Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nog een paar dagen..
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 2
Nog een paar dagen..
Vrijdag wordt onze hond ingeslapen, en ik voel me er zo naar over, zie er zo tegenop. Hij is oud, ziek en moe, dat zie ik wel maar ooooh die twijfel want soms kijkt ie nog zo helder en hij eet nog goed, wil nog wandelen ondanks dat het maar korte eindjes zijn en hij het benauwd heeft vanwege het vocht in zijn longen. Verder slaapt ie de hele dag. Het liefst zou ik willen dat hij gewoon vredig in zijn slaap zou sterven ipv dat ik nu al weet dat hij vrijdag dood is.
Is die twijfel normaal, hoe ga je om met de wetenschap dat je hond er over een paar dagen niet meer is?
Is die twijfel normaal, hoe ga je om met de wetenschap dat je hond er over een paar dagen niet meer is?
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Re: Nog een paar dagen..
Beter een week te vroeg dan een dag te laat.
Ik heb het bij 2 honden gelijk de zelfde dag gedaan en bij 1 hond een afspraak gemaakt zodat vriendlief afscheid kon nemen ivm dat hij door de weeks weg was.
Op donderdag de afspraak gemaakt voor de maandag erna
Ik heb zondags gebeld of ze al kon komen.
Hij was op en ik werd gek van mijzelf van de uren en minuten aftellen.
Dus nooit meer...
Maar dat is natuurlijk ook voor iedereen anders.
Heel veel sterkte iig met het naderend afscheid
Ik heb het bij 2 honden gelijk de zelfde dag gedaan en bij 1 hond een afspraak gemaakt zodat vriendlief afscheid kon nemen ivm dat hij door de weeks weg was.
Op donderdag de afspraak gemaakt voor de maandag erna
Ik heb zondags gebeld of ze al kon komen.
Hij was op en ik werd gek van mijzelf van de uren en minuten aftellen.
Dus nooit meer...
Maar dat is natuurlijk ook voor iedereen anders.
Heel veel sterkte iig met het naderend afscheid

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Bij Toots hadden we geen paar dagen meer.
Dat terug kunnen is lastig. Maar als je het besluit gemaakt hebt is dat niet voor niets en ik sluit me aan bij Patricia.
Veel sterkte.
Dat terug kunnen is lastig. Maar als je het besluit gemaakt hebt is dat niet voor niets en ik sluit me aan bij Patricia.
Veel sterkte.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bij Sarah was het ook een kwestie van een paar uren tussen het besluit en de uitvoering. Sarah gaf zelf aan dat het zo ver was.
Uit jouw verhaal maak ik op dat je wel weet dat de genomen beslissing goed is maar het hart schreeuwt NEE!!!!!! Zomaar in hun slaap gaan gebeurt zelden. Heb gerust verdriet en schenk hem de overgang naar die plaats waar ouderdom en pijn hem niet meer zal plagen.
Zijn pootafdruk zit voor altijd in je hart. Die zal eerst pijn gaan doen maar er komt een moment dat die pootafdruk je een glimlach op je gezicht gaat geven.
Uit jouw verhaal maak ik op dat je wel weet dat de genomen beslissing goed is maar het hart schreeuwt NEE!!!!!! Zomaar in hun slaap gaan gebeurt zelden. Heb gerust verdriet en schenk hem de overgang naar die plaats waar ouderdom en pijn hem niet meer zal plagen.
Zijn pootafdruk zit voor altijd in je hart. Die zal eerst pijn gaan doen maar er komt een moment dat die pootafdruk je een glimlach op je gezicht gaat geven.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik denk dat veel mensen die twijfel hebben, al weet je vaak diep van binnen dat het echt de tijd is.
Heel veel sterkte vrijdag
Heel veel sterkte vrijdag
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Als ik de beslissing heb genomen gebeurt het dezelfde dag nog.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het vreselijk is om de dag te weten, maar toch nog een paar dagen door te moeten.
Veel sterkte de komende dagen en vrijdag
Ik kan me heel goed voorstellen dat het vreselijk is om de dag te weten, maar toch nog een paar dagen door te moeten.
Veel sterkte de komende dagen en vrijdag

-
- Zeer actief
Bij 1 hond stond het ook gepland. 2 dagen later zou hij ingeslapen worden. Ik heb vrienden en mensen die hem nog graag wilden zien en mij nog wat konden steunen gevraagd vooral langs te komen en proberen nog de dingen te doen die hij leuk vond, en waar hij nog zichtbaar van genoot.
Andere twee honden heb ik vrij acuut moeten laten inslapen vanwege vocht bij de longen en acute hartproblemen. Het idee dat ze zouden kunnen stikken en met name bij de laatste hond op het eind échte ademnood was verschrikkelijk. Bij haar hadden we eigenlijk erop moeten staan dat de arts direct plek voor ons zou maken. Die halve dag wachten tot we terecht konden was verschrikkelijk voor de hond.
Heel erg veel sterkte.. maar zou ook nog wel goed kijken of hij echt niet in ademnood komt want dan acuut bellen en niet wachten tot vrijdag.
Andere twee honden heb ik vrij acuut moeten laten inslapen vanwege vocht bij de longen en acute hartproblemen. Het idee dat ze zouden kunnen stikken en met name bij de laatste hond op het eind échte ademnood was verschrikkelijk. Bij haar hadden we eigenlijk erop moeten staan dat de arts direct plek voor ons zou maken. Die halve dag wachten tot we terecht konden was verschrikkelijk voor de hond.
Heel erg veel sterkte.. maar zou ook nog wel goed kijken of hij echt niet in ademnood komt want dan acuut bellen en niet wachten tot vrijdag.

-
- Vaste gebruiker
Bedankt voor jullie reacties, onze schat is er niet meer en ik ben kapot van verdriet en zit vol schuldgevoel en twijfel want ja, af en toe was hij nog vrolijk en rende hij nog. Maar ja hij had meer slechte dan goede momenten.
Het is leeg want nu hebben we helemaal geen honden meer.
Hij ligt bij ons in de tuin begraven naast zijn vriendinnetje die twee jaar geleden overleden is.
Vanavond hebben we toch een hondenwandeling gedaan, zonder hond en ooo wat was dat leeg en stil.
Vooralsnog heb ik alleen nog maar diep verdriet

Het is leeg want nu hebben we helemaal geen honden meer.
Hij ligt bij ons in de tuin begraven naast zijn vriendinnetje die twee jaar geleden overleden is.
Vanavond hebben we toch een hondenwandeling gedaan, zonder hond en ooo wat was dat leeg en stil.
Vooralsnog heb ik alleen nog maar diep verdriet

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik wens je heel veel sterkte, wat zal je hem verschrikkelijk missen. Maar als de slechte momenten de goede overtreffen, dan weet je wat je moet doen, hoe moeilijk en verdrietig ook. Koester de mooie herinneringen, hij had vast een superleven.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Heel veel sterkte ik snap je gevoel en die leegte dan ook ineens geen hond meer 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Heel veel sterkte met dit verlies.
Ik snap heel goed hoe leeg het nu is bij jullie
Ik snap heel goed hoe leeg het nu is bij jullie

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- jeannie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising podengo
Heel veel sterkte
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Hopelijk zijn het binnenkort vooral de mooie herinneringen die boven komen als je aan hem denkt.
Veel sterkte.
Veel sterkte.