Vitalia schreef:
Mijne dierenarts antwoordde op mijn vraag over een voelposter die in haar wachtkamer hing. Jij vindt misschien dat ze geen gelijk heeft, ik wil echter liever haar raad opvolgen, ze heeft haar studies gedaan en ik neem aan dat ze weet wat ze zegt.
tja er zijn nog zat dierenartsen die kvv levensgevaarlijk vinden en jaarlijks de volle mep willen enten... tot zover de studies...
Dat van die ladder is mijn manier om te zeggen dat ik hem te mager vind, als je liever hebt dat ik zeg dat hij op een spijker lijkt, ook goed hoor.
Ik vind wel dat je wat ribben moet kunnen zien, zeker bij dit type hond, maar dit vind ik weer net te... zeker met het oog op de winter voor de deur.
Wat betreft de ruimte van die kennel, dan moet je de maten maar eens opzoeken die de dierenbescherming opgeeft dat een hond minimum moet hebben, en dit is zónder slaaphok. Een foto kan bedriegen, maar ik schat dat dat hok +/- anderhalve meter breed is en twee meter lang, dat is te weinig.
te weinig voor wie? Niet voor de wet want die geld voor honden die 24/7 in de kennel zitten er niet uitkomen en dus ook niet uitgelaten worden.
Het was misschien een idee om je andere hond sociaal te maken,

jaja... lekker makkelijk lullen... had dan eventjes Xantos met mijn reuen een weekje in huis genomen als dat zo makkelijk geweest was, had ik hem ook niet weg hoeven doen omdat hij mijn andere honden naar de hondenhemel wilde helpen. Ow en hij is precies hetzelfde opgevoed als mijn andere 6 honden die ik heb (gehad).