Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen TLPO

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

SorDjay
nieuw lid

Ervaringen TLPO

Ongelezen bericht door SorDjay »

Goedenavond,

Ik ben nieuw hier samen met Djay :) Djay is een knappe, vrolijke, lieve hond van nu 1 jaar en 9 maanden.

Djay liep sinds enige tijd afwisselend mank op zijn achterpoot. Nu begon hij ook mank te lopen op zijn voorpoot. De dierenarts vermoedde dat de achterpoot vanuit de heup kwam en de voorpoot vanuit de ellebogen. Wij zijn dus bij een orthopeed geweest om HD en ED foto's te laten maken. De heupen en ellebogen zagen er prima uit, maar helaas kwam er uit de onderzoeken dat hij een gescheurde kruisband heeft. Nu zit er dus een TLPO operatie aan te komen.
Om mij alvast een beetje voor te bereiden hierop ben ik dus op zoek naar ervaringen en zou ik graag weten wat we kunnen verwachten en ons te wachten staat.

Ik hoor het graag :)

Afbeelding
krullie
Zeer actief

Re: Ervaringen TLPO

Ongelezen bericht door krullie »

hai, ik heb er in 3 jaar 2 opzitten. nu nog bezig. woensdag de uitslag of er botgroei is en of hij iets meer mag doen.
ik vond het heel zwaar maar moet er wel bijzeggen dat ik in mijn eentje ben zonder vangnet. heb bij hem geslapen beide keren 2 weken lang en 4 weken snachts gelopen want was bang dat er een hond op hem zou afstormen. maar het zal voor iedereen verschillend zijn. nu na 6 weken loopt hij nog niet goed, dus we horen wel bij de controle, het is per hond verschillend, maar de orthopeet zei trek er maar een half jaar voor uit. sterkte
SorDjay
nieuw lid

krullie schreef: 28 mei 2023 18:13 hai, ik heb er in 3 jaar 2 opzitten. nu nog bezig. woensdag de uitslag of er botgroei is en of hij iets meer mag doen.
ik vond het heel zwaar maar moet er wel bijzeggen dat ik in mijn eentje ben zonder vangnet. heb bij hem geslapen beide keren 2 weken lang en 4 weken snachts gelopen want was bang dat er een hond op hem zou afstormen. maar het zal voor iedereen verschillend zijn. nu na 6 weken loopt hij nog niet goed, dus we horen wel bij de controle, het is per hond verschillend, maar de orthopeet zei trek er maar een half jaar voor uit. sterkte
Oh jeej, hopen dat t hier bij 1 blijft. We hebben vandaag contact opgenomen omdat de poot ineens heel snel achteruit gaat. De operatie is overmorgen al. Gaat ineens heel snel. Ik vind het echt super zielig. En dit zouden mooie momenten zijn dat ze kunnen praten en je ze dingen kan uitleggen he. We duimen maar voor een goed en voorspoedig herstel. Opzich is t wel een taaie hoor, maar juist daarom moeren we extra oppassen met hem. Heel veel beterschap ook nog aan die kant! :roos:
krullie
Zeer actief

dank je wel. het zal bij jouw wel sneller gaan, mijn hond is nu 8 jaar oud. het gaat laaaaangzaam beter. willen is het punt niet maar mogen. beter nog even rustig en wachten tot morgen of we het groen licht krijgen van de chirurg. dan gaan opbouwen en trainen met zwemmen. ik duim voor je dat het donderdag goed gaat. heel veel succes. en hou ons op de hoogte. :ok:
SorDjay
nieuw lid

krullie schreef: 30 mei 2023 12:57 dank je wel. het zal bij jouw wel sneller gaan, mijn hond is nu 8 jaar oud. het gaat laaaaangzaam beter. willen is het punt niet maar mogen. beter nog even rustig en wachten tot morgen of we het groen licht krijgen van de chirurg. dan gaan opbouwen en trainen met zwemmen. ik duim voor je dat het donderdag goed gaat. heel veel succes. en hou ons op de hoogte. :ok:
Ik ga duimen voor jullie voor groen licht! Ik kom na donderdag weer even in de lucht om te laten weten hoe het gegaan is :)
krullie
Zeer actief

heeee hoe is het met je hond en met jouw?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”