ik ben Thierry, een 38-jarige Belg die nog nooit een hond als hierdier heeft genomen.
De mama was bang van honden dus hebben we er als kind nooit eentje gehad, desondanks ik dat uiteraard wel wilde

nu heb ik de ruimte (tuin) om een hond te nemen, maar twijfel ik over bepaalde (belangrijke) zaken. Wellicht domme vragen voor jullie. Ik zal ze hier stellen, eventueel kunnen ze hier beantwoord worden en hoef ik geen aparte topic op te starten?
Ik ben dus een echte 9-5 werker, ik kan occassioneel wel thuis werken maar 90% van de tijd breng ik op kantoor door. Ik heb dus even gegoogled of je een hond tijdens de dag alleen kan laten, en volgens google is de max 4 uur dat een hond alleen zou mogen zitten.
Nu vroeg ik mij af of dit echt zo strict genomen moet worden, en hoe andere mensen die een ganse dag weg zijn om te werken dit oplossen?
Ben ik beter dat ik de hond zo laat dan? Ik wil uiteraard geen ongelukkig of getraumatiseerde hond ervan maken door hem 4-5 dagen per week 8 uur alleen te laten. Maar ik kan me eigenlijk niet inbeelden dat iedereen met een hond een oplossing heeft om die tijdens de werkdagen gezelschap te geven.
Dus nuttige antwoorden hieromtrent mogen altijd gegeven worden!
alvast dankt