Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Benodigdheden australian Shepherd pup
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Australian shepherd/border collie
- Aantal honden: 1
Benodigdheden australian Shepherd pup
Hallo, ik had een vraagje. Wij krijgen waarschijnlijk een australian Shepherd (75%)/bordercollie(25%) pup. Nou ben ik aan het rondkijken welke halsband nou voor een pup het beste is maar alle mensen wat een keus. Jullie misschien ervaring met dit ras? Ook betreft bench aanschaf. Ik dacht zelf nu te hebben gevonden dat ik het beste maat L kan nemen?
Hopelijk kunnen jullie me advies geven
Groetjes
Diro
Groetjes
Diro
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Benodigdheden australian Shepherd pup
Kwa halsband zou ik er eentje kiezen waar je pup nog in mee kan groen een beetje maar die uiteraard wel past. En daarvoor maakt de pasvorm dus uit en niet je ras.
Wat bench betreft zul je moeten na denken, wil je die enkel in pup tijd gebruiken of daarna ook nog? Hier staat er een waar wel 10 chihuahuas in passen en die kochten we voor chihuahua pup Dex. Ding hebben we nog en houden we omdat Dex er nou eenmaal graag slaapt met de deur open. Maar de meeste mensen gebruiken ze maar kort. Maargoed als je hem wil blijven gebruiken dan kan die niet groot genoeg zijn is mijn mening. Als het alleen voor een pup is in de begin fase dan is ook dat van minder belang.
Wat bench betreft zul je moeten na denken, wil je die enkel in pup tijd gebruiken of daarna ook nog? Hier staat er een waar wel 10 chihuahuas in passen en die kochten we voor chihuahua pup Dex. Ding hebben we nog en houden we omdat Dex er nou eenmaal graag slaapt met de deur open. Maar de meeste mensen gebruiken ze maar kort. Maargoed als je hem wil blijven gebruiken dan kan die niet groot genoeg zijn is mijn mening. Als het alleen voor een pup is in de begin fase dan is ook dat van minder belang.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
- Aantal honden: 3
Ikzelf gebruik voor de pups/jonge honden altijd de martingale van Ezdog… Bij goede afstelling ontsnappingsvrij…
Voor kleine pup maat S beginnen, voor wat forsere pups maat M.
KLIK…
Voor kleine pup maat S beginnen, voor wat forsere pups maat M.
KLIK…
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
-
- Zeer actief
Een martingale zou ik als beginnende hondeneigenaar niet kiezen. Je moet nog handig worden met het lijnvoeren. De kans is dan groot dat je met een martingale ongewild correcties geeft. Ik weet niet of je van plan bent naar een puppy cursus te gaan? Bij de meeste hondenscholen zullen ze of een reguliere halsband of een tuigje aanbevelen. Kijk maar eens op wat websites van hondenscholen.
Het kopen van een halsbandje voor een pup is voor mij deel van de voorpret. Eigenlijk kun je niet veel fout doen. Ik zelf geef de voorkeur aan een kliksluiting boven het geklooi met een gespje. Ik heb voor mijn pups altijd nylon Reddingo halsbandjes besteld:[https://globaldogshop.com/red-dingo-dog ... 16_17.html). Veel keuze en een stevige "Buckle bone" kliksluiting en ruim bereik betreft verstelbaarheid in omtrek (XS : 20 - 32 cm x 1,2 cm) én een aangename prijs. Tot de pup volwassen is, koop ik geen dure halsbanden.
Als je hond volwassen is kun je investeren in duurdere halsbanden. Bredere halsbanden verdelen eventuele druk beter als de hond trekt, maar de beweeglijkheid van de nek wordt beperkt. Zwemt je hond veel, dan is leer niet zo handig. Jullie (mogelijke) pup krijgt als volwassen hond waarschijnlijk een flinke vacht, dan is een kliksluiting misschien minder handig en is de martingale een uitkomst.
Wat betreft bench, die heb ik gekocht op het formaat van de volwassen hond, tijdens de puppy periode verklein ik de bench met een tussenschot tot de pup zindelijk is. Ik zou dus in jouw geval voor een large gaan.
