Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorstellen Berven
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Teckel, de mooiste hondenras ter wereld
- Aantal honden: 1
Voorstellen Berven
Ik ben Berry, 49 jaar oud, lichamelijk gehandicapt (rolstoel) en slechthorend en had 11,8 jaar een lieve teckel, zijn naam is Bassie. Hij was een mannetje, en hij is 2 augustus vanwege zijn ernstige gezondheidsklachten ingeslapen bij een lokale dierenarts. Hij had diabetes type 1, hernia(vermoedelijk lage hernia). peritonitis (tandsteenonsteking), in de laatste 4 weken van zijn leven bijna blindheid vanwege diabetes. Verder had hij helaas overgewicht vanwege dat Bassie zo veel gegeten heeft. Maar helaas was hij echt geen actieve hond waar je ook mee kon wandelen, terwijl Bassie in de stoel zat met zijn baasje. Maar ook wou hij wel eens op bank liggen....
We missen hem zo erg en ik kan me echt niet voorstellen een leven zonder een lieve hondje, want ik ben vanaf jeugd opgegroeid met een hond bij mijn ouders. Bassie was echt een maatje van het leven voor mij en hij voelde echt thuis bij mij. Hij kwam als jonge pup van 4 maanden in oktober 2010 bij ons vanaf Wielen in Duitsland waar we hem gekocht hadden. Zijn karakter was heel rustig, maar ook wel ondeugend en koppig. Ik heb echt van hem genoten toen hij nog leefde en waren echt van elkaar onafscheidelijk. Bassie zag in mij een favoriete baasje en was ook gewend aan mijn rolstoel. Ik heb Bassie erg goed verzorgd zodat hij altijd brokjes en water van mij kreeg. Bassie was niet alleen van mij, maar ook van mijn vader die grootste gedeelte van zijn zorg opnam.
Bassie heeft een prachtig leven gehad met vooral dat hij met de camper mee op vakantie ging, maar ook had hij zo veel ruimte om te leven rondom het huis van mijn vader.
We missen hem zo erg en ik kan me echt niet voorstellen een leven zonder een lieve hondje, want ik ben vanaf jeugd opgegroeid met een hond bij mijn ouders. Bassie was echt een maatje van het leven voor mij en hij voelde echt thuis bij mij. Hij kwam als jonge pup van 4 maanden in oktober 2010 bij ons vanaf Wielen in Duitsland waar we hem gekocht hadden. Zijn karakter was heel rustig, maar ook wel ondeugend en koppig. Ik heb echt van hem genoten toen hij nog leefde en waren echt van elkaar onafscheidelijk. Bassie zag in mij een favoriete baasje en was ook gewend aan mijn rolstoel. Ik heb Bassie erg goed verzorgd zodat hij altijd brokjes en water van mij kreeg. Bassie was niet alleen van mij, maar ook van mijn vader die grootste gedeelte van zijn zorg opnam.
Bassie heeft een prachtig leven gehad met vooral dat hij met de camper mee op vakantie ging, maar ook had hij zo veel ruimte om te leven rondom het huis van mijn vader.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Voorstellen
Welkom Berven
Het is rot om je hondje Bassie na zo veel jaren te moeten missen.
Sterkte met het verlies.
Het is rot om je hondje Bassie na zo veel jaren te moeten missen.
Sterkte met het verlies.
-
- Vaste gebruiker
Re: Voorstellen
Dank je, het is niet te bevatten dat hij niet meer is... Het doet mij zo veel verdriet nadat Bassie ingeslapen is. Ik heb alleen maar goede ervaringen met een teckel, waar ik met Bassie zo veel plezier en geluk had. Ik weet zeker dat Bassie in de hemel op mij wacht en als ik ga sterven ga ik met hem verder lekker wezen wandelen in de hemel.
Laatst gewijzigd door Berven op 08 aug 2022 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: Voorstellen Berven
Welkom en sterkte met het verlies van je maatje. Ik heb zelf 3 teckels en het is vaak eens een teckel altijd een teckel. Ik heb je trouwens even een eigen topic gegeven 

- yvon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
Dank je, weet je ook dat teckels wel veel aandacht willen, zowel ze ook heel veel van je houden als dierbare maatje. Bassie heeft zo veel geluk met ons gehad zodat mijn vader en ik zijn baasjes waren. Ik was zo verliefd op hem, echt waar, en de klik was zo goed dat we nooit meer van elkaar afweken. Net als jij, vind ik teckels echt favoriete hondenras, waar ook hoge gezondheidsrisico zijn zoals hernia, diabetes, glaucoom en tandvleesontstekingen, epilepsie. Maar zowel had Bassie ook veel geluk nadat hij niet snel ziek werd toen hij zelf jong was.
