Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hallo ik ben injo

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

ikbeninjo
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Berner Sennen
Aantal honden: 1

Hallo ik ben injo

Ongelezen bericht door ikbeninjo »

Hoi allemaal! Ik ben Injo (spreek uit: in-djo :tongue: ).

We zijn als gezin ondertussen al weeeeken (maanden?) bezig met het idee om een trouwe viervoeter onderdeel te maken van ons gezin. We hebben vanalles uitgezocht en besproken en onze keuze is uiteindelijk gevallen voor een zwitserse witte herder. Een pup, wel te verstaan.

Ik wil hier niet zozeer onze keuze onder het vergrootglas hebben, maar mijn dilemma. Ik ben erg bang dat we bij een slechte fokker terecht komen met mooie praatjes en ondanks al ons onderzoek heb ik er (wellicht onterecht) weinig vertrouwen in. Er is wat hondenfokkers betreft echt veel te vaak en te veel slecht nieuws helaas.

Via de website van de vereniging is een lijst beschikbaar maar wat ik echt mis zijn beoordelingen en ervaringen van hondenbezitters zoals jullie.

Is er een plek ergens, wellicht hier waar ervaringen gedeeld worden en waar ik met iets meer vertrouwen een fokker kan benaderen?
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Hallo ik ben injo

Ongelezen bericht door twinkeltje »

hallo welkom
Ik denk dat op dit wel genoeg info te vinden is succes met je zoektocht
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Welkom op het forum :ok:
Over het algemeen zijn de fokkers die op de site van de rasvereniging staan wel betrouwbaar.
Dat hangt ook af van of er een fokkersreglement is waar ze zich aan moeten houden.
Als er zo'n reglement is staat dat vaak ook op de site.
Dus dat kan je dan ook nog even doorlezen om wat beter geïnformeerd te zijn.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Welkom hier!

Wat Ranetje zegt vind ik wel een goeie.
Misschien ook eens wedstrijden of shows van betreffende rasvereniging bezoeken, en daar ogen en oren openhouden?

Voor wat betreft dit ras heb ik helaas geen tot weinig ervaring. Het ene exemplaar wat ik irl ken vind ik nogal lomp en stoer, als in "luisteren, ehhh wat is dat" kan natuurlijk ook de opvoeding, of beter gezegd gebrek eraan zijn :mrgreen:

Lijkt me niet wenselijk om op dit forum "fokkers te bespreken" :wink:
Maar misschien lees ik je vraag ook wel verkeerd, hier zitten allicht wel mensen die wél ervaring met dit ras hebben, en er enthousiast van zijn, heel goed in elk geval dat je je uitgebreid wil informeren, voordat je tot aanschaf overgaat :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Sassy schreef:Voor wat betreft dit ras heb ik helaas geen tot weinig ervaring. Het ene exemplaar wat ik irl ken vind ik nogal lomp en stoer, als in "luisteren, ehhh wat is dat" kan natuurlijk ook de opvoeding, of beter gezegd gebrek eraan zijn :mrgreen:
:lol1:
Ik ken er een (of beter twee na elkaar in hetzelfde gezin) van heel dichtbij.
Goed opgevoed, maar dat was best even werk zeg maar :tongue:
Beiden nogal uitbundige honden, vooral de jongste is zeer uitbundig en moet soms flink afgeremd worden.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvon »

welkom op shows kun je in contact komen met fokkers, rasvereniging kun je ook fokkers vinden, vraag of je bij fokkers mag langs komen en zo kun je een goede indruk krijgen van wat een fokker je verwacht en jij van een fokker. succes met uw zoektocht
Afbeelding
GAIA
ikbeninjo
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door ikbeninjo »

Dank allen voor de welkom en reacties :cheer:
Sassy schreef: 09 jan 2023 17:07 Lijkt me niet wenselijk om op dit forum "fokkers te bespreken" :wink:
Oprechte vraag: waarom niet?

Het lijkt mij juist heel handig om ervaringen van hondenbezitters met fokkers te bespreken. Nu moet ik maar uitgaan van een indruk en misschien een facebook pagina.

Begrijp ik hier dan ook uit dat als ik een fokker vind met beschikbare pups dat ik hier liever niet naar ervaringen vraag?

Ik heb een aantal fokkers opgezocht van de lijst op de site van de vereniging en de meeste kunnen hier niet gevonden worden.
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

ranetje schreef: 09 jan 2023 18:59
Sassy schreef:Voor wat betreft dit ras heb ik helaas geen tot weinig ervaring. Het ene exemplaar wat ik irl ken vind ik nogal lomp en stoer, als in "luisteren, ehhh wat is dat" kan natuurlijk ook de opvoeding, of beter gezegd gebrek eraan zijn :mrgreen:
:lol1:
Ik ken er een (of beter twee na elkaar in hetzelfde gezin) van heel dichtbij.
Goed opgevoed, maar dat was best even werk zeg maar :tongue:
Beiden nogal uitbundige honden, vooral de jongste is zeer uitbundig en moet soms flink afgeremd worden.
Ik ken(de) er drie. Twee in amsterdam en 1 hier, alledrie best ok honden maar alledrie hele lompe bazen :tongue:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

ikbeninjo schreef: 10 jan 2023 09:37 Dank allen voor de welkom en reacties :cheer:
Sassy schreef: 09 jan 2023 17:07 Lijkt me niet wenselijk om op dit forum "fokkers te bespreken" :wink:
Oprechte vraag: waarom niet?

Het lijkt mij juist heel handig om ervaringen van hondenbezitters met fokkers te bespreken. Nu moet ik maar uitgaan van een indruk en misschien een facebook pagina.

Begrijp ik hier dan ook uit dat als ik een fokker vind met beschikbare pups dat ik hier liever niet naar ervaringen vraag?

Ik heb een aantal fokkers opgezocht van de lijst op de site van de vereniging en de meeste kunnen hier niet gevonden worden.
Mensen mogen hun ervaring delen, mits deze uit eerste hand komt. Van horen zeggen geeft het risico op misinformatie. We willen op het forum voorkomen dat er negatief over mensen wordt gesproken die zich daar zelf niet tegen kunnen verdedigen of dat onenigheid van buiten dit forum op het forum worden uitgevochten. Dus vandaar dat we het niet zo wenselijk vinden om fokkers op dit forum te gaan bespreken.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik zou de websites bekijken, veel fokkers hebben een website waarop de karakters van hun honden beschreven zijn. En de fokkers met een nest in de planning vragen of je eens langs kunt komen om contact te maken, moeder bekijken of ontmoeten.

Er zijn een paar witte herder fokkers die mij in gedachten springen als ik voor een witte herder zou gaan. 1 ervan is in Wassenaar volgens mij. Ik ken ze niet, ik ken de honden niet, maar die komen op mij wel prima over en stabiele honden.

Mijn ervaringen met veel witte herders is dat ze toch wat neurotisch zijn en toch snel vervallen in angst gedrag/angst agressie. Als dat niet goed wordt begeleid van jongs af aan, dan kan dat wel een dingetje zijn.

Hier nu 2 in de straat, en ze zijn prachtig. Maar vallen uit met name naar honden, en 1 ervan heb ik in mijn pols gehad. Doet ie anders nooit gevalletje. Ik had geen hond bij me, liep met boodschappen en was juist opzij gestapt om ze te laten passeren. Rang in mijn arm.

Zou dus zeker even op visite gaan bij diverse fokkers om de moeder en of vader even te ervaren en hoe ze in en om het huis zijn, en reageren op onbekende visite.
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”