Mijn hond Bobby (teckel) van 6 jaar oud wil ik eigenlijk graag ontwormen alleen heeft hij nu al een aantal keer alles weer uitgebraakt, nog geen 5 minuten na het toedienen van de pil. (Eerst vooraf eten gegeven en ook een keer achteraf eten gegeven) Dit heeft dus ook geen effect gehad, de dierenarts geeft aan dat het minimaal 30 minuten moet blijven zitten om opgenomen te worden. Ik weet nu niet zo goed waar ik goed aan doe omdat het zowel wel ontwormen of niet ontwormen uiteindelijk ten koste gaat van zijn gezondheid. Iemand tips?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ontworming
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Langharige teckels (standaard)
- Aantal honden: 2
-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 5
Re: Ontworming
Begin eens met een mestonderzoek of hij wel wormen heeft. Ontwormen bij een hond die geen wormen heeft is weinig zinnig en iedere ontworming is een aanslag op de darmflora.
Mijn pup heb ik nooit ontwormd ,die hebben ze moeten reanimeren bij zijn pup enting dus ik durfde er nooit meer wat in te steken, toen ik met een jaar terug ging bij de da en die schrok van het feit dat ze nooit ontwormd was.Hij stelde gelijk een mestonderzoek voor, daarna zei hij ,ze is gewoon wormvrij.
Vanaf toen dacht ik wat een onzin om er maar standaart ontworming in te steken,ik doe wel eerst mestonderzoeken als ik denk dat ze wormen hebben.
Mijn pup heb ik nooit ontwormd ,die hebben ze moeten reanimeren bij zijn pup enting dus ik durfde er nooit meer wat in te steken, toen ik met een jaar terug ging bij de da en die schrok van het feit dat ze nooit ontwormd was.Hij stelde gelijk een mestonderzoek voor, daarna zei hij ,ze is gewoon wormvrij.
Vanaf toen dacht ik wat een onzin om er maar standaart ontworming in te steken,ik doe wel eerst mestonderzoeken als ik denk dat ze wormen hebben.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Ontworming
Doe inderdaad eerst maar een mestonderzoek.
Als er niks zit hoef je ook niet te ontwormen
Als er niks zit hoef je ook niet te ontwormen