Ik zit even met mijn handen in het haar met Paddy. Zoals te verwachten was hij in het begin heel bang om uit te gaan, maar langzaam maar zeker werd hij steeds enthousiaster en ging het steeds beter. Ik kon steeds verder met hem lopen en ook naar een hondenveldje waar hij lekker los kon rennen met andere hondjes en hij had zo'n plezier.
Maar toen kwam hij een grote plastic zak tegen op het veldje tegenover waar hij ook enthousiast was altijd en lekker los kon rennen, maar de zak waaide heen en weer en hij rende opeens panisch naar huis toe. Nu durfde hij niet meer naar het veldje toe, maar ik kon nog met hem lopen naar andere gebieden.
Vorige week ging ik naar een ander losloopveldje met aan de ene kant een sloot en aan de andere kant een hek. Daar was ook een andere hond en ze gingen spelen, maar tijdens het spelen belandde Paddy opeens in de sloot en hij kon er niet meer uit. Voor ik zelf in de sloot kon gaan was de eigenaar van de andere hond er al in gegaan en haalde Paddy er weer uit. Maar zodra hij hem eruit had gehaald, greep de hond waar hij net mee had gespeeld Paddy die gelijk naar ons toe rende. We zijn toen weer naar huis gegaan, Paddy gebadderd maar nu durft hij dus niet meer naar buiten. Ik moet hem naar buiten tillen want hij gaat plat op de grond liggen en hij gaat niet verder. Met veel aanmoediging doet hij dan nog net een plasje en poepje, en gaat dan linea recta weer naar huis.
Zal dit ooit nog over gaan? Ik was al zo ver met hem en nu is het nog erger dan in het begin. Hij durft echt niks meer. Ik wil hem zo graag naar zijn favoriete veldje brengen, maar dan zal ik hem moeten tillen, en zal hij dan daar niet bang zijn?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Paddy durft niet meer uit
Moderator: moderatorteam
- jeannie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising podengo
- Aantal honden: 1
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Paddy durft niet meer uit
Ik denk dat je in het vervolg bij een onprettige gebeurtenis niet direct weg moet gaan, maar nog even met Paddy op dat veldje moet blijven tot hij zich wat meer ontspant (ga maar met hem in het gras zitten o.i.d.)
Ik zou nu inderdaad naar dat veldje dragen en daar aangelijnd met hem spelen met een favoriet speeltje en veel lekkere dingetjes.
Ik zou nu inderdaad naar dat veldje dragen en daar aangelijnd met hem spelen met een favoriet speeltje en veel lekkere dingetjes.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Paddy durft niet meer uit
Ik denk ook dat het wel weer slijt, naar een plekje tillen en als hij wat leuk of lekker vindt mee nemen, succes