Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schurft, Advocate/ hoe kan ik mijn hond beter helpen?
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Witte Herder van 10 en Spaanse mix van 14
- Aantal honden: 2
Schurft, Advocate/ hoe kan ik mijn hond beter helpen?
Dag allemaal,
Ik zit eerlijk gezegd met mijn handen in het haar.
Een van onze honden, een 10 jarige witte herder, heeft ontzettende jeuk, al maanden. Heel waarschijnlijk is het schurft, daar lijkt het in elk geval op. En helaas is dat te laat gediagnositceerd (zit een heel verhaal aan wat geen invloed heeft op mijn vraag).
Ik begreep van onze huidige dierenarts (die holistisch werkt, met reguliere scholing) dat de mijten moeilijk te vinden zijn onder een microscoop (wel gekeken) maar dat de vorm/kleur/verspreiding etc van de uitslag die kant op wijst.
De eerste ronde Advocate had effect; de jeuk leek in elk geval wat minder (niet heel opvallend maar voldoende om hoop te hebben). Afgelopen donderdag, dat is 2 weken na de 1e Advocate pipet, begon het echter weer, alleen zijn de plekken verplaatst naar zijn zijn onderlichaam, oksels en poten. En ook zijn buik wordt nu weer roder en jeukerig.
Nanuk wordt naast Advocate, ook gewassen met speciale shampoo.
Voor de helderheid; onze andere hond heeft in al die maanden heel eventjes een plek gehad op zijn buik maar dat trok weg. Finn is dan ook veel sterker qua gestel. Hij heeft ook Advocate gekregen dus in principe is hij ter voorkoming onder behandeling. Ze reageren allebei best goed op Advocate trouwens en worden niet ziek of sloom.
Ik maak me echter wel echt zorgen om Nanuk en ik vind het vreselijk dat zijn inmiddels lang aanhoudende toestand met al die jeuk maar niet verbetert. Natuurlijk doe ik mijn best om geen stress in huis te brengen, maar het is niet fijn om een hond zo te zien. Hij is 10 en lijdt er zichtbaar onder.
Wat mij zou helpen op het forum: verhalen van mensen die ook zoiets hebben meegemaakt. Ik weet bijvoorbeeld niet echt wat ik van Advocate kan verwachten.
Hoe lang duurt het bijvoorbeeld voordat je verschil ziet bij zo'n grote hond?
Lezen jullie iets anders in dit verhaal? Bijvoorbeeld dat het iets heel anders zou kunnen zijn?
(Vanwege zijn dieet is een voedselallergie zeer onwaarschijnlijk)
Ik ga natuurlijk ook met de dierenarts verder in overleg maar ik ziu erg geholpen zijn met jullie feedback en steun.
Ik zit eerlijk gezegd met mijn handen in het haar.
Een van onze honden, een 10 jarige witte herder, heeft ontzettende jeuk, al maanden. Heel waarschijnlijk is het schurft, daar lijkt het in elk geval op. En helaas is dat te laat gediagnositceerd (zit een heel verhaal aan wat geen invloed heeft op mijn vraag).
Ik begreep van onze huidige dierenarts (die holistisch werkt, met reguliere scholing) dat de mijten moeilijk te vinden zijn onder een microscoop (wel gekeken) maar dat de vorm/kleur/verspreiding etc van de uitslag die kant op wijst.
De eerste ronde Advocate had effect; de jeuk leek in elk geval wat minder (niet heel opvallend maar voldoende om hoop te hebben). Afgelopen donderdag, dat is 2 weken na de 1e Advocate pipet, begon het echter weer, alleen zijn de plekken verplaatst naar zijn zijn onderlichaam, oksels en poten. En ook zijn buik wordt nu weer roder en jeukerig.
Nanuk wordt naast Advocate, ook gewassen met speciale shampoo.
Voor de helderheid; onze andere hond heeft in al die maanden heel eventjes een plek gehad op zijn buik maar dat trok weg. Finn is dan ook veel sterker qua gestel. Hij heeft ook Advocate gekregen dus in principe is hij ter voorkoming onder behandeling. Ze reageren allebei best goed op Advocate trouwens en worden niet ziek of sloom.
Ik maak me echter wel echt zorgen om Nanuk en ik vind het vreselijk dat zijn inmiddels lang aanhoudende toestand met al die jeuk maar niet verbetert. Natuurlijk doe ik mijn best om geen stress in huis te brengen, maar het is niet fijn om een hond zo te zien. Hij is 10 en lijdt er zichtbaar onder.
