Wij gaan 25 augustus een hondje ophalen. Maar een of ander manier hebben wij er een beetje een raar gevoel bij.
Het gaat om een goldenretriever mix met een toller.
Alleen de communicatie ging heel moeilijk vanuit hun kant. Ook was ons veel foto’s en filmpjes beloofd wat wij pas kregen als wij er achteraan gingen..
Ook leerde ik iemand kennen die een hond uit het zelfde nestje gaat halen. Die stuurde mij gisteren een bericht via messenger dat de "fokkers" een berichtje hadden gedaan met het verzoek of het ook goed was dat ze de pup halve wegen brachten. Aangezien honden slecht tegen airco kunnen???? ik vond het een heel vreemd en raar excuus en vraag mij af wat er achter zit.
Zij ging er niet mee akkoord en gaat morgen de pup op halen: daar willen wij nog even op afwachten. Hoe de omstandigheden zijn en hoe hun het ervaren. ( dit ook met het contract en de juiste papieren )
Ook doen ze een beetje raar op de vraag of ik bewijs mag zien dat de ouders inderdaad erfelijk ziekte vrij zijn.
Er waren 14 pups en er zijn er al 10 opgehaald? maar letterlijk niemand heeft gevraagd om die bewijzen????
ze moest het namelijk vandaag even vragen aan de dierenarts, want omdat tesla ( de hond ) gezond was hadden ze dat niet gedaan.
Dus onze eerste aankoop van een pup loopt nog niet helemaal fijn..
Ons is belangrijk dat de karakter van de hond goed is, en gezond!
Het gaat ons niet om het geld wat mij moeten besteden aan ziekte kosten of de dierenarts, maar voor de hond zelf.
Opmerking moderator
Wie kan mij hierin helpen?
Ik heb een aanbetaling gedaan van 300 euro, maar als ze mij het juiste document niet kunnen geven of kunnen laten zien dat ze alle onderzoeken hebben gehad, ben ik dan alsnog mijn geld kwijt? Het liefst halen wij gewoon de pup op, maar als alles zo raar en onzeker gaat weet ik het even niet meer. het is voor ons nieuw een pup halen. Dus het is echt vervelend dat alles niet zo lekker en soepel gaat.
in de advertentie gaf ze aan dat ze hd vrij waren en vrij waren van erfelijke ziektes.