Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorstellen
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): nog geen
- Aantal honden: 0
Voorstellen
Hallo
Ik ben Thijs en droom al een tijdje van een viervoeter in huis. Sinds Corona begon, werkt mijn vrouw zo goed als altijd thuis. (hoogstens 1 dag van huis weg). Ik denk dat er nu dus meer tijd is om een hond te hebben dan er vroeger was.
We zijn beginners. Ons gezin bestaat uit mijn vrouw en mezelf en 3 kinderen van bijna 7, 9 en 11. We wonen in een half open bebouwing met een tuin van ca 300m². Helemaal achterin hebben we 3 aparte kippenrennen met verschillende rassen (30-tal kippen) waar zowel de kinderen als wijzelf voor zorgen.
We zoeken een hond die vooral wat gezelschap kan bieden aan mijn vrouw en natuurlijk ook het hele gezin maar niet perse 's morgens moet worden uitgelaten, tenzij in de tuin. Eerder een rustige aanhankelijke couch potatoe.
Ik wil niet onmiddellijk naar een chihuahua en dergelijke kleine honden kijken, alhoewel die ook est schattig zijn.
De bedoeling is maximum een middelgrote hond. Hoewel ik het niet verwacht had, vind ik dat whippets en italiaanse windhonden vrij lui zijn binnenshuis. We vragen ons vooral af of dat een haalbare kaart is voor onze gezinssituatie. we hopen ook dat ze onze kippen niet gaan proberen vangen maar ik lees links en rechts dat dat best meevalt.
Ik hoop op het forum antwoorden en ervaringen te horen van andere leden
Ik ben Thijs en droom al een tijdje van een viervoeter in huis. Sinds Corona begon, werkt mijn vrouw zo goed als altijd thuis. (hoogstens 1 dag van huis weg). Ik denk dat er nu dus meer tijd is om een hond te hebben dan er vroeger was.
We zijn beginners. Ons gezin bestaat uit mijn vrouw en mezelf en 3 kinderen van bijna 7, 9 en 11. We wonen in een half open bebouwing met een tuin van ca 300m². Helemaal achterin hebben we 3 aparte kippenrennen met verschillende rassen (30-tal kippen) waar zowel de kinderen als wijzelf voor zorgen.
We zoeken een hond die vooral wat gezelschap kan bieden aan mijn vrouw en natuurlijk ook het hele gezin maar niet perse 's morgens moet worden uitgelaten, tenzij in de tuin. Eerder een rustige aanhankelijke couch potatoe.
Ik wil niet onmiddellijk naar een chihuahua en dergelijke kleine honden kijken, alhoewel die ook est schattig zijn.
De bedoeling is maximum een middelgrote hond. Hoewel ik het niet verwacht had, vind ik dat whippets en italiaanse windhonden vrij lui zijn binnenshuis. We vragen ons vooral af of dat een haalbare kaart is voor onze gezinssituatie. we hopen ook dat ze onze kippen niet gaan proberen vangen maar ik lees links en rechts dat dat best meevalt.
Ik hoop op het forum antwoorden en ervaringen te horen van andere leden
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Voorstellen
Hallo welkom op dit forum ik hoop dat je de juiste hond gaat vinden en als wij er mee kunnen helpen is het leuk, sommige rassen hebben wel een heel sterk jacht instinct ik weet niet of je dat wil met je kipjes
-
- geregistreerd lid
dank je. dit ras tikje veel hokjes aan. gezond ras. rustig, goed met kinderen. heel aanhankelijk.weinig verlies van haren en zelfs vrij geurloos. luierikken.
Of ze de kippen gerust laten... dat is zeker een dingetje... ik lees overal van wel als je ze ermee groot brengt.
de kippen zijn zijdehoenen. heel erg rustige dieren.
Of ze de kippen gerust laten... dat is zeker een dingetje... ik lees overal van wel als je ze ermee groot brengt.
de kippen zijn zijdehoenen. heel erg rustige dieren.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Welkom op het forum.
Ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest.
Realiseer je dat een beschrijving van een ras altijd wat algemeen blijft.
Individuen verschillen van elkaar.
Daarbij komt dat bijv. "lief voor kinderen" geen automatisme is, bij geen enkele hond.
De liefste hond kan verpest worden bij verkeerde aanpak.
De kinderen o.a. moeten goed duidelijk hebben hoe ze met de hond om moeten gaan en dat bij voorkeur onder toezicht van de ouders.
Ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest.
Realiseer je dat een beschrijving van een ras altijd wat algemeen blijft.
Individuen verschillen van elkaar.
Daarbij komt dat bijv. "lief voor kinderen" geen automatisme is, bij geen enkele hond.
De liefste hond kan verpest worden bij verkeerde aanpak.
De kinderen o.a. moeten goed duidelijk hebben hoe ze met de hond om moeten gaan en dat bij voorkeur onder toezicht van de ouders.
- yvon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
- Contacteer:
-
- geregistreerd lid
Een beetje een gekke wending. We hadden onszelf op een wachtlijst gezet voor een nestje. Die zijn 2 weken geleden geboren. Blijkt mijn vrouw zwanger van ons 4de kindje. Een jonge hond combineren met een baby... dat wordt mogelijks wel wat veel. We hebben geen idee.
- yvon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
- Contacteer:
Gefeliciteerd
Eerlijk gezegd denk dat de pup verzuipt in de drukte en niet de juiste begeleiding en opvoeding krijgt die het nodig zal hebben. Eerlijk gezegd als fokker zou ik je adviseren om voor nu geen pup tenemen
Eerlijk gezegd denk dat de pup verzuipt in de drukte en niet de juiste begeleiding en opvoeding krijgt die het nodig zal hebben. Eerlijk gezegd als fokker zou ik je adviseren om voor nu geen pup tenemen
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Gefeliciteerd met de zwangerschap en ja de 1 kan het wel een pup en baby maar ik zou even wachten
-
- geregistreerd lid
Ja de timing kon beter. Ik zag een hond haalbaar bij ons kinderen die 6 en ouder waren, maar in de buurt van een baby en met al het werk die dat zal opeisen, zal het misschien toch beter zijn nog wat jaren te wachten.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Gefeliciteerd met de zwangerschap!
Het zou wel flink veel werk kunnen worden, afhankelijk van het type hond dat jullie willen hebben.
Hoe oud zou de pup zijn als jullie kind wordt geboren?
Dat maakt misschien ook nog wat uit.
En, niet te vergeten, wordt het voor jullie de eerste hond?
Het zou wel flink veel werk kunnen worden, afhankelijk van het type hond dat jullie willen hebben.
-
- geregistreerd lid
het zou onze eerste hond worden.ranetje schreef: ↑17 mar 2023 11:56 Gefeliciteerd met de zwangerschap!
een whippet (geen race maar wel show lijn). Het zal ongeveer op 9 maand vallen dat de hond zou zijn op geboorte van ons kindje.