Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden op het balkon

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tibor1984
nieuw lid

Honden op het balkon

Ongelezen bericht door Tibor1984 »

Ik vind het zelf een lastige, buren van mij hebben 2 hondjes (niet klein, maar ook niet supergroot).

Toevallig zag ik de 2 hondjes vandaag op het balkon. Het balkon is ongeveer 4 meter bij 1,20 meter (das een schatting). De honden blaften ook, niet de hele tijd maar toch wel wat. Uiteindelijk zag ik dat ze de honden naar binnen lieten. Maar het zou best kunnen dat ze honden soms lang op dat balkon laten, want ik hoor vaker geblaf.

Wat vinden jullie hiervan?

Groetjes,
Tibor
MoTsiTsi

Re: Honden op het balkon

Ongelezen bericht door MoTsiTsi »

Zolang ze niet de hele tijd blaffen lijkt me geen probleem, doen ze hier in de tuin ook. Maar het is toch lekker voor de hondjes dat ze even naar buiten kunnen. Er vanuit gaande dat er ook gewoon met ze wordt gewandeld.
Tibor1984
nieuw lid

MoTsiTsi schreef: 20 aug 2022 14:32 Zolang ze niet de hele tijd blaffen lijkt me geen probleem, doen ze hier in de tuin ook. Maar het is toch lekker voor de hondjes dat ze even naar buiten kunnen. Er vanuit gaande dat er ook gewoon met ze wordt gewandeld.
Ze waren aan het blaffen, ook omdat de honden de baasjes natuurlijk binnen hoorden. Want hun waren wel thuis.

Hele situatie is vaak lastig te pijlen vind ik.
MoTsiTsi

Tibor1984 schreef: 20 aug 2022 14:44
MoTsiTsi schreef: 20 aug 2022 14:32 Zolang ze niet de hele tijd blaffen lijkt me geen probleem, doen ze hier in de tuin ook. Maar het is toch lekker voor de hondjes dat ze even naar buiten kunnen. Er vanuit gaande dat er ook gewoon met ze wordt gewandeld.
Ze waren aan het blaffen, ook omdat de honden de baasjes natuurlijk binnen hoorden. Want hun waren wel thuis.

Dat maakt toch niet uit, misschien wilden de hondjes gewoon buiten zijn. Of moesten ze even naar buiten. Het kan zo veel zijn, wat allemaal prima is. Honden moeten ook buiten zijn, ook als ze in een flat wonen.
Tibor1984
nieuw lid

MoTsiTsi schreef: 20 aug 2022 14:52

Dat maakt toch niet uit, misschien wilden de hondjes gewoon buiten zijn. Of moesten ze even naar buiten. Het kan zo veel zijn, wat allemaal prima is. Honden moeten ook buiten zijn, ook als ze in een flat wonen.
Klopt maar zou niet goed zijn als ze daar uren zitten toch?

Misschien maak ik me gek om niks.
MoTsiTsi

Tibor1984 schreef: 20 aug 2022 15:12

Dat denk ik eerder.
Tibor1984
nieuw lid

MoTsiTsi schreef: 20 aug 2022 15:16
Tibor1984 schreef: 20 aug 2022 15:12

Dat denk ik eerder.
Voor de duidelijk even, ze konden niet naar binnen he. Maar goed.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Als ze het naar hun zin hebben oke maar als dat niet zo is vind ik het sneu,
Een hond wil vaak toch bij zijn baas zijn is mijn ervaring
Afbeelding
MoTsiTsi

twinkeltje schreef: 20 aug 2022 19:14 Als ze het naar hun zin hebben oke maar als dat niet zo is vind ik het sneu,
Een hond wil vaak toch bij zijn baas zijn is mijn ervaring
Natuurlijk willen ze ook bij de baas zijn, maar, tenminste mijn honden, niet 100% van de tijd. Ook Tirsa en Yentle lagen vaak buiten als ik binnen bezig was, of ze lagen binnen als ik buiten was.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

O ik ben altijd zwaan kleef aan honden gewend zelfs de herder vroeger wilde altijd wel bij ons in de buurt zijn
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Tibor1984 schreef: 20 aug 2022 14:00 Ik vind het zelf een lastige, buren van mij hebben 2 hondjes (niet klein, maar ook niet supergroot).

Toevallig zag ik de 2 hondjes vandaag op het balkon. Het balkon is ongeveer 4 meter bij 1,20 meter (das een schatting). De honden blaften ook, niet de hele tijd maar toch wel wat. Uiteindelijk zag ik dat ze de honden naar binnen lieten. Maar het zou best kunnen dat ze honden soms lang op dat balkon laten, want ik hoor vaker geblaf.

Wat vinden jullie hiervan?

Groetjes,
Tibor
Ik vind dat geblaf helemaal kut. Maar voor de rest zolang een dier vrij is van honger en eenzaamheid, van dorst en koude of hitte, is er niet zoveel mis mee :-)
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wij hebben een grote tuin. En hele kleine hondjes.
Onze hondjes zitten als de deur dicht is nooit lang in de tuin. Soms wel 10 x achter elkaar dan hebben ze het heen en weer en deze slaaf doet de deur open als ze ervoor gaan zitten. Maar zomers als de deur dus open staat liggen ze het liefst buiten. Ook als ik binnen ben. En het zijn hele afhankelijke hondjes. Die echt uit zichzelf naar buiten gaan. Ik werk grotendeels thuis en toch zitten ze zomers (tenzij het te warm is want dan houd deze dame de deur dicht) gewoon lekker buiten :wink:

En ook deze twee blaffen wel eens (alleen heeft niemand daar last van) Dex blaft al naar een kraai tot die weg vliegt en Saartje als ze honden ziet lopen in het recreatie gebied aan de overkant. Het blijven honden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”