Het kopen van een halsbandje voor een pup is voor mij deel van de voorpret. Eigenlijk kun je niet veel fout doen. Ik zelf geef de voorkeur aan een kliksluiting boven het geklooi met een gespje. Ik heb voor mijn pups altijd nylon Reddingo halsbandjes besteld:[https://globaldogshop.com/red-dingo-dog ... 16_17.html). Veel keuze en een stevige "Buckle bone" kliksluiting en ruim bereik betreft verstelbaarheid in omtrek (XS : 20 - 32 cm x 1,2 cm) én een aangename prijs. Tot de pup volwassen is, koop ik geen dure halsbanden.
Als je hond volwassen is kun je investeren in duurdere halsbanden. Bredere halsbanden verdelen eventuele druk beter als de hond trekt, maar de beweeglijkheid van de nek wordt beperkt. Zwemt je hond veel, dan is leer niet zo handig. Jullie (mogelijke) pup krijgt als volwassen hond waarschijnlijk een flinke vacht, dan is een kliksluiting misschien minder handig en is de martingale een uitkomst.
Wat betreft bench, die heb ik gekocht op het formaat van de volwassen hond, tijdens de puppy periode verklein ik de bench met een tussenschot tot de pup zindelijk is. Ik zou dus in jouw geval voor een large gaan.
-
- nieuw lid
Voorpret hebben we zeker. Heerlijk om te shoppen voor zo'n pup. Je raakt alleen snel in twijfel want wil graag het beste voor hem. Als ze groter zijn wil ik meer zo'n tuig dat de nek niet zo belast wordt. Had ik al over gelezen. Kwa bench ga ik denk ik voor de large wel indd. Mochten we hem toch niet meer gebruiken na een tijd dan zetten we hem wel op mp. Dank jullie wel voor de reacties.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik heb nooit een bench gebruikt voor mijn pups, ik vind dat helemaal niks. Wel had ik een ruime puppenren om even veilig achter te zetten indien nodig. Veel plezier met de voorpret.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik heb ook nog nooit een bench gebruik maar had altijd de keuken en gang veilig gemaakt waar ze konden zijn als ik weg was
Ik gebruikte wel een bench in de auto voor tijdens het rijden een hele grote dus het kan wel handig zijn
veder succes met de pup en de voorpret van allemaal dingen in huis te halen
Ik gebruikte wel een bench in de auto voor tijdens het rijden een hele grote dus het kan wel handig zijn
veder succes met de pup en de voorpret van allemaal dingen in huis te halen
-
- Zeer actief
Ik vind het wel heel belangrijk dat een pup een bench (her-)kent. Gewoon omdat dat heel praktisch kan zijn. Uiteraard is het NOOIT een strafhok, maar wel een rust-plaats. Het kan fijn zijn als de hond het kent als je later sportwedstrijden gaat doen met de hond. De hond kan dan probleemloos in de bench bivakkeren. Of als er bezoek komt of werkvolk en de hond tijdelijk even moet worden weggesloten. Of als hij ooit bij de DA zou moeten blijven / overnachten als 'm iets overkomt.
Mijn honden kennen allerlei soorten benches en daar ben ik maar wat blij mee!
~Suzanne
~Suzanne
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik heb dat nooit als pup aangeleerd maar toch gaan ze allemaal als het echt nodig is zonder problemen een bench in. Het is maar net wat voor een poespas je er zelf van maakt vind ik.~Suzanne~ schreef: ↑01 jul 2022 16:40 Ik vind het wel heel belangrijk dat een pup een bench (her-)kent. Gewoon omdat dat heel praktisch kan zijn. Uiteraard is het NOOIT een strafhok, maar wel een rust-plaats. Het kan fijn zijn als de hond het kent als je later sportwedstrijden gaat doen met de hond. De hond kan dan probleemloos in de bench bivakkeren. Of als er bezoek komt of werkvolk en de hond tijdelijk even moet worden weggesloten. Of als hij ooit bij de DA zou moeten blijven / overnachten als 'm iets overkomt.
~Suzanne

- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Ik weet niet of jij hetzelfde bedoeld (toen ik voor het eerst ‘martingale’ hoorde dacht ik ook dat het iets van correctie tuig was, maar het is niks meer dan een klik halsband met slip. Voor correcties te geven is deze echt totaal ongeschikt omdat die slip daar niet voor bedoeld is, die ‘loopt’ daarvoor veel te stroef (eigenlijk dus meer als “anti ontsnappings tuig”, vooral bij achteruitlopende honden.

"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
-
- Zeer actief
Ik heb gewoon op jouw link geklikt:Tony schreef: ↑01 jul 2022 17:47 Ik weet niet of jij hetzelfde bedoeld (toen ik voor het eerst ‘martingale’ hoorde dacht ik ook dat het iets van correctie tuig was, maar het is niks meer dan een klik halsband met slip. Voor correcties te geven is deze echt totaal ongeschikt omdat die slip daar niet voor bedoeld is, die ‘loopt’ daarvoor veel te stroef (eigenlijk dus meer als “anti ontsnappings tuig”, vooral bij achteruitlopende honden.
Een correctie halsband in martingale stijl dan niet iedere keer aangepast hoeft te worden.
Zie:Als de hond probeert te trekken, trekt de spanning aan de riem de kleine lus strak.
Dit maakt de grote lus kleiner en strakker om de nek, om ontsnappen te voorkomen.
Bij correct gebruik, zit de halsband comfortabel los zonder dat de hond dit doorheeft Tot dat de hond begint te trekken.

[
-
- Zeer actief
Ik maak geen toestandalm@ schreef: ↑01 jul 2022 16:51Ik heb dat nooit als pup aangeleerd maar toch gaan ze allemaal als het echt nodig is zonder problemen een bench in. Het is maar net wat voor een poespas je er zelf van maakt vind ik.~Suzanne~ schreef: ↑01 jul 2022 16:40 Ik vind het wel heel belangrijk dat een pup een bench (her-)kent. Gewoon omdat dat heel praktisch kan zijn. Uiteraard is het NOOIT een strafhok, maar wel een rust-plaats. Het kan fijn zijn als de hond het kent als je later sportwedstrijden gaat doen met de hond. De hond kan dan probleemloos in de bench bivakkeren. Of als er bezoek komt of werkvolk en de hond tijdelijk even moet worden weggesloten. Of als hij ooit bij de DA zou moeten blijven / overnachten als 'm iets overkomt.
~Suzanne

Suzanne
- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dat denk ik dus ook. En verblijven bij de dierenarts (in een bench) is geen enkel probleem geweest voor geen van hen. Sportwedstrijden doen we niet aan, en als ze thuis weggesloten moeten worden gaan zij fijn naar buiten bijvoorbeeld. Of naar boven. Maar is nog nooit voorgekomen in 26 jaar hondenbezit. Geen bench in huis hier en ik vind dat absoluut niet onpraktischalm@ schreef: ↑01 jul 2022 16:51Ik heb dat nooit als pup aangeleerd maar toch gaan ze allemaal als het echt nodig is zonder problemen een bench in. Het is maar net wat voor een poespas je er zelf van maakt vind ik.~Suzanne~ schreef: ↑01 jul 2022 16:40 Ik vind het wel heel belangrijk dat een pup een bench (her-)kent. Gewoon omdat dat heel praktisch kan zijn. Uiteraard is het NOOIT een strafhok, maar wel een rust-plaats. Het kan fijn zijn als de hond het kent als je later sportwedstrijden gaat doen met de hond. De hond kan dan probleemloos in de bench bivakkeren. Of als er bezoek komt of werkvolk en de hond tijdelijk even moet worden weggesloten. Of als hij ooit bij de DA zou moeten blijven / overnachten als 'm iets overkomt.
~Suzanne

Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
En zo heeft iedereen zijn eigen ideeën over een bench 
Ik heb ze voor alle honden gebruikt vanaf pup.
Het is zelden een probleem geweest.
En als het een probleem was, werd dat vlot opgelost.
Ik vond het wel gemakkelijk.
Claire ligt ook nog wel eens in de (open) bench omdat ze dan heel dicht bij me kan liggen als ik op mijn kantoortje zit.
En in de auto ligt ze in een afgesloten bench.

