Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag over kosten hartmedicatie hond 7 kilo

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Starrats
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Mix
Aantal honden: 2

Vraag over kosten hartmedicatie hond 7 kilo

Ongelezen bericht door Starrats »

Eergister heeft de dierenarts tijdens de halfjaarlijkse check voor het eerst een hart ruisje gevonden bij mijn hondje Cody :cry:

Hij wil over een half jaar weer luisteren en dan een echo maken om te kijken in welk stadium het is. Hij had het ook over medicatie maar ik ben vergeten om te vragen wat dat per maand zou kosten :oops: Was een beetje in shock door het nieuws. :(:

Dus vroeg ik mij af of er hier mensen zijn met een hond van rond de 7 kilo die medicatie krijgt voor een hartruis en hoeveel dat per maand is.

Ik ben autistisch en wil altijd alles ruim van te voren weten helemaal nu ik vanaf eind januari er flink op achteruit ga kwa inkomen door 2de ziekte jaar door long covid. Dan kan ik het al opnemen in mijn financiële schematje die ik elk half jaar maak.

Cody is 10 jaar en het rechter hondje op de foto (hij gedraagt zich nog als een pup en mensen denken ook vaak dat hij nog een pup is) :lol: Mijn andere hondje heet Dexter en is 12 (en duidelijk grijs :lol: )
Afbeelding
Afbeelding
MoTsiTsi

Re: Vraag over kosten hartmedicatie hond 7 kilo

Ongelezen bericht door MoTsiTsi »

Starrats schreef: 14 dec 2022 21:06 Eergister heeft de dierenarts tijdens de halfjaarlijkse check voor het eerst een hart ruisje gevonden bij mijn hondje Cody :cry:

Hij wil over een half jaar weer luisteren en dan een echo maken om te kijken in welk stadium het is. Hij had het ook over medicatie maar ik ben vergeten om te vragen wat dat per maand zou kosten :oops: Was een beetje in shock door het nieuws. :(:

Dus vroeg ik mij af of er hier mensen zijn met een hond van rond de 7 kilo die medicatie krijgt voor een hartruis en hoeveel dat per maand is.

Ik ben autistisch en wil altijd alles ruim van te voren weten helemaal nu ik vanaf eind januari er flink op achteruit ga kwa inkomen door 2de ziekte jaar door long covid. Dan kan ik het al opnemen in mijn financiële schematje die ik elk half jaar maak.

Cody is 10 jaar en het rechter hondje op de foto (hij gedraagt zich nog als een pup en mensen denken ook vaak dat hij nog een pup is) :lol: Mijn andere hondje heet Dexter en is 12 (en duidelijk grijs :lol: )
Afbeelding
Ik zou het gewoon even aan je dierenarts vragen, dat als er medicatie nodig zou zijn hoeveel dat ongeveer gaat kosten. Want zonder naam van de medicatie is het moeilijk om in te schatten hoeveel het gaat kosten en dan nog kan het per dierenartspraktijk veel schelen in de prijs.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Vaak wordt dan Vetmedin voorgeschreven. Dat komt waarschijnlijk op 20-30 euro per maand uit.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Houd er rekening mee dat die echo ook niet gratis is :(:
Misschien kan je dat ook even vragen aan de DA zodat je een vollediger beeld hebt van de kosten.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvon »

waarom een half jaar wachten
ik zou bij een cardioloog een afspraak maken voor een Doppler ultrasound
Sterkte met je maatje
Afbeelding
GAIA
Doerak
Actief

Ongelezen bericht door Doerak »

Het ligt ook aan hoe erg het is.
Mijn hondje van 7 kilo moest s,morgens en s,avonds anderhalve pil innemen.Samen 3 pillen per dag.
Daarbij kan er na verloop van tijd vocht achter de longen bijkomen dus komt er een half plas pilletje bij.
Bij onze dierenarts Stad en Land zijn de kosten voor 100 vetmedin pillen 54,85 euro.
de kosten voor 20 furosemide plaspillen 21,65 euro.
Sterkte met je hondje.Hoop dat het meevalt.
Starrats
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Mix

Ongelezen bericht door Starrats »

ranetje schreef: 15 dec 2022 11:01 Houd er rekening mee dat die echo ook niet gratis is :(:
Misschien kan je dat ook even vragen aan de DA zodat je een vollediger beeld hebt van de kosten.
Daar had ik de prijs al van gevraagd en dat bedrag heb ik nu al gespaard.Ik ga deze week de dierenarts nog bellen om toch nu al een echo te maken omdat Cody ook een dingetje op zijn ooglid heeft ineens dat weggehaald moet worden binnenkort en dan wil ik wel weten hoe het met zijn hartje is.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Starrats schreef: 12 jan 2023 01:01
ranetje schreef: 15 dec 2022 11:01 Houd er rekening mee dat die echo ook niet gratis is :(:
Daar had ik de prijs al van gevraagd en dat bedrag heb ik nu al gespaard.Ik ga deze week de dierenarts nog bellen om toch nu al een echo te maken omdat Cody ook een dingetje op zijn ooglid heeft ineens dat weggehaald moet worden binnenkort en dan wil ik wel weten hoe het met zijn hartje is.
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Fotogravinnetje schreef: 14 dec 2022 23:13 Vaak wordt dan Vetmedin voorgeschreven. Dat komt waarschijnlijk op 20-30 euro per maand uit.
Nou vergeet dat maar. Voor Toots waren we 50, nog wat per maand kwijt voor vetmedin en furosemide en dat is inmiddels zon 5 jaar geleden.

De echo bij Cardioloog Warmerdam was 150 euro ongeveer dat viel ons alles mee.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”