Als mijn hond mij ziet als ik 's morgens in de kamer binnenkom of thuis kom, is ze altijd blij, vrolijk en door het dolle heen. Een van de dingen die ze dan doet, is mij proberen te likken op handen, of waar dan ook wat niet bedekt is. Ik probeer dat haar af te leren door te zeggen: "Niet likken", maar of ze dat oppakt in haar enthousiasme, weet ik niet.
Ook als ik haar gewoon aai en met mijn hand in de buurt van haar kop/bek kom, steekt ze haar tong uit en moet ik die steeds ontwijken.
Heeft iemand een beproefde methode hiervoor?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Likgedrag
Moderator: moderatorteam
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Likgedrag
Hier hielp tot nu toe nee bah zeggen altijd, dan trok ik mijn hand of gezicht weg naar een poosje begrepen ze wel wat ik bedoelde,
Misschien heeft iemand de goude tip
Misschien heeft iemand de goude tip
-
- Zeer actief
Als je hond als pup gaat zitten uit zichzelf zeg je denk ik heel makkelijk "zit"! Eventueel gevolgd door "goedzo".
En dat doe je keer na keer... dus.... wat gaat de hond doen als je later "zit!" zegt... idd... gaat zitten.
Wat leer je dus je hond als je elke keer "laag!" zegt als hij tegen je opspringt? Juist.
Wat leer je dus je hond als je elke keer "niet likken!' zegt als hij je likt.... ? Precies
Kortom; je cue komt op het verkeerde moment.
Suzanne
En dat doe je keer na keer... dus.... wat gaat de hond doen als je later "zit!" zegt... idd... gaat zitten.
Wat leer je dus je hond als je elke keer "laag!" zegt als hij tegen je opspringt? Juist.
Wat leer je dus je hond als je elke keer "niet likken!' zegt als hij je likt.... ? Precies

Kortom; je cue komt op het verkeerde moment.
Suzanne
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Het is meestal puur opwinding en enthousiasme. Ik zou proberen de momenten dat je binnenkomt rustiger te maken, desnoods door je hond even te negeren en weer (rustige) aandacht te geven als hij gekalmeerd is.

- Koekeroe
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): bastaard uit Sierra Leone
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Friese Stabij & Border Collie
- Aantal honden: 2
Hoi,
Ik denk dat je het ook moet zien als stress reductie. Dat doen die van mij ook.
Mijn reactie is ook vaak; 'EUH!'. Echter geef ik ze nu een floss of likmat wanneer ik zie dat het enthousiasme hoog is.. dit help bij mij erg goed.
Ik denk dat je het ook moet zien als stress reductie. Dat doen die van mij ook.
Mijn reactie is ook vaak; 'EUH!'. Echter geef ik ze nu een floss of likmat wanneer ik zie dat het enthousiasme hoog is.. dit help bij mij erg goed.