Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe heb je de naam van je hond gekozen?
Moderator: moderatorteam
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Re: Hoe heb je de naam van je hond gekozen?
Namen zijn bij mij altijd een gevoelsding geweest. De dames hadden nog geen naam en in eerste instantie wilde ik gaan voor Ninthe en Sophos, maar mijn moeder vond Sophos een vreselijke naam en toen ben ik voor Noa gegaan. Beide namen paste haar.
Na het overlijden van Noa wist ik al vrij snel dat mijn volgende hondje Emma zou heten, maar toen ik daadwerkelijk verliefd werd op een puberpup, was het niet de luxe Sheltie, Puli of Doodle met fleecevacht. Maar een stoer ruwharig doodletje met een witte snor. In eerste instantie wilde ik daarom Emma toch niet gebruiken, toch bleek al snel dat ze wel degelijk Emma geen heten, ik kon me gewoon geen andere naam bij haar voorstellen.
Emma heette bij de fokker eigenlijk Misty, maar ze kende haar naam niet en ik wil geen naam die eindigt op -ie of -y.
Ik heb wel een duidelijke voorkeur voor mensennamen. Sophos is uiteindelijk afgeleid van Sophie (maar eindigt op -ie), ook de cavia's hebben voornamelijk mensennamen (al wijk ik daar er wel eens vanaf).
Ps. Ik zal Emma zo even voorstellen.
Edit: Ik zie nu pas dat het een kneiteroud topic is. Geen idee hoe ik hier terecht gekomen in ben.
Na het overlijden van Noa wist ik al vrij snel dat mijn volgende hondje Emma zou heten, maar toen ik daadwerkelijk verliefd werd op een puberpup, was het niet de luxe Sheltie, Puli of Doodle met fleecevacht. Maar een stoer ruwharig doodletje met een witte snor. In eerste instantie wilde ik daarom Emma toch niet gebruiken, toch bleek al snel dat ze wel degelijk Emma geen heten, ik kon me gewoon geen andere naam bij haar voorstellen.
Emma heette bij de fokker eigenlijk Misty, maar ze kende haar naam niet en ik wil geen naam die eindigt op -ie of -y.
Ik heb wel een duidelijke voorkeur voor mensennamen. Sophos is uiteindelijk afgeleid van Sophie (maar eindigt op -ie), ook de cavia's hebben voornamelijk mensennamen (al wijk ik daar er wel eens vanaf).
Edit: Ik zie nu pas dat het een kneiteroud topic is. Geen idee hoe ik hier terecht gekomen in ben.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Van november 2021 is niet kneiteroud, kneiteroud is van 2003Domor schreef: ↑13 mar 2022 19:26 Namen zijn bij mij altijd een gevoelsding geweest. De dames hadden nog geen naam en in eerste instantie wilde ik gaan voor Ninthe en Sophos, maar mijn moeder vond Sophos een vreselijke naam en toen ben ik voor Noa gegaan. Beide namen paste haar.

Hhaha inderdaad, dit is pas 4 maanden oud. Trachtte even een oud topic van 2003 te vinden, maar het forum heeft geen zin om daar naar te gaan zoeken nu. Dus maar niet.ranetje schreef: ↑13 mar 2022 21:02Van november 2021 is niet kneiteroud, kneiteroud is van 2003Domor schreef: ↑13 mar 2022 19:26 Namen zijn bij mij altijd een gevoelsding geweest. De dames hadden nog geen naam en in eerste instantie wilde ik gaan voor Ninthe en Sophos, maar mijn moeder vond Sophos een vreselijke naam en toen ben ik voor Noa gegaan. Beide namen paste haar.
Edit: Ik zie nu pas dat het een kneiteroud topic is. Geen idee hoe ik hier terecht gekomen in ben.![]()
![]()
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador wetterhoun
Asta was een naam die ik kon kiezen uit namen voor de stamboom die vond ik ook leuk, dus niet zelf gekomen
Booh heette al Booh en ze was in het begin nogal banging en gestresst toen ik haar kreeg dus zo gelatin
Floris heet anders op zijn stamboom, floris vond ik bij hem passed
Aicko is ook 1 van de namen die ik kon kiezem voor de stamboom en die ik ook mooi vond
Ofwel ben niet zo goed in namen verzinnen
Booh heette al Booh en ze was in het begin nogal banging en gestresst toen ik haar kreeg dus zo gelatin
Floris heet anders op zijn stamboom, floris vond ik bij hem passed
Aicko is ook 1 van de namen die ik kon kiezem voor de stamboom en die ik ook mooi vond
Ofwel ben niet zo goed in namen verzinnen
- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik ben al weer heel hard aan het denken voor een naam voor zusje Teun
Sam vond ik gewoon leuk, en in de roepmond werd het Sammyboyyyy
Boy werd Sammy's boy, Boy dus
Saar was gewoon Saar, Sarimarijs
Miep was Mieperdepiep
Sis was Sis (zus dus), en Sissebis (Cannabis op een gegeven moment)
Teun is een beetje lastig, maar ze is vooral geen miskleun. En de naam die ik een eventuele dochter wilde geven (al heb ik lang volgehouden dat ik alleen een elftal jongens wilde, en dat meisjes teruggestopt werden; alleen Teun-meisjes vond ik wel leuk).
Wij zijn vooral van de éénlettergrepen, dus nieuwe pup (die volgende winter pas gemaakt gaat worden) zal ook een éénlettergreep naam krijgen. Ik denk aan Guus, Joop, Truus, Trijn, Keet, Lut...

