Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

advies gevraagd.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Joke1957
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Geen ras
[url=https://postimg.cc/Lh8D4nvw][img]https://i.postimg.cc/MZyFDBB6/60-31.jpg[/img][/url]
Aantal honden: 1

advies gevraagd.

Ongelezen bericht door Joke1957 »

Hallo,

Jack is een middelmaat geholpen reu, nu 12 jaar oud. Sinds een aantal maanden is hij snachts bang, hij maakt me dan wakker, komt tegen me aan liggen en bromt en piept trapt met zijn poten tot ik hem ga troosten. Draai ik me om dan kruipt hij over me heen en komt daar weer liggen, alles herhaalt zich. Sinds een aantal jaren kan hij ook niet meer alleen zijn, geen punt, hij gaat mee. ook trilt hij vaak, volgens de dierenarts een neurologisch probleem waar niets aan te doen is. Afgelopen nacht was een record, 4 keer wakker gemaakt door hem. Morgen een afspraak met de dierenarts, en ik wil het hier toch over hebben. Jack is sowieso een erg onzeker hondje, en erg op mij gericht, hij kan gelukkig bij een oppas 1 keer per week ( die kent hij al lang dus dat is goed) heeft iemand advies?
Hij is kortgeleden nog helemaal onderzocht omdat hij onder narcose moest, zelf het idee dat het daarna erger is geworden..
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: advies gevraagd.

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik denk dat Jack een beetje aan het dementeren is Joke.
Cholodin zou daarbij kunnen helpen, maar opverleg dat even met je DA.
Zoals het nu gaat is op den duur niet vol te houden, dus wel goed dat je aan de bel trekt :ok:

In verband met die mogelijkde dementie is het voor te stellen dat de narcose dat wat heeft verergerd.
Hopelijk trekt dat weer wat bij.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Joke1957
geregistreerd lid
[url=https://postimg.cc/Lh8D4nvw][img]https://i.postimg.cc/MZyFDBB6/60-31.jpg[/img][/url]

ranetje schreef: 06 dec 2022 11:12 Ik denk dat Jack een beetje aan het dementeren is Joke.
Zoals het nu gaat is op den duur niet vol te houden, dus wel goed dat je aan de bel trekt :ok:

In verband met die mogelijkde dementie is het voor te stellen dat de narcose dat wat heeft verergerd.

Bedankt voor je reactie, ik heb Cholodin al eens geprobeerd helaas geen verbetering.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Joke1957 schreef: 06 dec 2022 11:30
ranetje schreef: 06 dec 2022 11:12 Ik denk dat Jack een beetje aan het dementeren is Joke.

Bedankt voor je reactie, ik heb Cholodin al eens geprobeerd helaas geen verbetering.
Wat jamm er dat dat niet hielp.

Wat misschien ook kan helpen is om hem 's nachts een jasje (badjasje) o.i.d. aan te trekken.
Klinkt een beetje gek, maar op een of andere manier geeft het een soort "bescherming".
Dan wel eerst kijken of hij dat wat vindt door overdag te oefenen.

Het zijn mogelijke oplossingen, helaas is er niet iets wat gegarandeerd helpt :(:
Proberen/testen is het enige.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Mijn oude demente hondje heeft via de DA nog een poos het goed gedaan op clomicalm is een soort antidepressiva waar ze wel een poosje aan moeten wennen voor je het verschil goed kan merken
Afbeelding
Joke1957
geregistreerd lid

Ik heb daar wel iets over gelezen ja, kom je hond toen de naccht weer wat rustiger door?? Ik ben versleten a;shij 4 keer op een nacht geweest is. hij wil dan gewoon getroost worden wat ik snap, en ik gun hem nog wat leuke tijd hier
( en mezelf, moet er niet aan denken dat hij er niet meer is)
twinkeltje
moderator

Mijn hond had snachts geen problemen als we op bed waren de rest wel verlatingsangst en zo
Afbeelding
JokeCodog87
nieuw lid
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door JokeCodog87 »

Ik denk ook dat dementie de oorzaak kan zijn. Ik heb toen advies gevraagd aan online dierenarts cooper pet care omdat er ook na meerdere onderzoeken niks uitkwam bij de dierenarts dus hem dat eng ritje naar de dierenarts wou besparen. Wat hiervoor soms helpt is de medicatie vitofyllin (vermoed wel dat je dit aan je dierenarts moet vragen of ze meegeven). Dit kan de doorbloeding door de hersenen verbeteren. Wat kan ook kan helpen is voeding b/d van hills of supplementen omega 3-6 vetzuren (zalmolie) door voeding. Dit ook om hersenen te ondersteunen en stimuleren. Natuurlijk moet je dit enkele weken geven voor je resultaat zal zien..
twinkeltje
moderator

Ik hoop dat het lukt
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”