Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ze zijn er !!!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Arona
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Arona »

Wel lekker laten zuigen hoor; het kan pas na een paar dagen op gang komen na de keizersnee.
Jammer dat ze aan de zijkant opgengemaakt is, is dat aan de andere kant ook zo'n snee?
Hoi Marijke, ik merkte al van in het begin dat ze niet zoveel melk had in vergelijking met onze andere teven op die tijd van zwangerschap.

Nee, aan de andere kant is geen snede, enkel die ene kant en alles geneest prima, ze heeft nergens last van en is heel actief met de verzorging van haar pups, alleen het melk geven daar moeten wij goed mee inschieten anders overleven de pups het niet. Maar dat geeft niet (melk geven hé) want ik geef graag de pups een flesje :mrgreen: .

Lieve
Dogo Canario fokker - België

Corazón EL PERRO DIABLO @ 6,5 mn oud;
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Arona schreef:
Wel lekker laten zuigen hoor; het kan pas na een paar dagen op gang komen na de keizersnee.
Jammer dat ze aan de zijkant opgengemaakt is, is dat aan de andere kant ook zo'n snee?
Hoi Marijke, ik merkte al van in het begin dat ze niet zoveel melk had in vergelijking met onze andere teven op die tijd van zwangerschap.

Nee, aan de andere kant is geen snede, enkel die ene kant en alles geneest prima, ze heeft nergens last van en is heel actief met de verzorging van haar pups, alleen het melk geven daar moeten wij goed mee inschieten anders overleven de pups het niet. Maar dat geeft niet (melk geven hé) want ik geef graag de pups een flesje :mrgreen: .

Lieve
Ik had dat nog nooit gezien; vandaar mijn vraag, maar gelukkig geneest het goed en heeft ze nergens last van.
Jammer dat ze niet genoeg melk heeft, maar inderdaad wel leuk om pups te flessen. Al is dat soms erg vermoeiend.
Het zijn gelukkig lekkere vreetzakjes zo te lezen ;)
Arona
Actief
Contacteer:

Zoals ik al zei Inge had ze van in het begin al weinig melk en in het begin hebben we hen veel vaker aangelegd maar steeds met bitter weinig resultaat. Dus geef ik de voorkeur om hen voornamelijk met de fles op te voeden zoniet dan sterven ze van de honger en dat kan niet.

Voor Arona zelf is dat ook prima, ze zit erbij als ik ze het flesje geef en na elke drinkbeurt lekt ze de pups dan schoon, soms dan kruipen de pups nog ff lekker bij mams aan en proberen ze nog iets uit de tepels te krijgen maar het is dan niet zo dat ze nog heel veel honger hebben.

Ik laat zelf nooit de moeder en pups samen zonder dat er iemand bij is of in kijkafstand. Een pup is zo snel platgedrukt, ik heb het 1 keer meegemaakt en dat risico wil ik niet meer nemen - toch niet de eerste 2 à 3 weken, dan zijn de pups mobiel en sterk genoeg.

Heb daarnet ff de pups gewogen, ze zijn nu 5 dagen oud ;

reu 1 zwartgestroomd : 1100 gr
reu 2 bruingestroomd : 990 gr
reu 3 grijsgestroomd : 1005 gr

teef 1 lichtgestroomd (het onze normaal gezien) : 1150 gr
teef 2 grijsgest : 920 gr
teef 3 bruingestr : 905 gr
teef 4 grijsgestr lange borstvlek : 1075 gr
teef 5 grijsgestr kl. BV : 1000 gr

Niet slecht hé 8)

Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Arona schreef:Zoals ik al zei Inge had ze van in het begin al weinig melk en in het begin hebben we hen veel vaker aangelegd maar steeds met bitter weinig resultaat. Dus geef ik de voorkeur om hen voornamelijk met de fles op te voeden zoniet dan sterven ze van de honger en dat kan niet.

Voor Arona zelf is dat ook prima, ze zit erbij als ik ze het flesje geef en na elke drinkbeurt lekt ze de pups dan schoon, soms dan kruipen de pups nog ff lekker bij mams aan en proberen ze nog iets uit de tepels te krijgen maar het is dan niet zo dat ze nog heel veel honger hebben.

