Wij lopen momenteel tegen een dingetje aan wat ik niet zo kan plaatsen, is het toch hormonen of puberteit...
Woody is de laatste paar weken veel onrustiger, minder diepe slapen overdag, wat pieperig, niet willen eten.. Hier is opzich wel mee te leven.. Ook al is het onwijs vervelend voor hem.. Hierdoor denk ik enerzijds aan overprikkeling maar kan hormonen zijn.. Hij heeft al een keer een loopse teef in de buurt gehad, maar daar keek hij niet naar op of om.. Maar er zit 1 gecastreerde reu bij de uitlaatservice daar is hij letterlijk verliefd op, niet meer naar huis willen gaan staan piepen voor de bus, niet van hem af ''kunnen'' blijven, in die mate dat ze hem vaak halverwege de wandeling echt moet aanlijnen om tot rust te komen.
Máár nu komt het.. We gaan 2x per week sporten met hem op woensdag is er frisbee en op vrijdag is er hoopers. Zodra wij bij de hoopers aankomen lijkt hij volledig overprikkeld, dit was voorheen niet en kon daar zelfs goed ''uit'' gaan.. Hij begint te rennen als een kip zonder kop, luisteren of kijken is er niet meer bij.. Ook als we nu wachten op onze beurt of even aan een rustmoment inplannen blijft hij in die drive zitten. Hier is ook bijgekomen dat hij gaat liggen piepen bij het wachten langs de lijn, maar ook in het parcours en enorm blaffen.
Voorbeeld 2 weken terug:
Hij gaat zo in ''dat'' enthousiasme dat hij afgelopen les bij het ''sjoelen'' alles als TUNNEL nam.. om de ton, tunnel, door de hooper, tunnel.. Tunnel op den duur plat gelegd en toen ging hij om de tunnel en over de tunnel

Er is aan ons dagritme niks veranderd met eerder. Dezelfde wandeling (Zelfde route, die loopt hij ook als hij mag kiezen vind ie duidelijk prettig). Zelfde tijd sporten, groep is niet veranderd, al die tijd samen met agility geweest..
Nu ben ik vanwege die enorme ''drive'' vooral bezig met aandachtsoefeningen, gehoorzaamheid en rust inbouwen wat betekend dat ik nog geen 5min met hem kan hooperen en dat vind ik jammer we hebben er beide ontzettend plezier in. Hoopers doe ik al met hem vanaf een maand of 8 (de basis) en sinds afgelopen maart serieus werken naar parcoursen.
Iemand tip & tricks, is dat nou echt hormonen of puberteit?
Ik overweeg als het hormonen zijn om de scherpe randjes eraf te halen met hyperseks maar als het dat niet is heeft het natuurlijk weinig zin.