Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het begrijpen van je hond
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Het begrijpen van je hond
Een mooi artikel over hoe je de band met je hond op een mooie manier kunt versterken.
Hoe je je hond leert begrijpen.
En waardoor je ook kan leren dat opvoeden met dwang en pijn vaak helemaal niet nodig is, zelfs contraproductief kan zijn.
Het is in het Engels geschreven, maar volgens mij nog best goed te volgen?
Hoe je je hond leert begrijpen.
En waardoor je ook kan leren dat opvoeden met dwang en pijn vaak helemaal niet nodig is, zelfs contraproductief kan zijn.
Het is in het Engels geschreven, maar volgens mij nog best goed te volgen?
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Het begrijpen van je hond
Ik heb ook nooit dwang of pijn hoeven te gebruiken bij 1 van de honden dat heb ik altijd al vreemd gevonden
Het is nog nooit in mijn hoofd opgekomen, bij geen van mijn dieren, ook mijn katten niet.
- ranetje
- Zeer actief
Bij mijn katten (vroeger) zou het zeker niet in mijn hoofd opkomen
Toen ik begon met trainen van een hond waren slipkettingen heel normaal.
Ook al lag dat ding bij mij al heel snel achter in de kast, het was zeker gewoon om dat bij de hond om te doen op training.
Dat is trouwens voor mij iets anders dan opvoeden, maar goed.
Soms is wat dwang niet verkeerd.
In enkele gevallen/situaties kan je niet altijd zonder.

Toen ik begon met trainen van een hond waren slipkettingen heel normaal.
Ook al lag dat ding bij mij al heel snel achter in de kast, het was zeker gewoon om dat bij de hond om te doen op training.
Dat is trouwens voor mij iets anders dan opvoeden, maar goed.
Soms is wat dwang niet verkeerd.
In enkele gevallen/situaties kan je niet altijd zonder.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Goed artikel
Ik heb een hond gehad die ik trainde met een slipketting (obs: ik wurgde hem niet) het was geen gemakkelijke hond, door omstandigheden kwam ik bij een andere trainingsschool na 2 lessen adviseerde de trainer om een prongcollar te gebruiken...... ik ben niet meer naar die school geweest. Na deze hond heb ik nooit meer een slipketting gebruikt, altijd halfnecks.
Ik krijg wel eens de kriebels van mensen die non stop tegen hun hond praten vaak in zo´n baby taal
Hebben jullie weleens met je hond gewandeld zonder wat te zeggen, helemaal niets. Is het proberen waard, als ik dat met Vusi doe is ze heel attent op mij

Ik heb een hond gehad die ik trainde met een slipketting (obs: ik wurgde hem niet) het was geen gemakkelijke hond, door omstandigheden kwam ik bij een andere trainingsschool na 2 lessen adviseerde de trainer om een prongcollar te gebruiken...... ik ben niet meer naar die school geweest. Na deze hond heb ik nooit meer een slipketting gebruikt, altijd halfnecks.
Ik krijg wel eens de kriebels van mensen die non stop tegen hun hond praten vaak in zo´n baby taal

Hebben jullie weleens met je hond gewandeld zonder wat te zeggen, helemaal niets. Is het proberen waard, als ik dat met Vusi doe is ze heel attent op mij

- Hazenrein
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
- Contacteer:
Haha, die babytaal gebruik ik thuis sporadisch. Als ik in een bui ben. Maar wandelen gaat altijd in stilte, ik ben met mijn eigen ding bezig - genieten van mijn omgeving. Met een half oog houd ik de heren in de gaten, maar kletsen doen we niet.mosquito1980 schreef: ↑24 apr 2022 17:59 Goed artikel![]()
Ik krijg wel eens de kriebels van mensen die non stop tegen hun hond praten vaak in zo´n baby taal![]()
![]()
Hebben jullie weleens met je hond gewandeld zonder wat te zeggen, helemaal niets. Is het proberen waard, als ik dat met Vusi doe is ze heel attent op mij![]()
- ranetje
- Zeer actief
Ja dat doe ik regelmatigmosquito1980 schreef: ↑24 apr 2022 17:59 Goed artikel![]()
Ik krijg wel eens de kriebels van mensen die non stop tegen hun hond praten vaak in zo´n baby taal![]()
![]()
Hebben jullie weleens met je hond gewandeld zonder wat te zeggen, helemaal niets. Is het proberen waard, als ik dat met Vusi doe is ze heel attent op mij![]()

- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Haha, ik bekenmosquito1980 schreef: ↑24 apr 2022 17:59 Ik krijg wel eens de kriebels van mensen die non stop tegen hun hond praten vaak in zo´n baby taal![]()
![]()

Niet in babytaal hoor, maar wel als ik achter een boom sta en ze opkijkt en denkt "verrek, vrouwtje kwijt". Dan speert ze gelijk weer terug en dan is het een knapppppp kind

