Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De staart van een hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

MyDoggie2020
Actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 1

De staart van een hond

Ongelezen bericht door MyDoggie2020 »

Hoi.

Vraagje: Heeft een gezonde, vrolijke hond de staart ten alle tijden neutraal? Of kan die dan ook weleens gewoon hangen? (Zonder de staart tussen de benen te hebben, dus niet angstig.)

De hond heeft nml vaak de staart gewoon naar beneden hangen. Het is een labrador en de neutrale stand is dan horizontaal. Mijn partner heeft het idee dat hij niet heel happy is, omdat hij dat aan z’n staart denkt te zien. Maar het lijkt mij niet fijn voor een hond om z’n staart echt altijd in de neutrale stand te hebben? 🤷🏻‍♀️
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: De staart van een hond

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik denk het wel maar dat is heel verschillend per ras denk ik
Bij krul staarten heb ik het nooit mee gemaakt behalve als ze een Cold water tail hadden
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Het lijkt me een rotklus om die staart maar steeds in het verlengde van de rug te houden.
Dus heel normaal dat een staart in rust naar beneden hangt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
MoTsiTsi

Ongelezen bericht door MoTsiTsi »

ranetje schreef: 04 sep 2022 11:40 Het lijkt me een rotklus om die staart maar steeds in het verlengde van de rug te houden.
Inderdaad, zelf bij Lotje met haar krulstaart over de rug, sleept het hele geval regelmatig over de grond. Hoort eigenlijk best wel bij het topic "begrijpen/lezen van je hond".
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

MoTsiTsi schreef: 04 sep 2022 14:39
ranetje schreef: 04 sep 2022 11:40 Het lijkt me een rotklus om die staart maar steeds in het verlengde van de rug te houden.
Inderdaad, zelf bij Lotje met haar krulstaart over de rug, sleept het hele geval regelmatig over de grond. Hoort eigenlijk best wel bij het topic "begrijpen/lezen van je hond".
Inderdaad :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marion. »

Wat is een neutrale stand? Onze honden (Goldens) hebben/hadden als ze lopen altijd wel de zwiepstand. Ook in huis. Maar als we ergens stilstaan ofzo echt niet hoor. Maar stilstaan en een praatje maken met de buuf is ook niet zo spannend natuurlijk. Ze ligt nu in de deuropening naast me, met haar staart keurig om haar muts gevouwen. Ik weet wel een heel makkelijke manier om haar op haar rug te krijgen met zwiepende staart hoor, maar dat doe ik niet.
Ik vind de stand van staarten wel veelzeggend, maar ik vind het niet verontrustend dat ze af en toe in rust zijn. In tegendeel.
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”