Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hulp gevraagd gedrag oudere hond en.pup

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Hulp gevraagd gedrag oudere hond en.pup

Ongelezen bericht door schelsey »

Ik heb een bernerteefje van 12 weken dat 4 weken bij me woont nu, en een oudere berner van 7 jaar. Ook teefje
4 maanden geleden is haar zus overleden
Ik dacht er goed aan te doen een pup terug bij haar te zetten omdat ze niet gewend is als enige hond te leven
Alhoewel ze toch als enige hond het precies wel goed vond
Ze sliep veel maar als ze wakker was was ze vrolijk. Vroeg om te spelen. Was relax, rollebolde veel in gras en op haar kussen als teken dat ze zich goed voelde
Sinds de pup is ze weer teruggetrokken. Niet happy meer, gaat zelden nog rollebollen. Of vraagt amper nog te spelen
Vind het zo zielig voor haar
De pup is een heel hevig ding. Amper te corrigeren, bijt en blaft als protest
Mijn 8 ste pup naar de moeilijkste
Die mijn oudere hond lastig valt. Altijd in haar haren hangt. Ik kan mila niet aaien of de pup komt af en doet vervelend tegen mila
Ik corrigeer pup en soms stopt ze maar ook dikwijls helpt het niet . Mila corrigeert pup maar ze moet soms 6 tal keer uitvallen voor pup stopt. En pup stopt pas als Mila echt boos word
Mila heeft bijna op alles bevestiging nodig en heeft heel gevoelig zieltje en heel onzeker
Ze durft amper iets zelf en ik moet aangeven dat ze pup mag corrigeren dan pas doet ze dat. Alsook als ik zeg speel maar met Blue speelt ook wel regelmatig, ze luistert heel goed en zal pas iets doen als ik toelating geef
Maar dat pup elke keer ze mila ziet haar lastig valt en aan haar nekharen hangt is vervelend
Mila komt soms zelfs niet naar mij als ze merkt dat pup bij me staat en druk is. Kruipt dan onder tafel of loopt weg
Als Blue rustig Is gaat het goed. Dan liggen ze naast elkaar. Mila gaat dan op haar rug liggen en laat Blue over haar kruipen bv
Maar vanaf Blue druk word en haar bijt. Tegen haar blaft of in haar vacht bijt trekt ze zich terug
Kijkt dan heel zielig naar mij en vraagt hulp lijkt me
Ik bescherm haar zoveel mogelijk
Maar weer niet of ik hier goed aan doe
Nu bevestig ik haar ongemak door elke keer te aaien en aan te spreken als ze zielig kijkt door Blue haar gedrag
Hoe kan ik hier best op reageren?
Zelf laten oplossen of pup elke keer bij Mila weg halen als ze vervelend word
Hoe kan ik Mila zelfzekerder maken?
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Hulp gevraagd gedrag oudere hond en.pup

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ja moeilijk hoor, maar dat ze ook rustig samen kunnen liggen is wel een goed teken.
Ik denk dat je het wel oké doet
Ik denk inderdaad als je ziet he de oudere vind het nu echt niet leuk dat je de pup even bij haar weg haalt
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Heel herkenbaar wat je schrijft, vervelend is dat he!
Onze Vos is ook niet echt een held, dus help ik haar.
In het begin hield dat in dat als de pup strontvervelend was, ik ze wel eens apart zette; pup bij mij en Vos bij mijn man op kantoor.
Of leidt de pup even af met wat hersenwerk of een lekkere kauwsnack.
Het gaat wel weer over maar ik zou wel zelf in blijven grijpen, Mila gaat dat toch niet doen en je pup moet toch leren dat zoiets niet gewenst is of dat hij iets anders moet doen ipv haar lastig vallen.