Ik laat zelf nooit de moeder en pups samen zonder dat er iemand bij is of in kijkafstand. Een pup is zo snel platgedrukt, ik heb het 1 keer meegemaakt en dat risico wil ik niet meer nemen - toch niet de eerste 2 à 3 weken, dan zijn de pups mobiel en sterk genoeg.

Heb daarnet ff de pups gewogen, ze zijn nu 5 dagen oud ;

reu 1 zwartgestroomd : 1100 gr
reu 2 bruingestroomd : 990 gr
reu 3 grijsgestroomd : 1005 gr

teef 1 lichtgestroomd (het onze normaal gezien) : 1150 gr
teef 2 grijsgest : 920 gr
teef 3 bruingestr : 905 gr
teef 4 grijsgestr lange borstvlek : 1075 gr
teef 5 grijsgestr kl. BV : 1000 gr

Niet slecht hé 8)
Klinkt goed hoor!

Wat je misschien beter (had kunnen) kan doen om de melkproductie op gang te brengen is de pups voordat je de fles geeft ze laten drinken, en dan de fles geven. Als pups geen honger meer hebben zuigen ze niet hard genoeg om de melk op gang te brengen. Zo breng je en de melk beter op gang, en de pups verhongeren niet. Het is wel meer werk, maar dat hoort erbij.
Afbeelding
Arona
Actief
Contacteer:

Wat je misschien beter (had kunnen) kan doen om de melkproductie op gang te brengen is de pups voordat je de fles geeft ze laten drinken, en dan de fles geven. Als pups geen honger meer hebben zuigen ze niet hard genoeg om de melk op gang te brengen. Zo breng je en de melk beter op gang, en de pups verhongeren niet. Het is wel meer werk, maar dat hoort erbij
Inderdaad en dat hebben we ook geprobeerd in het begin geloof me, heb zelfs speciaal voer haar op voorhand gegeven die de melkproductie zou stimuleren - maar blijkbaar heeft dat toch zijn werk niet gedaan. :evil:

De eerste dagen liet ik ze enkel bij haar zuigen en af en toe is een flesje maar dat merk je gewoon dat ze nog reuze honger hebben en met het flesje kregen ze een lekker dikke volle buik met een lekker vanillegeurtje (van de bambix ;) )

Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Arona schreef:
Wat je misschien beter (had kunnen) kan doen om de melkproductie op gang te brengen is de pups voordat je de fles geeft ze laten drinken, en dan de fles geven. Als pups geen honger meer hebben zuigen ze niet hard genoeg om de melk op gang te brengen. Zo breng je en de melk beter op gang, en de pups verhongeren niet. Het is wel meer werk, maar dat hoort erbij
Inderdaad en dat hebben we ook geprobeerd in het begin geloof me, heb zelfs speciaal voer haar op voorhand gegeven die de melkproductie zou stimuleren - maar blijkbaar heeft dat toch zijn werk niet gedaan. :evil:

De eerste dagen liet ik ze enkel bij haar zuigen en af en toe is een flesje maar dat merk je gewoon dat ze nog reuze honger hebben en met het flesje kregen ze een lekker dikke volle buik met een lekker vanillegeurtje (van de bambix ;) )
Dat snap ik, maar ik bedoel niet alleen maar bij moeder laten drinken, maar voor elke flesbeurt eerst aanleggen bij de moeder. Maar het is nu misschien toch al te laat.
Afbeelding
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

gefeliciteerd met de puppen! :-D
veel plezier toegewenst
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Inge O schreef:
Hutsje schreef:
Arona schreef:

Dat snap ik, maar ik bedoel niet alleen maar bij moeder laten drinken, maar voor elke flesbeurt eerst aanleggen bij de moeder. Maar het is nu misschien toch al te laat.
helemaal mee eens ;) ! ik begrijp het wel hoor, arona, je ziet (en hoort :mrgreen: ) hongerige puppen, en dan moet je wel inspringen! alleen wordt er denk ik te snel van uit gegaan dat die milkbar toch niet meer volloopt, en dat die extra moeite dan tevergeefs is.
maar ook weer : als moeders niet zonder toezicht bij de puppen kan, dan is het fysieke kontakt en alle andere psychische faktoren die juist de melkproduktie in gang zetten en houden eigenlijk niet intens genoeg.

