Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanhopig door steeds terugkerende giardia..
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Onherleidbaar bastaard
- Aantal honden: 1
Re: Wanhopig door langdurige giardia...
Vandaag de 2e dag dat ik Rodi geef overgoten met kokend water. Gister had ze nog zeer dunne ontlasting en vandaag geen? Dat is nog nooit voorgekomen. Ik denk dat ik dat positief moet zien. Ben erg benieuwd naar morgen, neem aan dat er dan wel een drolletje gelegd zal worden. Hopelijk mooi vast!
Ik geef eerst 5 dagen alleen Rodi rund overgoten met kokend water. Daarna rauw en stap ik langzaam over op Rodi pens/hart.
Ik geef eerst 5 dagen alleen Rodi rund overgoten met kokend water. Daarna rauw en stap ik langzaam over op Rodi pens/hart.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Klinkt goed! Houdt er wel rekening mee dat pens en hart (orgaan) laxerend kunnen werken met name hart.

-
- Actief
Oh oke bedankt voor de tip dat wist ik niet! Ik houdt het schema aan dat hiervoor al in dit topic als tip was gegeven van de Farmfood website. Maar dan met Rodi haha. Mocht de ontlasting ineens dun worden dan moet ik even kijken wat ik dan ga geven.
- alm@
- moderator
Ik zou dan eerder rodi lam/rijst en als afwisseling rund compleet geven en kijken hoe dat gaat. Pens/hart zou ik, als alles goed gaat in een later stadium geven.

-
- Actief
Daar zitten koolhydraten in waar de parasiet goed op gedijt en ik wil dus echt volledig zonder koolhydraten voeren.
- alm@
- moderator
Oké daar had ik geen rekening mee gehouden. Vlees of kip wel?

-
- Actief
In vlees zitten geen koolhydraten dus dat is allemaal prima.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
-
- Actief
Ze heeft net een hele vieze plakdrol gedraaid die naar giardia stonk maar ze zit ook op dag 4 vd panacur dus denk dat het mooi uitgescheiden is. Normaal gebeurd dat al op de 3e dag maar ja toen heeft ze niet gepoept. Door de panacur wordt haar ontlasting altijd zacht dus kan er pas wat van zeggen of haar nieuwe dieet werkt na de kuur. Hoorde ook van iemand dat ze allergisch kunnen reageren op veel voedsel door de giardia dus daar moet ik ook even extra op letten.
-
- Actief
De ontlasting is echt vreselijk. Hopelijk door de panacur. Gister was de 5e en laatste dag. Met heel mijn hart hoop ik dat de ontlasting morgen beter gaat zijn want anders is ze allergisch voor rund en moet ik daar weer mee aan de slag. Logisch klinkt voor mij om dan lam te proberen omdat veel honden daar niet allergisch op reageren.
Het is alleen lastig om fijngemalen rauwe voeding te vinden in alleen lam omdat er altijd rijst aan toegevoegd wordt.
Misschien dan toch eerst rodi kip proberen.. maar ik weet dat veel honden daar ook allergisch op reageren dus dat is dan alleen maar weer een extra klap voor de darmen door de overgang en mogelijk allergie.
Het is alleen lastig om fijngemalen rauwe voeding te vinden in alleen lam omdat er altijd rijst aan toegevoegd wordt.
Misschien dan toch eerst rodi kip proberen.. maar ik weet dat veel honden daar ook allergisch op reageren dus dat is dan alleen maar weer een extra klap voor de darmen door de overgang en mogelijk allergie.
- alm@
- moderator
Ik zou op dit moment (nog) niet uitgaan van een allergie. Het maag- darmstelsel is nog teveel van slag door de giardia en panacur om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen. Ik zou met vlees compleet beginnen, een week of 2 volhouden en kijken of de ontlasting verbetert. Succes, ik hoop dat het nu eindelijk eens de goede richting opgaat.