Wat mij zou helpen op het forum: verhalen van mensen die ook zoiets hebben meegemaakt. Ik weet bijvoorbeeld niet echt wat ik van Advocate kan verwachten.
Hoe lang duurt het bijvoorbeeld voordat je verschil ziet bij zo'n grote hond?
Lezen jullie iets anders in dit verhaal? Bijvoorbeeld dat het iets heel anders zou kunnen zijn?
(Vanwege zijn dieet is een voedselallergie zeer onwaarschijnlijk)
Ik ga natuurlijk ook met de dierenarts verder in overleg maar ik ziu erg geholpen zijn met jullie feedback en steun.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Re: Schurft, Advocate/ hoe kan ik mijn hond beter helpen?
Ik heb het niet met de honden mee gemaakt maar ik denk wel dat bij de ene hond iets beter werkt dan de anderen, is eigenlijk bij mensen ook zo al mag je het niet vergelijken.
Misschien heeft Nanuk iets anders nodig dat voor haar beter helpt.
Misschien heeft Nanuk iets anders nodig dat voor haar beter helpt.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Dat is zo'n narigheid een hond met jeuk
Heb je deze link gelezen?
schurft bij honden
Ik weet niet welke adviezen je hebt gekregen tot nu toe, maar niet alleen de hond behandelen, maar ook zijn omgeving (mand, ligplaatsen, kleden, auto) zouden schoon gehouden moeten worden.
Advocate is niet het enige middel dat kan helpen.
Het kan schurft zijn, maar het kan ook een reactie zijn op iets anders.
Ben je kortgeleden veranderd van schoonmaakmiddel bijvoorbeeld?

Heb je deze link gelezen?
schurft bij honden
Ik weet niet welke adviezen je hebt gekregen tot nu toe, maar niet alleen de hond behandelen, maar ook zijn omgeving (mand, ligplaatsen, kleden, auto) zouden schoon gehouden moeten worden.
Advocate is niet het enige middel dat kan helpen.
Het kan schurft zijn, maar het kan ook een reactie zijn op iets anders.
Ben je kortgeleden veranderd van schoonmaakmiddel bijvoorbeeld?
-
- nieuw lid
Ik heb alle adviezen opgevolgd betreft omgeving etc.
In principe zijn alle andere dingen al uitgesloten.
Is er al een schraapsel genomen en op kweek gezet om zeker te weten waar je mee te maken hebt? Anders misschien door laten verwijzen naar een dermatoloog?Finn&Nanuk schreef: ↑23 jul 2022 19:00 Ik heb alle adviezen opgevolgd betreft omgeving etc.
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Stronghold? Heb begrepen dat dat tegen mijt helpt
-
- nieuw lid
We hopen dat het de komende tijd duidelijker wordt na onderzoek.
Na de 2e dosis Advocate zien we helaas nog steeds niet veel verbetering, het is simpelweg verplaatst naar de poten en ik zie nu ook de vacht om zijn ogen en mond dunner worden.
Advocate zou in principe alle mijten en ook demodex moeten aanpakken, dus ik denk dat we daarmee beter af zijn dan Stronghold, wat nergens meer te krijgen was ook.
Ik ben benieuwd wat het is :/ schimmel, allergie, of toch een mijt, ik weet t niet.
Na de 2e dosis Advocate zien we helaas nog steeds niet veel verbetering, het is simpelweg verplaatst naar de poten en ik zie nu ook de vacht om zijn ogen en mond dunner worden.
Advocate zou in principe alle mijten en ook demodex moeten aanpakken, dus ik denk dat we daarmee beter af zijn dan Stronghold, wat nergens meer te krijgen was ook.
Ik ben benieuwd wat het is :/ schimmel, allergie, of toch een mijt, ik weet t niet.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Is er nu schraapsel genomen om te onderzoeken?
Wat naar dat het nog steeds niet over is.
Stronghold bevat selamectine.
En dat zou mijten het beste bestrijden.
Als het niet helpt dus waarschijnlijk geen mijt?
Wat naar dat het nog steeds niet over is.
Stronghold bevat selamectine.
En dat zou mijten het beste bestrijden.
Als het niet helpt dus waarschijnlijk geen mijt?