maar ze groeien dus wel prima, dus dat zal al een hele geruststelling zijn :ok:
alleen het antistoffen-verhaal wordt voor hun toch wat povertjes, dus dat zal extra op te letten zijn.
Als moeder niet zonder toezicht bij de pups kan, dan zorg je maar dat er continu toezicht is, toch? Dat doen wij ook, ik zit alleen maar in de buurt van de werpkist en we zorgen voor voldoende hulp. Want als je 12 pups moet flessen dan is het wel zwaar. Dat zo'n 6 weken lang, daarna gaan we er wel bij slapen. Overdreven, misschien, maar de moeder kon en was wel bij de pups wanneer zij dat wilde. En dat was heel veel.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Arona schreef:[ met het flesje kregen ze een lekker dikke volle buik met een lekker vanillegeurtje (van de bambix ;) )
Geef je ze als flesvoeding bambix dan?
Afbeelding
Arona
Actief
Contacteer:

de flesvoeding is voornamelijk geitenmelk maar met een beetje bambix als extratje, dat maakt het iets meer papperig en smakkelijk denk ik, nou ja, ik doe net zoals een collega fokker en als zij met succes op die manier haar pups kan grootbrengen dan zal het wel goed zijn zeker. Misschien dat er in die bambix voor baby's extra vitaminen zitten.

Voor antistoffen daar was k ook wel wat bang voor maar ze zuigen wel af en toe dus moeten ze antistoffen toch binnenkrijgen en de moeder werd net voor de dekking ingeënt dus de antistoffen zijn opnieuw goed aanwezig in haar melk. Bovendien laat ik de puppen redelijk snel inenten, ik denk bij deze nest dat ik ze vanaf 3, tenlaatste 4 weken laat inenten voor de eerste keer. Onze dierenarts had dat aangeraden.

Als moeder niet zonder toezicht bij de pups kan, dan zorg je maar dat er continu toezicht is, toch? Dat doen wij ook, ik zit alleen maar in de buurt van de werpkist en we zorgen voor voldoende hulp. Want als je 12 pups moet flessen dan is het wel zwaar. Dat zo'n 6 weken lang, daarna gaan we er wel bij slapen. Overdreven, misschien, maar de moeder kon en was wel bij de pups wanneer zij dat wilde. En dat was heel veel
Veelal zit ik ook in de buurt van de werpkist maar ik heb ook nog mijn huishouden om voor te zorgen en mijn andere honden, die mag ik tenslotte ook niet verwaarlozen.

Fles jij tot 6 weken oud ? Bij ons tot ongeveer 3-4 weken dan zijn ze stillaan ook aan de pap (geitenmelk met veel meer bambix) en geweekte brokken. Vanaf ze 5 weken oud zijn ongeveer krijgen ze al wat vastere brokken, op 6 weken eten ze zeker vaste brokken en krijgen ze ook nog de pap 's morgens en 's avonds. Sommige fokkers geven die pap zolang de hond het wil drinken, best lekker en gezond neem ik aan.

Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Arona schreef:de flesvoeding is voornamelijk geitenmelk maar met een beetje bambix als extratje, dat maakt het iets meer papperig en smakkelijk denk ik, nou ja, ik doe net zoals een collega fokker en als zij met succes op die manier haar pups kan grootbrengen dan zal het wel goed zijn zeker. Misschien dat er in die bambix voor baby's extra vitaminen zitten.

Voor antistoffen daar was k ook wel wat bang voor maar ze zuigen wel af en toe dus moeten ze antistoffen toch binnenkrijgen en de moeder werd net voor de dekking ingeënt dus de antistoffen zijn opnieuw goed aanwezig in haar melk. Bovendien laat ik de puppen redelijk snel inenten, ik denk bij deze nest dat ik ze vanaf 3, tenlaatste 4 weken laat inenten voor de eerste keer. Onze dierenarts had dat aangeraden.

Als moeder niet zonder toezicht bij de pups kan, dan zorg je maar dat er continu toezicht is, toch? Dat doen wij ook, ik zit alleen maar in de buurt van de werpkist en we zorgen voor voldoende hulp. Want als je 12 pups moet flessen dan is het wel zwaar. Dat zo'n 6 weken lang, daarna gaan we er wel bij slapen. Overdreven, misschien, maar de moeder kon en was wel bij de pups wanneer zij dat wilde. En dat was heel veel
Veelal zit ik ook in de buurt van de werpkist maar ik heb ook nog mijn huishouden om voor te zorgen en mijn andere honden, die mag ik tenslotte ook niet verwaarlozen.

