Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even voorstellen…

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Noxxiepoxx
nieuw lid
Aantal honden: 0

Even voorstellen…

Ongelezen bericht door Noxxiepoxx »

Hoi Allemaal,

Mijn naam is Michelle, moeder van 3 kinderen, en meestal gelukkig getrouwd :W:
Wij hebben een maine coon kat, schat van een beest. Hij is nu twee jaar en we zijn ons al een lange tijd aan het oriënteren wat betreft een hond.

In eerste instantie werd het idee een beetje van de baan gegooid omdat ons jongste zoontje chronische ziek bleek te zijn en we heel veel in het ziekenhuis zaten. Ondertussen is hij 4, en gaat het eigenlijk heel goed!

Daarna konden we het heel lang niet eens worden over met name de grootte van de hond. Mijn man wilde groot, sterk en stoer. Ik wilde vooral niet zo groot en niet zo sterk 😂

Lang verhaal kort; we zijn nu dus serieus aan het kijken. We zijn vooral verliefd geworden op de Basset Hounds en hebben ‘stiekem’ al gekeken naar een aantal goede fokkers.
Vooral omdat we ook wel veel vragen hebben over dit ras.

Ik hoop hier meer te lezen over de bassets maar ook over andere honden en hopelijk kan ik een keer écht meepraten met jullie!

Groetjes!
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Re: Even voorstellen…

Ongelezen bericht door Sassy »

Welkom hier, veel plezier alvast met de voorpret en het inlezen!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Welkom hier
Interessante keuze :ok:
Wat heeft je richting Basset Hound gestuurd?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvon »

Welkom
Afbeelding
GAIA
Noxxiepoxx
nieuw lid

ranetje schreef: 09 mei 2022 21:10 Welkom hier
Interessante keuze :ok:
Wat heeft je richting Basset Hound gestuurd?

Dankjewel!

Ik ontmoette er een keertje een bij de speeltuin waar de kinderen aan het spelen waren.
Ik was meteen verliefd op de blik in zijn ogen en hoe relaxt hij was met de kids.
Ik voelde me meteen op mijn gemak en dat heb ik niet snel bij vreemde honden.
Toen ik hem later aan mijn man liet zien vond hij hem ook helemaal geweldig. Niet te groot (qua hoogte) en even goed ‘echt een hond’ zoals mijn man dat zou zeggen.
Noxxiepoxx
nieuw lid

Sassy schreef: 09 mei 2022 21:08 Welkom hier, veel plezier alvast met de voorpret en het inlezen!

Dankjewel! Ja echt genoeg te lezen hier, en te bekijken al die leuke honden foto’s 😍
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Afbeelding
Afbeelding
Noxxiepoxx
nieuw lid

yvon schreef: 09 mei 2022 21:16Welkom
Dankjewel!
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Welkom.
Weet je al of je voor een pup gaat of voor een volwassen hond ?
Noxxiepoxx
nieuw lid

teckeltoos schreef: 10 mei 2022 08:53 Welkom.
Weet je al of je voor een pup gaat of voor een volwassen hond ?
Dankjewel!
Het liefst een pup. Al snuffel ik stiekem wel op bijv verhuisdieren enz.
Maar kan weinig bassets vinden. Op marktplaats (zou er zelf niet snel eentje via mp kopen) ook geen linkjes naar bassets of fokkers.
Denk dat we dan al moeten uitwijken naar Duitsland of België.
Sprak wel een vrouw die nu een nestje heeft, met stamboom en geteste ouders maar volgens mij niet perse een echte erkende fokker ofzo
ranetje
Zeer actief

Wat is er mis met geteste honden (waarop moeten ze getest worden?) en als de inteelt coëfficiënt laag is.
Wat is een echte erkende fokker? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
teckeltoos
Zeer actief

