Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tweede hond: reu of teef?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

hondenjeej
nieuw lid
Mijn ras(sen): heidewachtel
Aantal honden: 1

Tweede hond: reu of teef?

Ongelezen bericht door hondenjeej »

Hi allemaal,

Wij zijn een gezin met een 5 jaar oude heidewachtel. We willen graag een cocker spaniel nemen. Onze heidewachtel is een pittige dame en nogal dominant: ze kan goed voor zichzelf opkomen en als er hier honden over de vloer maakt ze in ieder geval duidelijk dat haar etensbak van haar is :wink: . Ze is gesteriliseerd. Onze vraag is dan ook, welk geslacht zou hier het best bij passen.
Onze tweede vraag is of er nog andere verschillen tussen reu en teef (spaniels) zijn waar we rekening mee moeten houden.
En onze derde vraag (veel vragen! :lol1: ) is hoe we het beste de toekomstige puppy en onze hond aan elkaar kunnen laten kennismaken en hoe we voor succes kunnen zorgen!

Alvast heel erg bedankt!
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Re: Tweede hond: reu of teef?

Ongelezen bericht door Marion. »

hondenjeej schreef: 25 jun 2023 19:24 Hi allemaal,

Wij zijn een gezin met een 5 jaar oude heidewachtel. We willen graag een cocker spaniel nemen. Onze heidewachtel is een pittige dame en nogal dominant: ze kan goed voor zichzelf opkomen en als er hier honden over de vloer maakt ze in ieder geval duidelijk dat haar etensbak van haar is :wink: . Ze is gesteriliseerd. Onze vraag is dan ook, welk geslacht zou hier het best bij passen.
Onze tweede vraag is of er nog andere verschillen tussen reu en teef (spaniels) zijn waar we rekening mee moeten houden.
En onze derde vraag (veel vragen! :lol1: ) is hoe we het beste de toekomstige puppy en onze hond aan elkaar kunnen laten kennismaken en hoe we voor succes kunnen zorgen!

Alvast heel erg bedankt!
Normaal gesproken is een teef/reu combi het vredigst. Maar ik ga voor 2 teven (Goldens) en dat is altijd heel harmonieus gegaan. Ik moet zelf niet denken aan een intacte reu en een teef in huis, maar dat speelt bij jou al niet omdat je teef is gesteriliseerd. Qua karaktertje erbij zou ik de fokker vooral heel veel vertellen over je oudste teef. Het hondje dat er bij komt, voegt zich daar wel naar (of het nu een reu of een teef is).

Aan elkaar wennen? Buiten kennis maken, wandelingetje doen buiten huis, en verder de beide honden gewoon hun gang laten gaan.
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”