Fles jij tot 6 weken oud ? Bij ons tot ongeveer 3-4 weken dan zijn ze stillaan ook aan de pap (geitenmelk met veel meer bambix) en geweekte brokken. Vanaf ze 5 weken oud zijn ongeveer krijgen ze al wat vastere brokken, op 6 weken eten ze zeker vaste brokken en krijgen ze ook nog de pap 's morgens en 's avonds. Sommige fokkers geven die pap zolang de hond het wil drinken, best lekker en gezond neem ik aan.
mijn DA zegt altijd dat je minstens 2 mnd voor de dekking moet enten , waarom geef je niet gewoon puppie melk :?
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Arona
Actief
Contacteer:

ik heb vroeger puppymelk gegeven maar de pups reageerden er weigerachtig op, boven dien is het duur, omslachtig om te maken en ligt de hele keuken vol met troep. Ik geef de voorkeur aan een natuurlijk product boven dat van een chemisch product.

Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Arona schreef:

Tja, het ligt er maar aan waar je prioriteiten liggen. Daarom zorg ik voor hulp.

Nee, ik fles tot een week of 4, daarna dik ik de puppymelk aan tot een pap met rijstebloem en vers vlees. Daarna gaan ze langzaamaan over op vers vlees, en een beetje brokjes om ze er aan te wennen. Hoofdmaaltijd is vomplete vers voeding. Ik waak tot zes weken in de nacht bij ze, omdat ik de moeder ook 's nachts niet bij de puppen weg wil houden.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Arona schreef:ik heb vroeger puppymelk gegeven maar de pups reageerden er weigerachtig op, boven dien is het duur, omslachtig om te maken en ligt de hele keuken vol met troep. Ik geef de voorkeur aan een natuurlijk product boven dat van een chemisch product.
Vind dat discutabel. Een geit is geen hond en dus hebben verschillende vitamines en mineralen nodig. Puppymelk is inderdaad duur, maar Royal Canin is een heel goed merk en niet chemisch. Tja, geld speelt bij mij dan geen rol hoor. En ook het werk om het klaar te maken niet. Tuurlijk groeien ze van geitenmelk, maar dat doen ze ook als je ze alleen maar geweekt brood geeft. Dat wil niet zeggen dat het goed voor ze is.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik wil niet zeuren hoor maar zijn dat geen dingen die je eerst na gaat voor je een nestje neemt zodat je goed voorbereid bend 8O
en het geld wat het kost zou toch niet van belang zijn alleen maar de gezondheid
Laatst gewijzigd door twinkeltje op 26 apr 2004 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Arona
Actief
Contacteer:

of jullie nu puppymelk van royal canin gebruiken of niet, dat is jullie zaak. Ik gebruik het niet meer. punt. en als fokkers het al tientallen jaren doen met succes en ik heb er ook succes mee met mijn pups en ze zijn goed gezond waarom zou ik dan niet verderdoen zoals ik al bezig ben? De pups voelen zich er goed bij en wij ook. Onze pups zijn er heus niet benadeeld bij dat zij geitenmelk krijgen in plaats van Royal Canin. Ze hebben geen groeistoornissen of andere afwijkingen of wat dan ook. Het vorige nestje werd ook gevoed met geitenmelk (maar in iets mindere mate dan nu) en dat zijn ook mooie gezonde en lieve pups geworden. Een reu van de nest is nu 6,5 maand en weegt nu 43 kg, de rest van de nest ongeveer begin 40 en zijn niet ziekerig of zwak of wat dan ook.

