Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorstellen en advies gevraagd

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gabytessa86
nieuw lid
Mijn ras(sen): Op zoek naar een leuk aanhankelijk hondenras en op zoek naar informatie.
Aantal honden: 0

Voorstellen en advies gevraagd

Ongelezen bericht door Gabytessa86 »

Goedemiddag,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik wil graag een hond en ben me aan het inlezen in verschillende rassen en mogelijkheden om te zoeken naar een ras wat het beste bij mij past. Ik heb autisme maar woon geheel zelfstandig maar wel volledig afgekeurd. Ik woon in een ruime 80m2 flat met lift en balkon met veel uitlaat mogelijkheden in de buurt. Ik ben op zoek naar een leuke pup of een leuke herplaatser die aanhankelijk is maar ook goed te trainen. Aangezien ik in een flat woon en met buren te maken heb is het belangrijk dat de hond van nature niet heel veel blaft. Een klein tot middelgroot ras lijkt mij ideaal. Er zijn zoveel rassen. Ik denk zelf de fci groep gezelschapshonden het beste zal aansluiten. Een terrier lijkt mij ook leuk maar doe zijn oorspronkelijk gericht op het jagen op vossen en wild. De maltezer bolognezer shitzu of een boomer lijkt mij meer geschikt. Ervaringen met geschikte hondenrassen of advies is welkom.
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Voorstellen en advies gevraagd

Ongelezen bericht door yvon »

welkom succes met je zoektocht
Afbeelding
GAIA
Gabytessa86
nieuw lid
Mijn ras(sen): Op zoek naar een leuk aanhankelijk hondenras en op zoek naar informatie.

yvon schreef: 02 jul 2023 12:25 welkom succes met je zoektocht
Dank je wel. Wat een prachtige bullmastiffs hebben jullie.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Welkom
Heb je ook nog wensen wat betreft vachtverzorging?
Als je goede verzorging op kunt brengen is een Havanezer misschien wel goed gezelschap voor je.
Een vrolijk hondje, gemakkelijk mee te nemen en bij een beetje fatsoenlijke opvoeding prettig in de omgang.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hallo welkom op dit forum, ik hoop dat je het juiste ras weet te vinden, ik woon ook in een flat met veel uitlaatgebied er omheen en er wonen hier zoveel verschillende honden dat gaat prima.
Mijn laatste honden waren gezelschap honden met lang haar dan heb je wel veel vachtverzorging
Afbeelding
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvon »

Gabytessa86 schreef: 02 jul 2023 12:41
yvon schreef: 02 jul 2023 12:25 welkom succes met je zoektocht
Dank je wel. Wat een prachtige bullmastiffs hebben jullie.
dank je wel
Afbeelding
GAIA
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Moet het een ras zijn?
Op dierenasiels.com staan ook leuke herplaatsers.

Ons hondje komt uit een nederlands asiel, en is een leuk probleemloos hondje, die in het begin wel bang was, maar met een half jaar tot een jaar helemaal bijgetrokken was, en al snel een probleemloos baasgericht hondje was. En nu ruim 16 jaar is. Geld niet voor alle hondjes misschien, maar zeker het bekijken waard. Ook is er al wat meer bekend over een herplaatser, en je kunt er de tijd voor nemen met kennismaking of het klikt tussen jullie.

Maar als je liever een pup neemt is dat natuurlijk ook helemaal prima. Kijk wel naar je eigen persoonlijkheid en of je zelf heel actief bent of een druk persoon, of juist een rustig persoon en je het juist lekker vind oom rustig te wandelen, en een dagje bankhangen lekker vindt. En bij die levensstijl ook rekening houdt met het energie niveau en raskeuze van de hond. Dat geld voor pup en herplaatser uiteraard.

Houdt rekening met een pup dat het veel energie en tijd vergt om ze alles te leren en zindelijkheidstraining, het alleen zijn aanleren, een pup kan bijterig zijn, omdat ze vaak alles met hun bekje onderzoeken, soms ook jou handen. Een pup is een investering noem ik het altijd.

Ook een herplaatser heeft begeleiding nodig. Maar afhankelijk van de hond gaat dat soms sneller dan een pup alles leren.
Gabytessa86
nieuw lid

Emma schreef: 03 jul 2023 12:30 Moet het een ras zijn?
Op dierenasiels.com staan ook leuke herplaatsers.

Ons hondje komt uit een nederlands asiel, en is een leuk probleemloos hondje, die in het begin wel bang was, maar met een half jaar tot een jaar helemaal bijgetrokken was, en al snel een probleemloos baasgericht hondje was. En nu ruim 16 jaar is. Geld niet voor alle hondjes misschien, maar zeker het bekijken waard. Ook is er al wat meer bekend over een herplaatser, en je kunt er de tijd voor nemen met kennismaking of het klikt tussen jullie.

Maar als je liever een pup neemt is dat natuurlijk ook helemaal prima. Kijk wel naar je eigen persoonlijkheid en of je zelf heel actief bent of een druk persoon, of juist een rustig persoon en je het juist lekker vind oom rustig te wandelen, en een dagje bankhangen lekker vindt. En bij die levensstijl ook rekening houdt met het energie niveau en raskeuze van de hond. Dat geld voor pup en herplaatser uiteraard.

Houdt rekening met een pup dat het veel energie en tijd vergt om ze alles te leren en zindelijkheidstraining, het alleen zijn aanleren, een pup kan bijterig zijn, omdat ze vaak alles met hun bekje onderzoeken, soms ook jou handen. Een pup is een investering noem ik het altijd.

Ook een herplaatser heeft begeleiding nodig. Maar afhankelijk van de hond gaat dat soms sneller dan een pup alles leren.

Dank voor je reactie. Het hoeft niet perse een ras te zijn. Het gaat mij vooral om een hond die ik wat kan bieden en die bij mij past. Een pup heeft een " blanco" blad maar vraagt wel heel veel idd die investering maar een herplaatsertje heeft weer het voordeel dat zindelijkheidstraining weer niet nodig is maar kan vanalles meegemaakt hebben..aan de andere kant als je via een asiel adopteert kunnen zij ook goed inschatten of het klikt. Dank voor de goede tips.
Freek88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising Husky X Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Freek88 »

welkom hier! :) en ik zou zeggen ga rustig rond kijken en let op jezelf voor welke je echt leuk vindt/lijkt. Beslis niet te snel en werk met je gevoel! Ik heb verschillende rassen al gehad en moet zeggen ligt ook aan het karakter van de hond zelf en wat je zoekt en wilt natuurlijk van je hond maar houdt er ook rekening mee dat geen hond perfect is. En ondanks wat je ook haalt je blijft altijd wel een hond trainen (vooral in het begin) het is en blijven net als kinderen die herhaling nodig hebben en goeie discipline. Heb een Parson jack russell gehad die bijna het asiel in ging maar heb ik hem van gered en heb hem alles moeten leren kwa training (zitten, liggen, en ga zo maar door ...) verder ben ik later ook met hem gaan trainen om los te lopen en andere leuke dingen. (dat heb ik toen pas gedaan toen ik hem goed heb leren kennen en het vertrouwen goed zat tussen hem en mezelf) en dat is dan een voorbeeld. Maar wel leuk dat je een hond zoekt hoop dat het je lukt je maatje te vinden!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”