Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nieuwe dingen?

Moderator: moderatorteam

sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
Aantal honden: 2

nieuwe dingen?

Ongelezen bericht door sonja »

wie weet er iets leuks wat ik mijn hond kan leren.
hij weet al best veel maar hij vind trainen binnenshuis heel leuk maar ik ben een beetje door mijn comandos heen :p:
hij kent: zit, af, blijf, hier, voet, spring, luid, rol,apport,en hoog.
heb het echt over dingen die ik binnen kan oefenen met hem.
iemand nog leuke ideeen????? :-D
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

iemand had hier een tijd geleden hele leuke "kunstjes".

o.a. een pluisje op de neus leggen en als ie dan met zijn poot dat eraf veegt "schaam je" zeggen zodat ze dat na een tijdje op commando zonder pluisje doen. en nog veel meer, maar ik weet niet meer wie dat was.
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

massam schreef:iemand had hier een tijd geleden hele leuke "kunstjes".

o.a. een pluisje op de neus leggen en als ie dan met zijn poot dat eraf veegt "schaam je" zeggen zodat ze dat na een tijdje op commando zonder pluisje doen. en nog veel meer, maar ik weet niet meer wie dat was.
Yep, schuldig, dat was ik.

Loeky kende idd het commando "schaam je"

Afbeelding

Ander leuk commando: "pang". Met je hand een schietgebaar maken en dan "pang" roepen waarop de hond dus voor "dood" op zijn zij gaat liggen. Poot geven, andere poot geven (dus links en rechts). Twee poten tegelijk geven. High five (hand hoog en de hond zet zijn poot tegen je hand), low five (hand laag en daar een poot op laten geven).
Je kunt hem leren kruipen of een rondje om zijn as draaien. Of leer hem een rondje om jou heen te lopen (zowel linksom als rechtsom). Leer hem zwaaien, leer hem de weave (slalommen tussen je benen terwijl jij loopt). Leer hem 8-tjes tussen je benen te draaien (dus linksom rond het ene been rechtsom rond het andere). Leer hem over je arm te springen terwijl je op je hurken zit. Leer hem op je rug te gaan staan (weet effe niet hoe zwaar hij is, en deze oefening alleen als er geen rangordeproblemen zijn).
Tegen de tijd dat ie al deze oefeningen kent ga je ze achter elkaar plakken, muziekje erbij en op naar je eerste doggydance wedstrijd :mrgreen: .

Veel plezier.

Oh ja, nog een leuke uit een boekje dat ik heb. Leer hem een zakdoek uit je jaszak te trekken. Het bijbehorende commando is "hatsjoe". Leer hem de betekenis van de namen van zijn speelgoed en leer hem vervolgens zijn speelgoed op te ruimen. Pffff, er is zoveel dat je je hond kunt leren. Ben maar creatief ;)
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik dacht al dat het iemand met een golden of lab was, maar wist het niet zeker...

dit bewijst maar weer eens dat ik niet voor namen onthouden in de wieg gelegd ben....
Afbeelding
sonja
Zeer actief

ppfffff ik kan weer een jaartje vooruit haha
dank je wel :ok:
wij gaan aan de slag :-D
Bakkie
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bakkie »

Je kan ook nog je hond leren om het licht aan en uit te doen. Je hond moet dan wel groot genoeg zijn, want voor een jack russell lijkt het me nogal moeilijk.

Je moet hem eerst het commando touch leren door elke keer als hij met zijn snuit je hand aan raakt touch te zeggen en te belonen.
Later kan je zo'n gele post-it op je hand doen en hetzelfde verder gaan oefenen. Weet je hond dat touch betekend dat hij dat gele velletje met zijn snuit moet aanraken kan je dat ding op de licht schakelaar plakken.
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

hoe heb je je hond rol geleerd. Want ik weet dus echt niet hoe ik het breezer moet leren. Wat dacht je trouwens van poot
doggies for ever
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

rollen,kruipen, op zijn achterpoten lopen, door je benen zigzaggen, rondjes om je heen lopen, rondjes om zijn eigen as, op zijn kont zitten met zijn voorpoten omhoog, tussen, 8jes door je benen (en als je nog meer ideeën wilt moet je eens op doggydancesites pakken).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Een die het ook altijd goed doet en redelijk makkelijk te leren is is buigen. Dus het kontje de lucht in en de voorpoten plat op de grond. Nieve buigt ook en het ziet er erg leuk uit.