Ik heb ze voor alle honden gebruikt vanaf pup.
Het is zelden een probleem geweest.
En als het een probleem was, werd dat vlot opgelost.
Ik vond het wel gemakkelijk.
Claire ligt ook nog wel eens in de (open) bench omdat ze dan heel dicht bij me kan liggen als ik op mijn kantoortje zit.
En in de auto ligt ze in een afgesloten bench.
-
- nieuw lid
Bedankt voor de reacties. We gaan het meenemen. Ik denk wel dat wij wel voor een bench gaan gedurende de puppy tijd. Merken snel genoeg of het iets is. En indd langzaam aan wennen.
- Hazenrein
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
- Contacteer:
Halsband: de goedkoopste die je zelf ook nog mooi vindt. Halsbanden zijn niet rasgebonden dus je kunt gewoon kopen wat voorhanden is. Een riem moet je ook nog niet teveel in investeren. Ten eerste hoeven pups niet (nauwelijks) aan de lijn, die zijn de eerste paar weken alleen maar bang om je kwijt te raken dus daar kun je dan mooi gebruik van maken. Die ene enkele keer dat ze in hun enthousiasme tochde verkeerde kant uit rennen ben je ook die eerste paar weken veel sneller dan zij dus ook daar geen zorgen. Ten tweede gaat die eerste riem kapot, dat gaat nou eenmaal zo al doende lerend. Maar als pup eenmaal weet wat waarvoor gebruikt wordt dan koop je lekker een mooie nieuwe riem, om aan de kapstok te hangenDiroRodi schreef: ↑01 jul 2022 09:34 Hallo, ik had een vraagje. Wij krijgen waarschijnlijk een australian Shepherd (75%)/bordercollie(25%) pup. Nou ben ik aan het rondkijken welke halsband nou voor een pup het beste is maar alle mensen wat een keus. Jullie misschien ervaring met dit ras? Ook betreft bench aanschaf. Ik dacht zelf nu te hebben gevonden dat ik het beste maat L kan nemen?
Groetjes
Diro

Bench moet je helemaal geen geld aan uitgeven. Waarom zou je, je bent er toch zelf om de pup te begeleiden naar volwassenheid? Dan heb je echt geen bench nodig. Gewoon even leren wat er in huis door wie gebruikt mag worden, en als die regels eenmaal duidelijk zijn dan kan pupmans (die dan inmiddels pubermans is) ook prima twee uurtjes alleen thuis blijven zonder in een kooitje te moeten worden gestopt

Veel plezier samen

- Hazenrein
- Zeer actief
- Contacteer:
Mag ik vragen waar je leest dat het beste voor je hond willen samengaat met het fenomeen tuig?DiroRodi schreef: ↑01 jul 2022 14:47 Voorpret hebben we zeker. Heerlijk om te shoppen voor zo'n pup. Je raakt alleen snel in twijfel want wil graag het beste voor hem. Als ze groter zijn wil ik meer zo'n tuig dat de nek niet zo belast wordt. Had ik al over gelezen. Kwa bench ga ik denk ik voor de large wel indd. Mochten we hem toch niet meer gebruiken na een tijd dan zetten we hem wel op mp. Dank jullie wel voor de reacties.
Ik vraag dat want dan kan ik de schrijvers van dat fabeltje even een briefje schrijven