Iedere fokker met grote of kleine nesten, veel nesten of weinig - fokt op een manier die zij het beste vinden voor de pups. Ik respecteer mensen die puppymelk geven of die zweren bij vers vlees (krijgen ze overigens ook bij ons vergeten te zeggen) en ik hoop dat mensen ook mijn manier van fokken respecteren ;)
Laatst gewijzigd door Arona op 26 apr 2004 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
twinkeltje
moderator

daar zeg ik ook helemaal niks over als jij goede evaring hebt waarom dan die vragen
ik vroeg me alleen iets af
en ik ben geheel geen fokker hoor
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

twinkeltje schreef:daar zeg ik ook helemaal niks over als jij goede evaring hebt waarom dan die vragen
mag je niks vragen als je fokker bent?
ze vroeg alleen tot wanneer huts de pups de fles gaf. ;)
twinkeltje
moderator

little-wolf schreef:
twinkeltje schreef:daar zeg ik ook helemaal niks over als jij goede evaring hebt waarom dan die vragen
tuurlijk mag ze alles vragen maar ik begon me ook af te vragen dus stel ik ook vragen
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

twinkeltje schreef:
little-wolf schreef:
tuurlijk mag ze alles vragen maar ik begon me ook af te vragen dus stel ik ook vragen
ok.
Hutsje
Zeer actief

Arona schreef:of jullie nu puppymelk van royal canin gebruiken of niet, dat is jullie zaak. Ik gebruik het niet meer. punt. en als fokkers het al tientallen jaren doen met succes en ik heb er ook succes mee met mijn pups en ze zijn goed gezond waarom zou ik dan niet verderdoen zoals ik al bezig ben? De pups voelen zich er goed bij en wij ook. Onze pups zijn er heus niet benadeeld bij dat zij geitenmelk krijgen in plaats van Royal Canin. Ze hebben geen groeistoornissen of andere afwijkingen of wat dan ook. Het vorige nestje werd ook gevoed met geitenmelk (maar in iets mindere mate dan nu) en dat zijn ook mooie gezonde en lieve pups geworden. Een reu van de nest is nu 6,5 maand en weegt nu 43 kg, de rest van de nest ongeveer begin 40 en zijn niet ziekerig of zwak of wat dan ook.

Iedere fokker met grote of kleine nesten, veel nesten of weinig - fokt op een manier die zij het beste vinden voor de pups. Ik respecteer mensen die puppymelk geven of die zweren bij vers vlees (krijgen ze overigens ook bij ons vergeten te zeggen) en ik hoop dat mensen ook mijn manier van fokken respecteren ;)
Even hoor, deze zandkleurige reu die in de fotohoek staat, is dat ook een van dat nest? Dat is toch de reu van 6,5 maanden en 43 kilo?

Afbeelding

Ik vind hem behoorlijk zwak in de polsen.

Je kunt trouwens beter schapenmelk/lammetjes melk geven dan geitenmelk als je dan geen puppymelk wilt geven.
Afbeelding
Arona
Actief
Contacteer:

Even hoor, deze zandkleurige reu die in de fotohoek staat, is dat ook een van dat nest? Dat is toch de reu van 6,5 maanden en 43 kilo?
:evil: nee absoluut niet, Boreas is 17 maanden oud en weegt 50 kg en moet nog helemaal uitgroeien en heeft trouwens geen geitenmelk gekregen vroeger want toen gebruikte ik dat nog niet. Waarom is hij dan zwak in de polsen?

de reu van 6,5 maanden is een broer van de reu die je hier in mijn onderschrift ziet staan.

Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Arona schreef:
:evil: nee absoluut niet, Boreas is 17 maanden oud en weegt 50 kg en moet nog helemaal uitgroeien en heeft trouwens geen geitenmelk gekregen vroeger want toen gebruikte ik dat nog niet. Waarom is hij dan zwak in de polsen?
de reu van 6,5 maanden is een broer van de reu die je hier in mijn onderschrift ziet staan.
dat meen je toch niet dat je dat echt serieus vraagt het 8O 8O

mol 8)
Laatst gewijzigd door Mol op 27 apr 2004 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

ik doe een gok hoor over die zandkleurige en waarom hij zwak in de polsen zou zijn (ik weet er absoluut niks vanaf maar vraag me gewoon af of ik het goed heb) het ziet er nog al dun uit? Tenminste dat vind ik dat de pols er nog al dun uitziet vergeleken met de rest van de bouw
doggies for ever
Arona
Actief
Contacteer:

ja dat dacht ik ook al dat er bedoeld werd. foto bedriegd.

Afbeelding
Arona
Actief
Contacteer:

hij is ook nog maar 17 maand he, hij is traag beginnen uitgroeien en gaat nog door tot hij 3 jaar is waarschijnlijk.

wat hebben trouwens boreas zijn polsen te maken met mijn pups van Arona, hoort niet bij het onderwerp vind ik.