Weet je, waarom ik aan teckels zo leuk vind zijn, mooie staartje, mooie koppen, korte poten, flaporen, en lange rug... Maar Bassie was ook grappig dat hij wel af en toe met een groot doek om heen had, echter ook dat hij van uit mand met zijn hoofdje uit de doek kwam om te kijken wat we deden. Bassie heeft ook vele verstoppertjes gespeeld met ons in ons grote huis, waar ik soms hem niet zo snel kon vinden. Ik riep: Bassie, waar ben je nou??? Hij was ook vaak in badkamer op een roze matje te liggen. Weet je wat ik mooiste vond dat ik het gedaan heb, tijdens vakantie in Spanje ging ik met hem alleen wandelen op boulevard, met mijn rolstoel en liep met mij mee. Dat versterkte ons band alleen maar en waren we echt maatjes voor het leven. Dat waren 11,8 mooiste jaren met Bassie aan mijn zijde.
-
- Vaste gebruiker
Dank je, weet je ook dat teckels wel veel aandacht willen, zowel ze ook heel veel van je houden als dierbare maatje. Bassie heeft zo veel geluk met ons gehad zodat mijn vader en ik zijn baasjes waren. Ik was zo verliefd op hem, echt waar, en de klik was zo goed dat we nooit meer van elkaar afweken. Net als jij, vind ik teckels echt favoriete hondenras, waar ook hoge gezondheidsrisico zijn zoals hernia, diabetes, glaucoom en tandvleesontstekingen, epilepsie. Maar zowel had Bassie ook veel geluk nadat hij niet snel ziek werd toen hij zelf jong was.
Weet je, waarom ik aan teckels zo leuk vind zijn, mooie staartje, mooie koppen, korte poten, flaporen, en lange rug... Maar Bassie was ook grappig dat hij wel af en toe met een groot doek om heen had, echter ook dat hij van uit mand met zijn hoofdje uit de doek kwam om te kijken wat we deden. Bassie heeft ook vele verstoppertjes gespeeld met ons in ons grote huis, waar ik soms hem niet zo snel kon vinden. Ik riep: Bassie, waar ben je nou??? Hij was ook vaak in badkamer op een roze matje te liggen. Weet je wat ik mooiste vond dat ik het gedaan heb, tijdens vakantie in Spanje ging ik met hem alleen wandelen op boulevard, met mijn rolstoel en liep met mij mee. Dat versterkte ons band alleen maar en waren we echt maatjes voor het leven. Dat waren 11,8 mooiste jaren met Bassie aan mijn zijde.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Wat verdrietig dat je je maatje na al die tijd samen moet missen.
Sterkte!
Sterkte!
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Teckels vragen idd aandacht en liefde. Vooral dat laatste geeft een teckel 100x terug. Helaas zijn het ook manipulatieve monstertjes. Dat zal ook de oorzaak geweest zijn van het overgewicht. Weersta die smekende blik maar eens als een teckel zit te schooien.
Vooral dat schooien heeft de teckel tot ware kunst verheven. Ze doen net alsof ze niet schooien maar die witte halve maantjes in de ogen zeggen wat anders
Mijn vorige teckel Sarah is tot 3 x toe na hernia weer opgekrabbeld. Dit mede dankzij de goede zorg van dr. Jacha Heukels.
Uiteindelijk is ze op 17 jarige leeftijd ingeslapen vanwege kanker.
Nu heerst koning Peer hier in huis. Hij is mijn allessie.
Ik wens je veel sterkte met het gemis van je kleine soulmate.
Vooral dat schooien heeft de teckel tot ware kunst verheven. Ze doen net alsof ze niet schooien maar die witte halve maantjes in de ogen zeggen wat anders
Mijn vorige teckel Sarah is tot 3 x toe na hernia weer opgekrabbeld. Dit mede dankzij de goede zorg van dr. Jacha Heukels.
-
- Vaste gebruiker
Dank je, zeker klopt het ook wat je ook zegt... Bassie kreeg altijd wat van mijn vader en soms van mij wat het ook is dat hij dacht van: mag ik ook eentje van je? Als ik wat at kwam hij ook dicht bij mij en keek toen op wat ik at..... en had ik ook een stukje aan hem gegeten. Ik deed dat beetje uit mijn schuldgevoel, had ik beter niet moeten doen. Wat het ook alles is geweest, weet ik nu meer over teckels wat ook beter te verwachten is. Dus ik weet Bassie soms wel manipulatief is geweest als om aandacht en eten ging. Maar vraagje, is alle teckels soms wel manipulatief bij aandacht of iets anders?teckeltoos schreef: ↑09 aug 2022 19:11 Teckels vragen idd aandacht en liefde. Vooral dat laatste geeft een teckel 100x terug. Helaas zijn het ook manipulatieve monstertjes. Dat zal ook de oorzaak geweest zijn van het overgewicht. Weersta die smekende blik maar eens als een teckel zit te schooien.
Een teckel kan iets ouder worden dan verwachte leeftijd van 12-16 jaar, hangt ook vanaf hoe hij of zij nog gezond is en geluk dat er geen ernstige medische klachten zijn. Ik heb eerst gedacht dat de teckels wel eens 20 jaar kunnen worden als ze echt heel gezond zijn en niet ziek worden, maar realiteit is anders dat de leeftijd van een teckel iets beperkter is dan 20 jaar.