Muis is nu 7 en een halve maand en ineens puber, strontvervelend. :mann:
Vos heeft soms geen leven in de tuin, dan gaat hij in haar oren staat tetteren of haar steeds lastig vallen. Dit is vooral s avonds na het eten. Dus vanaf nu mag hij dan alleen nog aangelijnd door de tuin. Binnen aai/masseer ik hem dan tot hij slaapt. Het is hysterie op niks af. Proberen te kalmeren of af te leiden werkt dan beter dan aanpakken of corrigeren vind ik.
Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

schelsey schreef: 06 jul 2023 06:55 Ik heb een bernerteefje van 12 weken dat 4 weken bij me woont nu, en een oudere berner van 7 jaar. Ook teefje
4 maanden geleden is haar zus overleden
Ik dacht er goed aan te doen een pup terug bij haar te zetten omdat ze niet gewend is als enige hond te leven
Alhoewel ze toch als enige hond het precies wel goed vond
Ze sliep veel maar als ze wakker was was ze vrolijk. Vroeg om te spelen. Was relax, rollebolde veel in gras en op haar kussen als teken dat ze zich goed voelde
Sinds de pup is ze weer teruggetrokken. Niet happy meer, gaat zelden nog rollebollen. Of vraagt amper nog te spelen
Vind het zo zielig voor haar
De pup is een heel hevig ding. Amper te corrigeren, bijt en blaft als protest
Mijn 8 ste pup naar de moeilijkste
Die mijn oudere hond lastig valt. Altijd in haar haren hangt. Ik kan mila niet aaien of de pup komt af en doet vervelend tegen mila
Ik corrigeer pup en soms stopt ze maar ook dikwijls helpt het niet . Mila corrigeert pup maar ze moet soms 6 tal keer uitvallen voor pup stopt. En pup stopt pas als Mila echt boos word
Mila heeft bijna op alles bevestiging nodig en heeft heel gevoelig zieltje en heel onzeker
Ze durft amper iets zelf en ik moet aangeven dat ze pup mag corrigeren dan pas doet ze dat. Alsook als ik zeg speel maar met Blue speelt ook wel regelmatig, ze luistert heel goed en zal pas iets doen als ik toelating geef
Maar dat pup elke keer ze mila ziet haar lastig valt en aan haar nekharen hangt is vervelend
Mila komt soms zelfs niet naar mij als ze merkt dat pup bij me staat en druk is. Kruipt dan onder tafel of loopt weg
Als Blue rustig Is gaat het goed. Dan liggen ze naast elkaar. Mila gaat dan op haar rug liggen en laat Blue over haar kruipen bv
Maar vanaf Blue druk word en haar bijt. Tegen haar blaft of in haar vacht bijt trekt ze zich terug
Kijkt dan heel zielig naar mij en vraagt hulp lijkt me
Ik bescherm haar zoveel mogelijk
Maar weer niet of ik hier goed aan doe
Nu bevestig ik haar ongemak door elke keer te aaien en aan te spreken als ze zielig kijkt door Blue haar gedrag
Hoe kan ik hier best op reageren?
Zelf laten oplossen of pup elke keer bij Mila weg halen als ze vervelend word
Hoe kan ik Mila zelfzekerder maken?
Neem tijd voor Mila en houdt dan de pup weg.
Als de pup bij Mila in de haren gaat hangen en je ziet dat Mila dat erg vervelend vindt dan mag jij de pup ook best weghalen hoor.
Heel jonge pups hebben puppykrediet van de oudere honden in het zelfde huis.
Er zal ze niet snel iets worden aangedaan.
Naarmate de pup ouder wordt kan dat verdraagzame best een heel stuk minder worden.
Op dit moment kan je Mila beter beschermen tegen de pup.
Zet die pup af en toe maar in een bench (als je die hebt) en zorg dat Mila voldoende rust krijgt en bij jou mag zijn zonder te worden gemolesteerd.
Pup corrigeren heeft in dit geval weinig zin.
Mila beschermen heeft wel zin.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
schelsey
Zeer actief

Bedankt voor de antwoorden
Dan denk ik dat ik het zo verder zal doen en Mila beschermen
schelsey
Zeer actief

Blijft wel moeilijk want als ze spelen hangt Blue ook in haar nek en vind Mila het wel ok
Maar hopelijk word dit vanzelf beter
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik denk inderdaad dat het vanzelf goed komt, succes
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

schelsey schreef: 06 jul 2023 21:16 Blijft wel moeilijk want als ze spelen hangt Blue ook in haar nek en vind Mila het wel ok
Maar hopelijk word dit vanzelf beter
Dat komt vanzelf goed.
Hangen tijdens spel is wat anders dan hangen/klieren bij een hond die daar geen zin in heeft .
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”