Graag zou ik advies aan jullie vragen over een eventuele raskeuze. Wij wonen met ons gezin (2 jonge kinderen) sinds kort op een plekje middenin de natuur, met veel ruimte om ons huis. Heel langzaam zijn wij aan het nadenken of we misschien een pup willen over ongeveer een jaar. Dat trekt wel erg, maar we zijn nog wat aan het wikken en wegen

Wat we zoeken:
- Mega sociale hond. Eentje die niet per ongeluk toch een hapje uit een bezoeker neemt, gewoon nooit. Ons vertrouwen in honden is op dat punt door eerdere honden heel gering en we (vooral ik) brengen die spanning zeker over op een hond die ergens zo’n scherp randje in zich heeft. Alle mensen en kinderen moeten hier vrolijk ontvangen kunnen worden. ‘Gewoon’ trainen lukt prima, maar scherpe randjes ombuigen blijk ik niet te kunnen

- Gezellige gezinshond die graag mee het bos in gaat en op eigen terrein scharrelt. Er zullen goede losloopwandelingen mee gemaakt worden maar liefst geen zeer actieve hond waar echt mee gesport moet worden.
- Liefst geen erge jager gezien het wild dat ook op eigen terrein kan komen (uiteraard tot op zekere hoogte, maar in elk geval niet een hond die bekend staat om jagen)
Qua uiterlijk: liever niet te groot, allerliefst middelmaat (40 cm ofzo). Ik heb minder een voorkeur voor langharige honden.
Ik kom zelf vooral op een Golden, ik denk dat dat de perfecte gezinshond voor ons zou kunnen zijn. Ik zoek alleen eigenlijk een Golden in mini verpakking