Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het leek een rustige wandeling...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Het leek een rustige wandeling...

Ongelezen bericht door alm@ »

Vanmorgen liep ik met de teckels in het bos. Mooi weer, lekker rustig en de heren liepen heerlijk te struinen. Ik ging op een gegeven moment even op een boomstronk zitten. Gandalf en Sam waren bij mij en Frodo moest nog komen maar dat is normaal. Ineens hoorde ik Frodo tekeer gaan met een bepaalde blaf. Ik wist meteen dat hij iets gevonden had. Ik liep terug en Gandalf en Sam renden langs mij heen en begonnen op die plek ook hysterisch te blaffen. Ik moest diep het struikgewas in en daar waren de heren. Frodo had een egel gespot. Het arme dier lag opgerold, omringd door 3 hysterisch blaffende en gravende teckels. Wat nu? Eerst maar geprobeerd Frodo te pakken want normaal bereiken kon ik ze niet, veel te hysterisch en wat is hij dan sterk. Uiteindelijk kon ik zijn halsband pakken en de riem eraan klikken. Ik liep een stukje met hem terug (lees ik moest hem meesleuren) en bond zijn riem aan een boompje. Ik terug om Gandalfje op te halen die zo mogelijk nóg hysterischer was. Te pakken gekregen, riem eraan en tijdens het teruglopen naar Frodo moest ik een aantal keer in mijn vingers knippen om hem weer 'terug te halen' want hij was helemaal in een bepaalde modus. Sam komt vanzelf wel, dacht ik....not. Gandalfje bij Frodo vastgebonden en voor de 3e keer kon ik weer terug de struiken in om een hysterisch krijsende Sam op te halen. Hé, hé ik had ze alle drie weer en de arme egel weer rust. Met nog wat namokkende heren liep ik terug naar de auto en reed naar huis. Thuis gekomen stonden ze in de rij voor de waterbak en ik heb ze de hele dag niet meer gehoord. Af en toe zal je weten dat teckels toch écht jachthonden zijn denk ik dan maar :LOL: :LOL:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Het leek een rustige wandeling...

Ongelezen bericht door ranetje »

:LOL:
Als ze eenmaal in de "modus" zitten krijg je ze daar heel moeilijk weer uit is mijn ervaring :tongue:
Gelukkig dat er geblaft werd, want dan weet je tenminste waar ze zitten.

Ik heb een keer een half uur naar Rana gezocht op een (gelukkig) afgesloten terrein.
Ze stond voor op een egel.
En dat doet ze uiteraard stil zoals het hoort.
Reageren op mijn roepen was er toen niet bij :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Leuk he, dashonden. Grijze haren.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

ranetje schreef: 18 mei 2022 21:18 :LOL:
Als ze eenmaal in de "modus" zitten krijg je ze daar heel moeilijk weer uit is mijn ervaring :tongue:
Gelukkig dat er geblaft werd, want dan weet je tenminste waar ze zitten.

Ik heb een keer een half uur naar Rana gezocht op een (gelukkig) afgesloten terrein.
Ze stond voor op een egel.
En dat doet ze uiteraard stil zoals het hoort.
Reageren op mijn roepen was er toen niet bij :mrgreen:
Ze waren er inderdaad lastig uit te halen. Ik was allang blij dat ze luid gillend aangaven waar ze waren anders had ik me net als jij rot gezocht :LOL:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”