massam schreef:iemand had hier een tijd geleden hele leuke "kunstjes".
o.a. een pluisje op de neus leggen en als ie dan met zijn poot dat eraf veegt "schaam je" zeggen zodat ze dat na een tijdje op commando zonder pluisje doen. en nog veel meer, maar ik weet niet meer wie dat was.
Yep, schuldig, dat was ik.
Loeky kende idd het commando "schaam je"
Ander leuk commando: "pang". Met je hand een schietgebaar maken en dan "pang" roepen waarop de hond dus voor "dood" op zijn zij gaat liggen. Poot geven, andere poot geven (dus links en rechts). Twee poten tegelijk geven. High five (hand hoog en de hond zet zijn poot tegen je hand), low five (hand laag en daar een poot op laten geven).
Je kunt hem leren kruipen of een rondje om zijn as draaien. Of leer hem een rondje om jou heen te lopen (zowel linksom als rechtsom). Leer hem zwaaien, leer hem de weave (slalommen tussen je benen terwijl jij loopt). Leer hem 8-tjes tussen je benen te draaien (dus linksom rond het ene been rechtsom rond het andere). Leer hem over je arm te springen terwijl je op je hurken zit. Leer hem op je rug te gaan staan (weet effe niet hoe zwaar hij is, en deze oefening alleen als er geen rangordeproblemen zijn).
Tegen de tijd dat ie al deze oefeningen kent ga je ze achter elkaar plakken, muziekje erbij en op naar je eerste doggydance wedstrijd

.
Veel plezier.
Oh ja, nog een leuke uit een boekje dat ik heb. Leer hem een zakdoek uit je jaszak te trekken. Het bijbehorende commando is "hatsjoe". Leer hem de betekenis van de namen van zijn speelgoed en leer hem vervolgens zijn speelgoed op te ruimen. Pffff, er is zoveel dat je je hond kunt leren. Ben maar creatief