Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hallo

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

spectral
nieuw lid
Aantal honden: 0

Hallo

Ongelezen bericht door spectral »

Hoi,

ik ben Thierry, een 38-jarige Belg die nog nooit een hond als hierdier heeft genomen.
De mama was bang van honden dus hebben we er als kind nooit eentje gehad, desondanks ik dat uiteraard wel wilde :)

nu heb ik de ruimte (tuin) om een hond te nemen, maar twijfel ik over bepaalde (belangrijke) zaken. Wellicht domme vragen voor jullie. Ik zal ze hier stellen, eventueel kunnen ze hier beantwoord worden en hoef ik geen aparte topic op te starten?

Ik ben dus een echte 9-5 werker, ik kan occassioneel wel thuis werken maar 90% van de tijd breng ik op kantoor door. Ik heb dus even gegoogled of je een hond tijdens de dag alleen kan laten, en volgens google is de max 4 uur dat een hond alleen zou mogen zitten.
Nu vroeg ik mij af of dit echt zo strict genomen moet worden, en hoe andere mensen die een ganse dag weg zijn om te werken dit oplossen?

Ben ik beter dat ik de hond zo laat dan? Ik wil uiteraard geen ongelukkig of getraumatiseerde hond ervan maken door hem 4-5 dagen per week 8 uur alleen te laten. Maar ik kan me eigenlijk niet inbeelden dat iedereen met een hond een oplossing heeft om die tijdens de werkdagen gezelschap te geven.
Dus nuttige antwoorden hieromtrent mogen altijd gegeven worden!

alvast dankt
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Hallo

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hallo welkom
Een hond 8 uur per dag 4 dagen ik de week alleen laten zou ik persoonlijk nooit doen.
Er zijn mensen die schakelen een oppas of hondenuitlaat in
Ik denk dat het ook nog wel kan verschillen met wat voor ras je neemt , maar dan nog 8 uur is lang
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

En domme vragen bestaan niet domme antwoorden wel
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Welkom hier :ok:

De hond moet eerst leren dat het huis en (eventueel) de tuin voor hem veilig zijn en dat hij zich daar op zijn gemak voelt.
Ook moet hij leren dat de baas een tijd weg is en daarna zeker weer terug komt.
Er zijn maar weinig honden die dat vanzelf snappen.

Als dat eenmaal is gebeurd dan is langer dan 4 uur alleen laten best een hoge eis, die niet iedere hond kan waarmaken.
Een uitlaatservice die halverwege de dag uitgebreid met de hond op pad gaat is een mogelijkheid.
Of een honden dagverblijf, een soort pension, maar dan voor alleen overdag.

In sommige gevallen is het mogelijk om de hond mee naar het werk te nemen, maar dat is echt wel vrij zeldzaam.
Nog een mogelijkheid is een buitenkennel met een deel waar de hond droog en warm kan zitten/liggen zoals een nachthok.
Ook dat moet de hond wel eerst leren en kunnen waarderen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Freek88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising Husky X Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Freek88 »

welkom hier en wens je veel plezier! en ja idd wat ranetje zegt ben ik het wel mee eens en ligt idd aan de hond zelf ook naturrlijk maar er is ook een andere oplossing dat je eventueel een oppas zoekt dan voor je hond voor je kantoor uren die je draait (misschien ook een oplossing?)
Afbeelding
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marion. »

Ben je alleenstaand? Wij werken gewoon ook allebei (normaal gesproken), maar we passen wel de werktijden op elkaar aan. Dus ik om 5 uur beginnen en om 14 uur klaar, en mijn man om half 12 beginnen en om 6 uur klaar, bijvoorbeeld. Dat doen we al sinds 1997 en dat lukt eigenlijk bij elke baan wel.
Wij hebben dus echt heel erg zelden een oppas nodig. Meestal hebben we wel 2 honden, en die laat je dan makkelijker een uur of 6 met zijn tweeën thuis (met kerst bijvoorbeeld, als we naar familie gaan die aan de andere kant van het land wonen).

Maar als ik alleen zou zijn en fulltime werkte, zou ik niet aan een hond beginnen. Sowieso kost het uitlaten je ook een paar uur per dag, plus heeft de hond natuurlijk aandacht nodig. Ik zou dat in mijn eentje een hond niet kunnen geven.

Mocht je dat wel willen, dan zou ik voor een oudere herplaatser gaan. En dan nog moet je in het begin echt wel een paar weken vrijaf nemen, want hondje moet wennen. Ruimte (tuin) is voor een hond niet heilig, aandacht van het baasje wel.
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”