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik zou eens met gekookt voer beginnen, bijv via Dogchef. 1 hond van mij krijgt varken (mag, want gekookt) en/of vis ivm chronische maagproblemen en meer dan een 1 jaar giardia. Gekookt voer heeft hier echt wonderen gedaan. Het is onbewerkt, maar tegelijkertijd makkelijk te verteren.
Ik werd ook echt niet goed van de ontlasting, maar dat is hier inmiddels al sinds september vorig jaar geen probleem meer. Die giardia dus ook niet meer
Overigens belangrijk om er dan niets anders naast te geven qua koekjes ed.
Ik werd ook echt niet goed van de ontlasting, maar dat is hier inmiddels al sinds september vorig jaar geen probleem meer. Die giardia dus ook niet meer

Overigens belangrijk om er dan niets anders naast te geven qua koekjes ed.
-
- Actief
Ja ik ga sowieso dit schema volhouden en minimaal twee weken lang hetzelfde voeren. Ik giet er kokend water overheen nu voor de vijfde dag maar wil dit vanaf morgen niet meer doen.
Ik geef wel een paar kleine gedroogde vlees snackjes op een dag omdat ze anders niet los kan (om terug te roepen) en dat loslopen heeft ze echt nodig aangezien nu al zoveel niet mag en kan. En om te oefenen dat de auto niet eng is (dit houdt momenteel in; naar auto toe lopen en deur openen en een snackje, that's it).
Ik geef wel een paar kleine gedroogde vlees snackjes op een dag omdat ze anders niet los kan (om terug te roepen) en dat loslopen heeft ze echt nodig aangezien nu al zoveel niet mag en kan. En om te oefenen dat de auto niet eng is (dit houdt momenteel in; naar auto toe lopen en deur openen en een snackje, that's it).
-
- Actief
Oeps twee keer geplaatst, lekker bezig 

- twinkeltje
- moderator
-
- Actief
Bah het gewicht dat ze eindelijk na een half jaar was aangekomen is er nu alweer (meer dan) af door de diarree.. ik vraag me af of ik er goed aan gedaan heb om over te stappen op vlees tijdens de kuur.. Ik wilde de parasiet niet meer voeden met koolhydraten aangezien het steeds terug kwam maar met haar brokjes van Specific had ze in elk geval in de ochtend nog vaste ontlasting. Die kuur heeft sowieso haar hele darmflora naar de piep geholpen.
Ze voelt zich ook ellendig, arm ding.. maar ik moet hier nu wel mee door.. kan niet weer overstappen. Door dat overgieten met kokend water vloog er best veel vlees door het vergiet weg in de afvoer dus nu de 6e dag toch maar verder op rauw ipv gekookt (volgens het schema moest dat al op dag 3). Ik houd mijn hart vast.
Weet niet meer wie het gezegd had maar iemand heeft op een gegeven moment alleen rauw vlees gevoerd met supplementen voor de weerstand en na een jaar was de ontlasting pas goed en de giardia weg. Ik wil dit uiteindelijk ook doen maar wel met het langzaam afbouwen van de panacur.
Ze voelt zich ook ellendig, arm ding.. maar ik moet hier nu wel mee door.. kan niet weer overstappen. Door dat overgieten met kokend water vloog er best veel vlees door het vergiet weg in de afvoer dus nu de 6e dag toch maar verder op rauw ipv gekookt (volgens het schema moest dat al op dag 3). Ik houd mijn hart vast.

