volgens het asiel ook nooit bij haar gezien ondanks haar verleden

We willen uiteindelijk ook een dna test doen maar misschien zien sommige hier al meteen wat het is en kunnen zij ons vertellen over de karakter eigenachappen

Met vriendelijke groet,

Mnn

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Re: Hallo, wat voor hond heb ik?

Ongelezen bericht door nelleke »

Welkom Mnn,
Geen kenner van husky maar op dit forum tref je vast veel die kennis van zaken hebben.
Maar wat een leuke hond hebben jullie als eerste hond. Ziet er mooi uit ook. Heeft ze een naam gekregen?
Veel plezier op dit forum.
Afbeelding
Neeltje
Mnn007
geregistreerd lid

Dank je! Ze gaat Nala heten.

We gaan het even afwachten, hopen stiekem dat haar mix dna sterker door is gekomen dan haar husky dna want met onze agenda en onervarenheid weten we niet of we een husky aankunnen haha
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Welkom hier :ok:

Nala is mooi!
Ze ziet er uit als een hond met veel husky er in, maar ik sluit niet uit dat er ook herder in zit gezien de grote oren.
Ben wel benieuwd. Als jullie een DNA profiel laten maken, vertel je dat dan hier?

Als je meer hulp wilt bij de opvoeding kan je ook nog naar een hondenschool gaan of, bij problemen naar een gedragsdeskundige.
Zo te zien vindt ze het wel prima bij jullie.
Of ze verlatingsangst krijgt is niet te voorspellen.
Ze is, zoals je schrijft geen enkele aandacht gewend, dus het is niet iets wat haar verbaast als je je niet met haar bemoeit.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mnn007
geregistreerd lid

Bedankt voor de reactie!

Ik zou sowieso een update geven zodra we die hebben.

We gaan ook zeker naar een hondenschool dus hopelijk moet het goedkomen. Hoop alleen dat wij genoeg tijd kunnen vrijmaken om aan haar energie level te kunnen voldoen, ze is nu nog vrij lui en slaapt veel.
Maar dat heeft waarschijnlijk te maken dat zij eigenlijk al 3 jaar lang in een kennel zit
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Geen idee wat voor ras nog meer, ik zie een leuke hond

Welkom hier
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Ze zit en ligt wel heel ontspannen op de foto’s. Ik hoop echt dat het zo goed blijft gaan voor haar en ook voor jullie. Wat een mooie hond met een lieve uitstraling. Geniet ervan.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ik vind het eerlijk gezegd gewoon een husky. In ieder geval geen 50/50 kruising.

Je zou een dna test kunnen doen van bijvoorbeeld embark. Dan weet je zeker wat voor mix het is.

Het gedrag wat je omschrijft is een beetje a-typisch voor een husky, maar omdat ze in een kennel heeft gezeten, verklaard dat waarschijnlijk veel. Het kan wel zijn dat wanneer ze een betere band krijgt met jullie, ze opeens het alleen zijn moeilijker gaat vinden. In dat geval zal je het alleen zijn weer even moeten aanleren. Dat kan met oefenen weer helemaal goed komen. Gewoon even iets om in je achterhoofd te houden met een herplaatser.
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvon »

welkom, ik vermoed husky x witte herder
wel een knapperd,
wel vind ik haar erg smal aan de achterhand, mar met wandelen zal dat wel goed komen dat ze wat massa krijgt op der billen.
heel veel succes met Nala
Afbeelding
GAIA
yvon
Zeer actief
Contacteer:

https://www.facebook.com/groups/4938438 ... h/?q=husky

misschien kunnen ze je in deze groep helpen
Afbeelding
GAIA
Mnn007
geregistreerd lid

Bedankt voor jullie hulp, zij is inderdaad heel erg ondervoed binnen gekomen in het asiel vanuit de horror fokker uit eersel. Ze is alleen een zo moeilijke eter, ze lust heel veel dingen niet.

Op dit moment lijkt gekookt kipfilet te werken en paar happen diepvries maaltijd van renske.
We hopen met veel geduld toch iets te vinden wat zij blijvend lekker vindt zodat ze aan kan sterken
Mnn007
geregistreerd lid

yvon schreef: 09 jul 2023 19:26 https://www.facebook.com/groups/4938438 ... h/?q=husky

misschien kunnen ze je in deze groep helpen
Bedankt, ik ga meteen een bericht plaatsen!
yvon
Zeer actief
Contacteer:

Mnn007 schreef: 09 jul 2023 20:30 Bedankt voor jullie hulp, zij is inderdaad heel erg ondervoed binnen gekomen in het asiel vanuit de horror fokker uit eersel. Ze is alleen een zo moeilijke eter, ze lust heel veel dingen niet.

Op dit moment lijkt gekookt kipfilet te werken en paar happen diepvries maaltijd van renske.
We hopen met veel geduld toch iets te vinden wat zij blijvend lekker vindt zodat ze aan kan sterken
geef haar tijd laat haar maar eerst even goed wennen dat zal even duren ze heeft natuurlijk een hels leven gehad en weinig vertrouwen waarschijnlijk, maar met rust en geduld kom je al heel ver,
Afbeelding
GAIA
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

yvon schreef: 09 jul 2023 19:24 welkom, ik vermoed husky x witte herder
wel een knapperd,
wel vind ik haar erg smal aan de achterhand, mar met wandelen zal dat wel goed komen dat ze wat massa krijgt op der billen.
heel veel succes met Nala
Wat goed Yvon :ok:
Je zou heel goed gelijk kunnen hebben. :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Freek88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising Husky X Akita

Ongelezen bericht door Freek88 »

welkom hier!

wat een leuke kruising hebben jullie! Maar is idd moeilijk te zeggen waarmee ze gekruist is want zou ook niet verbaasd zijn zoals Nelleke al zei als er een herder of iets er bij zou zitten.
Maar leuk dat het zo goed gaat en ben verder ook benieuwd als jullie zo'n test doen wat er uit komt :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”