Maar ook als ze in het water zit en takjes of vliegjes vangt. "Lekker he pop!" Maar ik vind dat gewoon gezellig, alleen heb ik ook wel makkelijk praten. Al is Teuntje nog geen anderhalf, ze houdt ons heel goed in de gaten. Zit ook wel in het ras natuurlijk, maar ik denk ook wel de manier waarop wij pupsels "opvoeden".
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

- Marion.
- Zeer actief
Toevallig had ik het er hier laatst nog over. Buren hebben een pupje, en buurman is opgegroeid met honden (en gaf les bij "de Gehoorzame Hond", tot in de jaren '90; De naam zegt precies waar de club voor stond). Buurvrouw heeft nog nooit een hond gehad. Ding was er net een week of 2 en ik kwam terug van mijn werk en pupje was buiten aan het panikeren. Ik denk in de bench. De poort van de afzetting die ze hadden gemaakt stond open. Bench stond tegen onze tussenmuur want Teun wilde er eigenlijk doorheen om pupje gerust te stellen. Dus ik appte buuf of er niemand thuis was, want pupje was duidelijk in paniek. "Sorry voor de overlast, maar moest even anderhalf uur alleen zijn". Nou, sorry voor de overlast is niet nodig, maar ik vind het gewoon doodzielig voor een pup die net bij zijn moeder en veilige nest vandaan getrokken is.Without a strong habit of observing, it is difficult to even start to figure out what may be causing a dog bark. The thing is that without having at least a theory about what may be causing something to happen, it is very difficult to deal with the problem in an effective way. My experience is that people who are good at observing and good at considering their observations come up with better theories and are almost always more successful at resolving problems than people who leap into solving without much thought.
So I feel sad for all the people who reach for coercive methods to stop problems with their dogs. Those people miss out on so many opportunities to share a better, more fulfilling relationship with the dog that they love so much. The seductive voices that claim dogs need to know who the boss is and that a firm hand is better are robbing people of joyful, loving relationships with the dogs in their lives.
Ze hebben er wel conclusies uit getrokken, want de rest van de week kreeg ik een waarschuwing van tevoren als pupje alleen gelaten werd

Tja, hoe creëer je verlatingsangst bij een hond?

- ranetje
- Zeer actief
Jeeeeeeeeeez
Hoe gaat dat 's nachts dan Marion?

Hoe gaat dat 's nachts dan Marion?
- Marion.
- Zeer actief
Dan is de pup in elk geval binnen, want dan hoor ik hem niet (onze huizen zijn erg goed geïsoleerd). Maar ik kan me niet voorstellen dat dat 's nachts ook zo gaat want dat gejank ging echt door merg en been

- twinkeltje
- moderator
Hoe verziek je een hond deel 1 bah
Hier woont een golden pup sinds kort in de flat Marion, zo leuk en schattig
Hier woont een golden pup sinds kort in de flat Marion, zo leuk en schattig
- ranetje
- Zeer actief
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Dan heb je mijn hond nog niet ontmoet.twinkeltje schreef: ↑15 apr 2022 15:09 Ik heb ook nooit dwang of pijn hoeven te gebruiken bij 1 van de honden dat heb ik altijd al vreemd gevonden
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Oh daar is ze weer.MyDoggie2020 schreef: ↑03 sep 2022 21:38Dan heb je mijn hond nog niet ontmoet.twinkeltje schreef: ↑15 apr 2022 15:09 Ik heb ook nooit dwang of pijn hoeven te gebruiken bij 1 van de honden dat heb ik altijd al vreemd gevonden![]()

- twinkeltje
- moderator
Ja maar dan nog is het zo komt het niet door de signalen die de baas zelf geeft waardoor de hond zo reageert als hij of zij doet.MyDoggie2020 schreef: ↑03 sep 2022 21:38Dan heb je mijn hond nog niet ontmoet.twinkeltje schreef: ↑15 apr 2022 15:09 Ik heb ook nooit dwang of pijn hoeven te gebruiken bij 1 van de honden dat heb ik altijd al vreemd gevonden![]()
Er zijn heel veel onbegrepen honden die bij een baas vervelend gedrag vertonen vaak als die honden een nieuwe baas krijgt is het gedrag snel over.
Het is vaak een wisselwerking
- ranetje
- Zeer actief
twinkeltje schreef: ↑04 sep 2022 08:07Ja maar dan nog is het zo komt het niet door de signalen die de baas zelf geeft waardoor de hond zo reageert als hij of zij doet.MyDoggie2020 schreef: ↑03 sep 2022 21:38Dan heb je mijn hond nog niet ontmoet.twinkeltje schreef: ↑15 apr 2022 15:09 Ik heb ook nooit dwang of pijn hoeven te gebruiken bij 1 van de honden dat heb ik altijd al vreemd gevonden![]()
Er zijn heel veel onbegrepen honden die bij een baas vervelend gedrag vertonen vaak als die honden een nieuwe baas krijgt is het gedrag snel over.
Het is vaak een wisselwerking

Het is vrijwel altijd een wisselwerking tussen baas en hond.
Als je een hond eigenlijk helemaal niet wil, dan weet die hond dat.
Het vervolg is te raden.