Afbeelding
Mol
Zeer actief

sorry hoor maar jullie bijden moet toch nog een hoop leren over extreur van de hond ,zwakke polsen om dat ze dun zijn :roll:
en dan nog het er op gooien dat hij langzaam groeit, nou al word die hond 500 jaar ze polsen worden er echt alleen maar minder op ,en nee niet hoe dun of dat ze zijn, jezus :?

mol 8)
Mol
Zeer actief

wat ik me eigen nu eigelijk afvraag arona is hoelang fok je ?en waar fok je nou op?
want zwakke polsen is erfelijk dus let je daar gewoon weg niet op want ik kan gewoon weg niet geloven dat jij als fokker zijnde niet weet wat zwakke polsen zijn,want je showt toch ook????????

mol 8)
Arona
Actief
Contacteer:

wat ik me eigen nu eigelijk afvraag arona is hoelang fok je ?en waar fok je nou op?
want zwakke polsen is erfelijk dus let je daar gewoon weg niet op want ik kan gewoon weg niet geloven dat jij als fokker zijnde niet weet wat zwakke polsen zijn,want je showt toch ook????????
3 jaar - rastypischheid, gezondheid en goed temperament. Van zwakke polsen heeft me nog nooit iemand iets gezegd of van erfelijkheid wat dan ook, enkel een keer een opmerking van een keurmeester dat de polsen wat steviger konden. Verder heeft Boreas al 11 shows gedaan en telke malen Uitmuntend gekregen zelfs van keurmeesters die geen bang hebben om ZG of minder te geven, ook wint hij steeds zelfs van zijn moeder voor Best of Breed. Dat is niet iets wat ik me veel van aantrek eerlijk gezegd of iemand de voeten van mijn hond te dun vind, het is geen afwijking en de hond is verder gezond en iedereen is gek van onze Boreas. Of die polsen er volgens jouw dun uitzien ja dan is dat maar zo, ik ben ook niet perfect.

Subject closed... ik heb dit onderwerp niet gestart zodat mensen mijn honden zou kunnen beledigen. Wij zijn heel erg trots om zo'n mooie en lieve hond gefokte te hebben, of hij dan dunne polsen heeft dan is dat maar zo, hij is er mij niet minder waard op en zeker geen reden om hem uit te sluiten voor de fok.

Afbeelding
Mol
Zeer actief

Arona schreef:
3 jaar - rastypischheid, gezondheid en goed temperament. Van zwakke polsen heeft me nog nooit iemand iets gezegd of van erfelijkheid wat dan ook, enkel een keer een opmerking van een keurmeester dat de polsen wat steviger konden. Verder heeft Boreas al 11 shows gedaan en telke malen Uitmuntend gekregen zelfs van keurmeesters die geen bang hebben om ZG of minder te geven, ook wint hij steeds zelfs van zijn moeder voor Best of Breed. Dat is niet iets wat ik me veel van aantrek eerlijk gezegd of iemand de voeten van mijn hond te dun vind, het is geen afwijking en de hond is verder gezond en iedereen is gek van onze Boreas. Of die polsen er volgens jouw dun uitzien ja dan is dat maar zo, ik ben ook niet perfect.

Subject closed... ik heb dit onderwerp niet gestart zodat mensen mijn honden zou kunnen beledigen. Wij zijn heel erg trots om zo'n mooie en lieve hond gefokte te hebben, of hij dan dunne polsen heeft dan is dat maar zo, hij is er mij niet minder waard op en zeker geen reden om hem uit te sluiten voor de fok.
ik vind dat je honden niet beledigt worden dat totaal niet, maar ik vind het frapant dat je niet weet wat zwakken polsen zijn.

als je dit als belediggen ziet ,denk ik dat je dus geen kritiek kan velen over je honden ,kritiek is niet als beledigent bedoelt ,maar als zijnde dat dat beter zou kunnen aan de hond net zo goed dat een keurmeester dat doet

doe je dat zelf niet dan je hond zelf de grond in bekritiesen?
ik kan van elke hond die ik heb wel 20 plus punten op noemen ,maar ook 20 min punten

mol 8)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”