Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond is gebeten in park maar het ziet er niet ernstig uit. Ik heb het haar eromheen beetje weggeschoren zodat ik het kon schoonmaken. Dierenarts lijkt me niet nodig toch? De wond op zijn snuit is een klein gaatje
De wond op die eerste foto staat niet open, dus in de gaten houden en schoon houden lijkt me voldoende.
Eventueel kan je er wat honingzalf op doen (als hij daar niet aan kan komen), dan geneest het nog wat sneller.
Het gaatje in de snuit kan je het beste uitspoelen.
Is het een diep gaatje?
In dat geval zeker in de gaten houden.
Zo lang het niet gaat ontsteken is er geen probleem.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Het ziet er in mijn ogen ook niet ernstig genoeg uit voor een bezoek dierenarts. Dat soort gaatjes maak ik altijd 3x per dag schoon (flink soppen) met betadine-scrub.
En heb je na het haar weghalen(scheren) goed ontsmet?
Als je twijfelt, stuur dan de foto's van beide dagen naar de dierenarts.
Ik denk dan schoon en droog houden - en beschermen tegen krabben - het belangrijkste is, maar misschien ziet de dierenarts dat anders.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Onze hond was ook eens gebeten en het leek in eerste instantie niet zo erg. Achteraf bleek dat het een veel dieper gat was. Hierdoor was het allemaal naar binnnen gaan ontsteken en vormde er zich pus en etter. Bij deze wonden (ook al lijken ze niet zo diep) ga ik altijd naar de dierenarts.
Charlie schreef: ↑30 mei 2022 08:33
Was bij onze hond toen ook. Het lijkt te genezen, maar ondertussen zat er inwendig een ontzettende ontsteking. Zou toch maar naar de dierenarts gaan.
Mee eens