blondie schreef: ↑20 jan 2023 11:21
Wat een leukerd, maar wel heel wat anders dan een witte herder. Vanwaar ineens deze omslag?
Onze zoon wilde heel graag een witte herder, voornamelijk voor de looks. Hij was van mening dat het opvoeden en de problemen die mensen noemen overdreven waren, ik had daar zo mijn bedenkingen bij.
Ik had zelf sowieso al mijn twijfels over een herder, ondanks dat ze heel erg lief kunnen zijn ben ik eigenlijk ook heel erg bevooroordeeld omdat ik als klein jongetje in mijn gezicht gebeten door een herder. Heb er alleen mentale schade aan overgehouden

. Maar zoals je denk ik ook gelezen hebt in het andere topic twijfelde ik ook nogal na het bezoek aan de fokker omdat ik vond dat de moeder zich toch wat mak / onderdanig / angstig gedroeg.
Ik vroeg onze zoon daarop of hij met een aantal alternatieven wilde komen. Hij kwam met de berner sennen, zwarte labrador en een pyreneese berghond.
De laatste is zo groot als een paard dus die viel af, en de andere vonden wij (moeders en en ik

) hele leuke alternatieven. Dit was de eerste die we bezochten omdat die ook zoonliefs voorkeur had en we waren alle 3 verkocht toen we hem zagen

.
Dus, zodoende