ranetje schreef: 10 mei 2022 21:28 Wat is er mis met geteste honden (waarop moeten ze getest worden?) en als de inteelt coëfficiënt laag is.
Helemaal met je eens. Alleen het feit dat de ouderhonden getest zijn zegt al dat deze mensen wel weten waar ze mee bezig zijn.
De definitie " erkende fokker" hoeft niet altijd te betekenen dat je alleen daar maar gezonde pups koopt. Sommige "erkende" fokkers hebben rassen volledig verkloot omdat prijzen op shows belangrijker gingen worden dan de gezondheid van een ras. Uiteraard zijn er ook beslist wel goede kennels maar die vind je niet op social media zoals facebook en marktplaats.
Als jij bij die vrouw welkom bent om gewoon af en toe even te kijken bij het nestje hoeft er niks op tegen te zijn om daar een pup te kopen.
Noxxiepoxx
nieuw lid

teckeltoos schreef: 11 mei 2022 07:54
ranetje schreef: 10 mei 2022 21:28 Wat is er mis met geteste honden (waarop moeten ze getest worden?) en als de inteelt coëfficiënt laag is.
Helemaal met je eens. Alleen het feit dat de ouderhonden getest zijn zegt al dat deze mensen wel weten waar ze mee bezig zijn.
De definitie " erkende fokker" hoeft niet altijd te betekenen dat je alleen daar maar gezonde pups koopt. Sommige "erkende" fokkers hebben rassen volledig verkloot omdat prijzen op shows belangrijker gingen worden dan de gezondheid van een ras. Uiteraard zijn er ook beslist wel goede kennels maar die vind je niet op social media zoals facebook en marktplaats.
Als jij bij die vrouw welkom bent om gewoon af en toe even te kijken bij het nestje hoeft er niks op tegen te zijn om daar een pup te kopen.

Jaa ik denk ook dat je onderbuik gevoel mee speelt.
Deze vrouw praat wel gewoon met me privé via Facebook. Beantwoord al mijn vragen. Ik vond de meneer van de kennel niet heel vriendelijk over komen via de mail ofzo. Heel kortaf en dan voel ik me meteen bezwaard nog meer vragen te stellen haha. En idd deze mensen doen ook shows met de honden geloof ik.

Dus op dit moment heb ik een beter gevoel bij de mevrouw zonder erkent te zijn zeg maar.
We kletsen ieder geval super gezellig, op dit moment heeft ze nog een aantal pups die geen huisje hebben nog, maar voor ons is het nu nog te vroeg.
We gaan bijv nog op vakantie en ik wil gewoon alles tip top in orde hebben. Mijn man zou het wel het liefst meteen willen maar voor mij gaat het nu ineens wel heel snel 😂
teckeltoos
Zeer actief

Noxxiepoxx schreef: 11 mei 2022 23:37 We gaan bijv nog op vakantie en ik wil gewoon alles tip top in orde hebben. Mijn man zou het wel het liefst meteen willen maar voor mij gaat het nu ineens wel heel snel 😂
Vind je het erg als ik je man in dezen gelijk geef ?
Wie weet loop je door het uitstellen een perfect match mis,
ranetje
Zeer actief

Noxxiepoxx schreef: 11 mei 2022 23:37
Dus op dit moment heb ik een beter gevoel bij de mevrouw zonder erkent te zijn zeg maar.
We kletsen ieder geval super gezellig, op dit moment heeft ze nog een aantal pups die geen huisje hebben nog, maar voor ons is het nu nog te vroeg.
We gaan bijv nog op vakantie en ik wil gewoon alles tip top in orde hebben. Mijn man zou het wel het liefst meteen willen maar voor mij gaat het nu ineens wel heel snel 😂
Er bestaat geen "erkenning" van kennels.
Niet in die zin dat je daar "veiliger" zou kunnen kopen.
Afbeelding
Noxxiepoxx
nieuw lid

teckeltoos schreef: 12 mei 2022 11:21
Noxxiepoxx schreef: 11 mei 2022 23:37 We gaan bijv nog op vakantie en ik wil gewoon alles tip top in orde hebben. Mijn man zou het wel het liefst meteen willen maar voor mij gaat het nu ineens wel heel snel 😂
Vind je het erg als ik je man in dezen gelijk geef ?
Wie weet loop je door het uitstellen een perfect match mis,
Haha ja wellicht heeft hij gelijk maar ik vind wel dat je goed voorbereid moet zijn.
Zo gaan wij nog op vakantie en dan zou de pup dus alweer ergens anders heen moeten voor die tijd dat wij weg zijn want die kan niet mee. Dat vind ik best wel sneu
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Vakanties kun je cancellen :engel:
ranetje
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef: 13 mei 2022 08:32 Vakanties kun je cancellen :engel:
:lol1:
Dat is misschien een mogelijkheid :tongue:
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Welkom hier. (basset) Hounds zijn geweldig en vallen regelmatig buiten de gratie, overdrijvingen binnen de fokwereld zijn debet. Te veel huid, hangend, te korte poten. Smettende vellen, constant onstoken ogen, gistende oren, een leven lang abonnement op de dierenarts. Luisteren doen ze ook al niet echt.

