Ik zie dat ‘we’ bijna een jaar verder zijn. Bravo jullie voor het volhouden

Moderator: moderatorteam
Ik was er inderdaad meteen mee begonnen en met een week was het weer goed.
Ja helaas helemaal waar! We hebben dan ook al vele onderzoeken gedaan om eventuele achterliggende problemen op te lossen. We hebben ook contact gehad met een 2e lijns dierenarts, maar tot nu toe konden de onderzoeken via onze eigen dierenarts gedaan worden (is goedkoper en minder spannend voor Puck omdat ze deze kent). We willen Puck nu wel verder laten onderzoeken bij een 2e lijns dierenarts als de giardia zich nu niet laat bestrijden of heel gauw weer terug komt.Doggos schreef: ↑25 jun 2023 11:08 Ik zit ook met een hond met aanhoudende diarree, maar geef Giardia niet direct de schuld. Giardia komt in heel veel honden gewoon natuurlijk voor en zorgt maar zeer zelden voor problemen bij volwassen honden. Ik heb veel onderzoeken gelezen en er is steeds meer consensus dat Giardia niet de oorzaak, maar een bijkomend symptoom is van darmproblematiek. Geloof ook niet teveel van de dierenarts of andere commerciële adviezen bij dit soort complexe situaties. Dierenartsen zijn over het algemeen ook maar gewoon winkels met een winstoogmerk. Komt u maar langs voor een Giardia testje van 50 euro die u ook gewoon voor een tientje bij Bol.com kunt bestellen, of koopt u maar dit voer dat ik toevallig gesponsord krijg van merk x.
Tweedelijns dierenartsen werken overigens wel veel meer onafhankelijk en wetenschappelijk onderbouwd, maar zijn ook vele malen duurder.