De "in en out", dus de hond een half rondje laten draaien en achteruit door je benen laten gaan. Als de hond dat achter je is, herhaal je de oefening van achteraf en staat de hond weer voor je.
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Bakkie
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bakkie »

Nieve schreef:Een die het ook altijd goed doet en redelijk makkelijk te leren is is buigen. Dus het kontje de lucht in en de voorpoten plat op de grond. Nieve buigt ook en het ziet er erg leuk uit.
Hoe heb je Nieve dat geleerd? Ik wil namelijk mijn hond ook leren buigen, maar ik zou bij god niet weten hoe ik hem dat moet leren. Over een tijdje ga ik beginnen met dog-frisbee met Caesar. En we willen in de toekomst ook wedstrijden gaan doen. En het leek mij dus leuk om de freestyle te beginnen met een buiging naar de jury.

Groetjes
Corina
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

breezer doet het al met het spelen je weet wel als ze aan het uitdagen is. Als ik dan zou clicken en telkens als ze het weer doet dan kan ik het haar makkelijk aan leren
doggies for ever
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Bakkie schreef:
Nieve schreef:Een die het ook altijd goed doet en redelijk makkelijk te leren is is buigen. Dus het kontje de lucht in en de voorpoten plat op de grond. Nieve buigt ook en het ziet er erg leuk uit.
Hoe heb je Nieve dat geleerd? Ik wil namelijk mijn hond ook leren buigen, maar ik zou bij god niet weten hoe ik hem dat moet leren. Over een tijdje ga ik beginnen met dog-frisbee met Caesar. En we willen in de toekomst ook wedstrijden gaan doen. En het leek mij dus leuk om de freestyle te beginnen met een buiging naar de jury.

Groetjes
Corina
Het staat inderdaad erg leuk en de jury zal er vast van gecharmeerd zijn. Ik heb het Nieve geleerd met een brokje op de grond terwijl zij stond. In het begin gaat ze dan natuurlijk liggen. Maar het brokje redelijk ver onder haar plaatsen zodat ze er niet bij kan als ze ligt. Eventueel kun je een arm even onder de buik doen (niet de hond aanraken) zodat de hond niet kan liggen. Nieve had het snel door, dus dat ging vrij makkelijk. Zodra ze het deed ging ik helemaal overhappy reageren (ik train zonder clicker). Dat herhaal je een aantal keren en als je denkt dat je hond het door heeft, geef je er een naam (commando) aan. Nieve kent buigen nu met een gebaar (lichaamstaal) en een commando.
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
sonja
Zeer actief

nici, ik heb hem rol geleerd door hem af te leggen en dan met een brokje
een rondje om zijn bek te draaien.
hij volgt het brokje en ligt ineens op zijn rug!!!!
dan draai je het brokje door naar de grond en hij draai vrolijk mee :-D
altans bij mij dan want hij doet alles voor een brokje.
als hij netjes meerold geef je het comando rol erbij en lukt het goed dan krijgt hij zijn brokje.
hij snapte er eerst helemaal niets van maar uit eindelijk valt het kwartje wel.
en oja, ik was poot vergeten er bij te zetten,dat kan hij al.
maar verder allemaal bedankt voor de leuke tips.
wij kunnen weer even verder :ok:
bullet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bullet »

mijn engelse bulldog kan ook rollen. Ik heb hem eerst plat geleerd en hem voorzichtig omgeduwd en gelijk een brok gegeven. (Niet op een harde ondergrond om het aan te leren.) Nou ligt Bullet graag op zijn rug dat scheelt wel.
Daarna heb ik vanuit lig een hand op zijn zij en dan naar plat en dan rollen aangeleerd.
Ik heb Bullet knuffelen aangeleerd, dat doet het heel goed bij "het publiek" (vriendjes van mijn zoon...)
ik ga op mijn knieen zitten en roep Bullet dan gaat hij met zijn voorpoten op mijn knieen en dan met zijn voorpoten over mijn schouders en dan sla ik mijn armen om hem heen en dan houd ik hem effe lekker vast.
dat was snel aangeleerd, door met 2 handen mijn schouders aan te tikken en komando hoog te zeggen

groetjes ingrid
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”