- Hazenrein
- Zeer actief
- Contacteer:
Een rustplaats kan toch van alles zijn, dat is net wat je je hond aanleert. Voor mijn eerste hond was dat een willekeurig kledingstuk van mezelf, voor een volgende helemaal niets - gewoon de plek die ik hem toewees, en de huidige mogen het helemaal zelf uitzoeken, die zien aan wat ik doe dat het rusttijd is. Ik ben bij honderden sportwedstrijden geweest waar mijn honden moesten wachten tot ik weer tijd voor ze had. Ik heb nog nooit met benches gesjouwd.~Suzanne~ schreef: ↑01 jul 2022 16:40 Ik vind het wel heel belangrijk dat een pup een bench (her-)kent. Gewoon omdat dat heel praktisch kan zijn. Uiteraard is het NOOIT een strafhok, maar wel een rust-plaats. Het kan fijn zijn als de hond het kent als je later sportwedstrijden gaat doen met de hond. De hond kan dan probleemloos in de bench bivakkeren. Of als er bezoek komt of werkvolk en de hond tijdelijk even moet worden weggesloten. Of als hij ooit bij de DA zou moeten blijven / overnachten als 'm iets overkomt.
~Suzanne

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Hier is de bench ook een rustplek voor Dex.
Hier is de bench nooit als straf middel gebruikt.
En toch blij dat we ook het bench spel hebben gedaan. Op reis in de camper vind Dex het rijden nog wel eens spannend soms rammelen er dingen als bestek dan ligt hij graag in een afgesloten bench dan voelt hij zich veilig. Voor in de camper hebben we dus weer een ander.
Ik vind het toch echt wel fijn dat dat voor Dex zo werkt. Saartje die heeft niks met de bench. Heeft ook het bench spel geleerd en kan er prima in verblijven maar die kiest liever de bank. Maar die zit als er visite komt de eerste minuten in de bench met een kluifje want die kan niet goed tegen drukte. Voor haar is het toch ook fijn. Anders moest ze even naar boven. Nu blijft ze er volledig bij en mag er weer uit als de visite zit met koffie.
Maar Dex slaapt elke nacht in de bench en de deur staat open dus hij kan er uit maar hij ligt er gewoon graag in. Maaar die heeft als de pup de eerste twee weken (omdat hij met 8 weken echt een klein frummeltje was
) snachts erin gelegen omdat ik dat wat spannend vond om hem volledig vrij te laten lopen, ook met een veel grotere kat in huis. De bench voelt voor hem echt vertrouwd. Saartje was net 13 weken al veel steviger en zelfstandiger dus was dat niet meer nodig. Die had uit zichzelf in de eerste vijf minuten in huis ook al duidelijk gemaakt dat ze niet met zich liet sollen door de kat. Dus dat was andere koek.
Hier is de bench nooit als straf middel gebruikt.
En toch blij dat we ook het bench spel hebben gedaan. Op reis in de camper vind Dex het rijden nog wel eens spannend soms rammelen er dingen als bestek dan ligt hij graag in een afgesloten bench dan voelt hij zich veilig. Voor in de camper hebben we dus weer een ander.
Ik vind het toch echt wel fijn dat dat voor Dex zo werkt. Saartje die heeft niks met de bench. Heeft ook het bench spel geleerd en kan er prima in verblijven maar die kiest liever de bank. Maar die zit als er visite komt de eerste minuten in de bench met een kluifje want die kan niet goed tegen drukte. Voor haar is het toch ook fijn. Anders moest ze even naar boven. Nu blijft ze er volledig bij en mag er weer uit als de visite zit met koffie.
Maar Dex slaapt elke nacht in de bench en de deur staat open dus hij kan er uit maar hij ligt er gewoon graag in. Maaar die heeft als de pup de eerste twee weken (omdat hij met 8 weken echt een klein frummeltje was