Weet niet meer wie het gezegd had maar iemand heeft op een gegeven moment alleen rauw vlees gevoerd met supplementen voor de weerstand en na een jaar was de ontlasting pas goed en de giardia weg. Ik wil dit uiteindelijk ook doen maar wel met het langzaam afbouwen van de panacur.
-
- Actief
Het gekookte vlees avontuur heb ik helaas moeten staken want ze kreeg vreselijke diarree (met bloed) en viel enorm af. Ze voelde zich heel beroerd (nog niet eerder zo erg geweest). Dus halsoverkop op hypo allergene brok gezet en ze voelt zich nu beter gelukkig.
Donderdag wordt er een echo van haar buik gemaakt om te kijken of er een andere oorzaak kan zijn dat ze zo kwetsbaar blijft voor de parasiet.
Ook wordt er een uitgebreid bloed onderzoek gedaan en er wordt gecheckt op haar b12 gehalte. Als dat te laag is is het lastig om op te knappen en kan een b12 injectie wonderen verrichten.
De stichting heeft me financiëel gesteunt wat heel fijn is. Nu kan ik voor een jaar alle supplementen blijven betalen. En daarna is het hopelijk niet meer nodig.
Donderdag wordt er een echo van haar buik gemaakt om te kijken of er een andere oorzaak kan zijn dat ze zo kwetsbaar blijft voor de parasiet.
Ook wordt er een uitgebreid bloed onderzoek gedaan en er wordt gecheckt op haar b12 gehalte. Als dat te laag is is het lastig om op te knappen en kan een b12 injectie wonderen verrichten.
De stichting heeft me financiëel gesteunt wat heel fijn is. Nu kan ik voor een jaar alle supplementen blijven betalen. En daarna is het hopelijk niet meer nodig.
- twinkeltje
- moderator
Ach wat sneu voor jullie en de hond ik ga zo duimen dat ze een oorzaak vinden zodat je er wat aan kan doen
-
- Actief
Dankje ik hoop het ook!
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Ik druk de duimen dat ze morgen wellicht iets meer kunnen vinden.
Prettig dat de stichting jullie in elk geval tegemoet komt in de kosten!
Nu maar hopen op het beste.
Prettig dat de stichting jullie in elk geval tegemoet komt in de kosten!
Nu maar hopen op het beste.
- alm@
- moderator
Hopelijk wordt er morgen iets behandelbaars gevonden waardoor de circel doorbroken wordt.

-
- Actief
Op de echo was niks extreems te zien. Dus nu is het wachten op de bloeduitslagen.
Ze was zo braaf bij de dierenarts. Ze vindt mensen nog spannend maar daar was dit keer niks van te merken.
Ze was zo braaf bij de dierenarts. Ze vindt mensen nog spannend maar daar was dit keer niks van te merken.

-
- Actief
Uitslag van het bloed is binnen. Alles ziet er goed uit, de vit b12 zit tegen de ondergrens aan. Dus we gaan nu 6 weken lang vit b12 injecties geven. Hopelijk heeft het effect want in principe zit ze dus niet te laag.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als B12 tegen de ondergrens aanzit is dat eigenlijk wel wat te laag.
Dus goed idee om daar wat aan te doen
Dus goed idee om daar wat aan te doen

-
- Actief
Ja ik ben heel benieuwd! Dierenarts raadde me nu af om preventief panacur te gaan geven en om te kijken wat dit nu gaat doen. Maar vind dat wel een beetje spannend eerlijk gezegd. Ze doet het verder trouwens supergoed op de hypo allergene brokjes. Drie drolletjes per dag, vast. De derde is nog wel iets zachter. Maar geen rare geur. Helaas nog wel wat slijm bij alle ontlasting aanwezig maar dat komt door de geïrriteerde darmwand.
- ranetje
- Zeer actief
Ik denk dat hij daar zeker een punt heeftMloedy schreef: ↑16 mei 2022 15:14 Ja ik ben heel benieuwd! Dierenarts raadde me nu af om preventief panacur te gaan geven en om te kijken wat dit nu gaat doen. Maar vind dat wel een beetje spannend eerlijk gezegd. Ze doet het verder trouwens supergoed op de hypo allergene brokjes. Drie drolletjes per dag, vast. De derde is nog wel iets zachter. Maar geen rare geur. Helaas nog wel wat slijm bij alle ontlasting aanwezig maar dat komt door de geïrriteerde darmwand.

Bovendien zijn de drolletjes nu goed.
Dus je kunt prima afwachten denk ik.
- miemot
- Zeer actief
De duimen draaien!! Hopelijk blijft het nu eindelijk goed gaan!
-
- Actief
Ik ben er huiverig voor omdat de drollen elke keer na een kuur goed zijn. En na 2/3/4 weken weer terug slecht worden omdat de parasiet er dan weer is.
-
- Actief
Vandaag heeft ze haar eerste B12 prik gekregen. Meteen een gelegenheid om met deze dierenarts te overleggen over de Panacur preventief geven. Het leek hem toch ook een goed idee omdat de B12 niet direct resultaat gaat geven.
- ranetje
- Zeer actief