Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verlatingsangst

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Queen2507
nieuw lid
Mijn ras(sen): pitbull
Aantal honden: 1

verlatingsangst

Ongelezen bericht door Queen2507 »

Hallo allemaal,

Ik heb helaas een probleem. ik kan mijn hond niet alleen thuis laten omdat ze anders binnen plast.
Het is een week goed gegaan maar nu begint het weer elke keer als ik weg ga dat er binnen word geplast.
Alles wat ik online kon vinden heb ik geprobeerd maar niks lijkt te werken.

ik laat er veel wandelen voor ik weg ga en als ik weg ga geef ik der iets lekkers of en een kong. om der bezig te houden. ik zorg ook altijd dat er muziek aan staat. Dat leek een week te werken maar nu totaal niet meer nu word het elke keer dweilen als ik thuis kom. Ik heb ook verstuivers geprobeerd maar lijkt ook niet te helpen en cbd olie.
we hebben ook geprobeerd om der met een bench een veilig gevoel te geven dat ging na een week ook niet meer goed. de opties houden een beetje op.

Heeft iemand nog tips wat ik zou kunnen proberen?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: verlatingsangst

Ongelezen bericht door ranetje »

Hoe heb je haar geleerd om alleen te blijven?
Loopt ze altijd achter je aan als je wel thuis bent?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Queen2507
nieuw lid

Ik heb haar al 4 jaar ben sinds 2 maanden verhuist. heb haar geprobeerd alleen zijn opnieuw te leren. maar ze is heel onvoorspelbaar de eene keer gaat het prima en de andere keer plast ze weer alles onder. in het begin was ze veel bij mij. maar nu gaat ze meestal ergens anders in huis liggen en komt ze soms kijken.
ranetje
Zeer actief

Queen2507 schreef: 11 mar 2023 10:04 Ik heb haar al 4 jaar ben sinds 2 maanden verhuist. heb haar geprobeerd alleen zijn opnieuw te leren. maar ze is heel onvoorspelbaar de eene keer gaat het prima en de andere keer plast ze weer alles onder. in het begin was ze veel bij mij. maar nu gaat ze meestal ergens anders in huis liggen en komt ze soms kijken.
Denk dat daar inderdaad het probleempje zit.
Rustig opbouwen.
Af en toe gewoon even een rondje om lopen en weer naar huis gaan.
Als ze het kon, komt het wel weer goed.
Geef haar even de tijd :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Queen2507
nieuw lid

ja het is gewoon lastig soms ben ik paar uur weg vanwege school dan is er niks aan de hand. en soms is het na een half uur al dat ze gaat plassen.
ranetje
Zeer actief

Queen2507 schreef: 11 mar 2023 11:55 ja het is gewoon lastig soms ben ik paar uur weg vanwege school dan is er niks aan de hand. en soms is het na een half uur al dat ze gaat plassen.
Misschien zijn er dan voor haar vreemde geluiden?
Als je kan opnemen als je niet thuis bent kom je er misschien eerder achter wat het probleem is.

Als het om geluiden gaat zou je de radio aan kunnen zetten o.i.d.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”