- Branka
- moderator
Bij onze eerste hond hadden we geen bench. Zijn rustplek in de gang bleek toch te ruim, dus hebben we uiteindelijk een oude box van iemand overgenomen waarin zijn mand werd gezet. Bij de pups erna hebben we wel een bench gebruikt tijdens het opgroeien. Zodra het deurtje kon open blijven kon die weg.
Wat betreft aangelijnd uitlaten ga ik mee met de reacties dat een pup nauwelijks aan de lijn hoeft. Toen wij onze eerste pup op gingen halen hadden we een schattig bandje met bijpassend lijntje gekocht. De fokker zag dat en zei lachend dat we ons geen zorgen hoefden te maken. We waren vanaf het moment dat de pup het nest met zijn moeder, broertjes en zusjes verliet de enige bekenden en hij hield ons nog beter in de gaten dan wij hem in de gaten konden houden. Klopte helemaal.
Wat betreft aangelijnd uitlaten ga ik mee met de reacties dat een pup nauwelijks aan de lijn hoeft. Toen wij onze eerste pup op gingen halen hadden we een schattig bandje met bijpassend lijntje gekocht. De fokker zag dat en zei lachend dat we ons geen zorgen hoefden te maken. We waren vanaf het moment dat de pup het nest met zijn moeder, broertjes en zusjes verliet de enige bekenden en hij hield ons nog beter in de gaten dan wij hem in de gaten konden houden. Klopte helemaal.

- ranetje
- Zeer actief
Of je wel of geen halsband en lijntje hebt voor de pup lijkt me helemaal hond en situatie afhankelijk.
Als je weinig of geen tuin hebt en je wilt je pup buiten laten plassen zal dat doorgaans in een woonwijk gebeuren.
Naar mijn mening laat je een pup daar niet loslopen.
Dus heb je een halsband en lijntje nodig.
Nog even afgezien van de verplichting die in vrijwel alle APV's is opgenomen om de hond binnen de bebouwde kom aangelijnd te houden op straat.
Dat hebben van een halsband en lijntje geldt ook voor het karakter van de pup.
Met een australian shepherd heb je een hele goede kans dat de hond zeer op je gericht is en dan is de kans groot dat hij (op veilig terrein) los kan lopen en goed bij je in de buurt blijft.
Maar het blijft altijd een KANS.
Garanties kan niemand geven.
Dus bekijk dat eerst maar goed voor je hem los meeneemt voor een wandelingetje.
Als je weinig of geen tuin hebt en je wilt je pup buiten laten plassen zal dat doorgaans in een woonwijk gebeuren.
Naar mijn mening laat je een pup daar niet loslopen.
Dus heb je een halsband en lijntje nodig.
Nog even afgezien van de verplichting die in vrijwel alle APV's is opgenomen om de hond binnen de bebouwde kom aangelijnd te houden op straat.
Dat hebben van een halsband en lijntje geldt ook voor het karakter van de pup.
Met een australian shepherd heb je een hele goede kans dat de hond zeer op je gericht is en dan is de kans groot dat hij (op veilig terrein) los kan lopen en goed bij je in de buurt blijft.
Maar het blijft altijd een KANS.
Garanties kan niemand geven.
Dus bekijk dat eerst maar goed voor je hem los meeneemt voor een wandelingetje.
- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Ik had voor de eerste tijd eerst nog een heel dun en licht verstelbaar nylon bandje en riem om te wennen. Bij het puppypakket nog een mooi setje van halsband en riem met de kennelnaam erop gekregen voor als hij wat groter was.
Later een tuigje erbij gekocht omdat hij soms aanstalten maakte zich uit de halsband te wurmen. Ze groeien overal snel uit, had ook wat tweedehands tuigjes voor tussendoor. Vanaf een maand of 6 een 'echt' en wat duurder tuig gekocht, die draagt hij nu nog steeds (1 jaar nu).
Later een tuigje erbij gekocht omdat hij soms aanstalten maakte zich uit de halsband te wurmen. Ze groeien overal snel uit, had ook wat tweedehands tuigjes voor tussendoor. Vanaf een maand of 6 een 'echt' en wat duurder tuig gekocht, die draagt hij nu nog steeds (1 jaar nu).
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Syofzuiger

- ranetje
- Zeer actief
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Die stofzuiger is echt een must ja.
Denk zeker met een Aussie.
Denk zeker met een Aussie.
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Labradoodle's
Wij hebben deze gekocht: https://labradoodleinhuis.nl/labradoodle-speeltjes/
- Branka
- moderator
Leuk dat je topics zoekt om op te reageren, maar steeds dezelfde website plaatsen lijkt op spam en dat willen we niet op het forum