Ik heb een Viszla teefje, zij is gesteriliseerd en heeft last van lichte urineverlies.
Risico was bij mij bekend. Dierenarts geweest en heb Enurace voorgeschreven gekregen.
Ik geef maar een half tabletje per dag (2x 0,25), en tot nu toe geen klachtenurineverlies.
Ik heb deze medicijnen sinds vorige week donderdag.
Maar sinds ik Enurace geef, wil zij geen uur meer lopen, soms gaat ze na een kwartier alweer terug naar de auto, soms na een half uur. Terwijl zij hiervoor altijd graag ging lopen, ik kon wel twee uur lopen, geen enkel probleem.
Ze is nog maar 4 jaar.
Heeft iemand hier ook ervaring mee? Gaat dit over? Ik zou het fijn vinden hier enkele reacties op te krijgen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie is bekend met enurace?
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Viszla
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Re: Wie is bekend met enurace?
Urineverlies komt heel weinig voor. En je geeft 2 maal 0.25 tabletje. Is denk ik ook weinig ?
Wat gebeurd er als je terug zou gaan naar 1 maal o.25 tabletje?
Dan kan je kijken of ze actiever is. En of het inderdaad aan die tabletjes ligt.
4 jaar is natuurlijk wel net uit de jonge honden periode naar volwassenheid. En worden de meeste honden rustiger. Maar goed een half uur wandelen is best weinig voor een hond van 4 jaar. Dat zou ze dus wel vol moeten houden.
Kijk eens kritisch naar hoe je wandelt, en hoe je thuiskomt. Bijvoorbeeld of je hond iets lekkers krijgt bij thuiskomst, en dat dat het probleem is, dat ze naar huis wilt. Ik zeg maar even wat.
Ik heb geen ervaring met urineverlies en enurace tabletjes. Dus daar kan ik je niet mee helpen.
Wat gebeurd er als je terug zou gaan naar 1 maal o.25 tabletje?
Dan kan je kijken of ze actiever is. En of het inderdaad aan die tabletjes ligt.
4 jaar is natuurlijk wel net uit de jonge honden periode naar volwassenheid. En worden de meeste honden rustiger. Maar goed een half uur wandelen is best weinig voor een hond van 4 jaar. Dat zou ze dus wel vol moeten houden.
Kijk eens kritisch naar hoe je wandelt, en hoe je thuiskomt. Bijvoorbeeld of je hond iets lekkers krijgt bij thuiskomst, en dat dat het probleem is, dat ze naar huis wilt. Ik zeg maar even wat.
Ik heb geen ervaring met urineverlies en enurace tabletjes. Dus daar kan ik je niet mee helpen.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heb een herderteef op enurace gehad maar dit komt mij niet bekend voor.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Deze reactie komt me op zich niet bekend voor.
Heb ook een hond op enurace gehad jaren geleden.
Een Viszla van 4 jaar die nadat de medicatie is gestart niet meer wil wandelen vind ik verdacht.
Ik zou contact opnemen (terug gaan) met de DA en dit bespreken.
Het is goed mogelijk dat jouw hond verkeerd reageert op deze medicatie.
Heb ook een hond op enurace gehad jaren geleden.
Een Viszla van 4 jaar die nadat de medicatie is gestart niet meer wil wandelen vind ik verdacht.
Ik zou contact opnemen (terug gaan) met de DA en dit bespreken.
Het is goed mogelijk dat jouw hond verkeerd reageert op deze medicatie.