Mocht je voor de basset gaan, adviseer ik je de Normand Artesien. Maar de hound groep heeft zoveel meer moois te bieden. Betrouwbaar, lieflijk, sociaal, zacht, open. Kijk ook eens naar Griekse hazenhonden, Porcelaines, coonhounds, en sabueso fino de colombia. Er wordt nog wel eens wat gezonds en unieks te koop aangeboden.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Welkom op dit forum en gelijk wat adviezen :)
Ik weet niet waar je woont, maar op 2 en 3 juli is er een internationale hondenshow in Houten, Utrecht. op zaterdag 2 juli is rasgroep 6 aanwezig ( waar de Basset Hound onder valt) . Hier vind je eigenaren en fokkers van dit ras en van de rassen die in deze rasgroep vallen. Kijk eens bij :https://www.houdenvanhonden.nl/hondenra ... i-groep-6/, dan zie je welke dat zijn.( alleen de meest in Nederland voorkomende zullen er zijn)
Als je op de foto's klikt en doorscrollt, zie je welke rasvereniging er is en kun je daar info krijgen over fokkers en eventuele nesten.
Van heel veel rassen is er geen vereniging ( komt omdat er geen of enkele honden in Nederland zijn) en wordt je doorverwezen naar de Nederlandse Brakkenclub ( en kom je zo bij mij :wink: )
Van de rassen die Crescent aangaf zijn er van de Basset Artésien Normand, fokkers in Nederland en alleen van de Black and Tan Coonhound een fokker in Nederland.
De meest bekende rassen uit deze rasgroep van ( weg :wink: ) lopende honden ( Brakken) zijn de Bassets, Beagle, en Bloedhond en de Dalmatische hond en Rodesian Ridgeback
Heel veel succes in je zoektocht naar een vertrouwd adres en mocht je nog vragen hebben over de Brakken, vraag ze gerust :ok:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Hamilton schreef: 19 mei 2022 00:51 Welkom op dit forum en gelijk wat adviezen :)
Ik weet niet waar je woont, maar op 2 en 3 juli is er een internationale hondenshow in Houten, Utrecht. op zaterdag 2 juli is rasgroep 6 aanwezig ( waar de Basset Hound onder valt) . Hier vind je eigenaren en fokkers van dit ras en van de rassen die in deze rasgroep vallen. Kijk eens bij :https://www.houdenvanhonden.nl/hondenra ... i-groep-6/, dan zie je welke dat zijn.( alleen de meest in Nederland voorkomende zullen er zijn)
Als je op de foto's klikt en doorscrollt, zie je welke rasvereniging er is en kun je daar info krijgen over fokkers en eventuele nesten.
Van heel veel rassen is er geen vereniging ( komt omdat er geen of enkele honden in Nederland zijn) en wordt je doorverwezen naar de Nederlandse Brakkenclub ( en kom je zo bij mij :wink: )
Van de rassen die Crescent aangaf zijn er van de Basset Artésien Normand, fokkers in Nederland en alleen van de Black and Tan Coonhound een fokker in Nederland.
De meest bekende rassen uit deze rasgroep van ( weg :wink: ) lopende honden ( Brakken) zijn de Bassets, Beagle, en Bloedhond en de Dalmatische hond en Rodesian Ridgeback
Heel veel succes in je zoektocht naar een vertrouwd adres en mocht je nog vragen hebben over de Brakken, vraag ze gerust :ok:
Kun je mij eens doorverwijzen naar de fokker van de BT coonhound? 🥰
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Crescent schreef: 19 mei 2022 19:56
Kun je mij eens doorverwijzen naar de fokker van de BT coonhound? 🥰
zie PB :wink:
Afbeelding
Nel en Nisvan