Sam vond ik gewoon leuk, en in de roepmond werd het Sammyboyyyy
Boy werd Sammy's boy, Boy dus
Saar was gewoon Saar, Sarimarijs
Miep was Mieperdepiep
Sis was Sis (zus dus), en Sissebis (Cannabis op een gegeven moment)
Teun is een beetje lastig, maar ze is vooral geen miskleun. En de naam die ik een eventuele dochter wilde geven (al heb ik lang volgehouden dat ik alleen een elftal jongens wilde, en dat meisjes teruggestopt werden; alleen Teun-meisjes vond ik wel leuk).
Wij zijn vooral van de éénlettergrepen, dus nieuwe pup (die volgende winter pas gemaakt gaat worden) zal ook een éénlettergreep naam krijgen. Ik denk aan Guus, Joop, Truus, Trijn, Keet, Lut...
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

- ranetje
- Zeer actief
Ga je met Teun een nestje doen volgend jaar?
Of komt er bij de fokker van Teun volgend jaar een nestje waar je een pup uit neemt?
Je hebt nog even te tijd om er over te denken in ieder geval
Of komt er bij de fokker van Teun volgend jaar een nestje waar je een pup uit neemt?

Je hebt nog even te tijd om er over te denken in ieder geval

- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Nee joh, nooit dat ik aan fokken begin. Dan heb ik over een jaar 12 honden rondlopen

Volgende winter wordt mama Teun weer gedekt, dus dan hebben we weer 2 halfzusjes. Ik kan niet wachten

Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

- ranetje
- Zeer actief
Leuk een nieuwe puppedup er bij

Ik zou ze ook niet naar nieuwe eigenaren kunnen doen, dus bij mij ook geen nestje

- yvon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
- Contacteer:
onze kruising kees/teckel Spider betekend een Alfa Romeo op hoge wielen
Onze Jack Russels Beethoven naar de film en Tequila naar het drankje
Onze kruising Rottweiler x Bullmastiff X Berner sennen Zino betekend machtig ( variant van Zeus)
Tyson Bullmastiff betekend Mike Tyson de Boks legende ook zelf gekozen stamboomnaam
Juna Is afgeleid van de oud Keltische naam Oonah en betekent Gods Lam. - In het Esperanto betekent Juna: jong. - Mytische koningin van de 7 hemels. tevens stamboomnaam
Skadi Bullmastiff Wintergodin Skadi of Skade ('verwoesting') was de vrouw van de zeegod Njord en een dochter van de vorstreus Thiassi. Ze was de godin van de winter en de jacht. tevens stamboomnaam.
Osiris betekenis Osiris is een godheid uit de Egyptische mythologie. Hij is de zoon van Geb, de god van de aarde, en diens zuster Noet, godin van de hemel. Hij werd na Ra koning van het Oude Egypte. tevens stamboomnaam (roepnaam Ozzy)
Onze Jack Russels Beethoven naar de film en Tequila naar het drankje
Onze kruising Rottweiler x Bullmastiff X Berner sennen Zino betekend machtig ( variant van Zeus)
Tyson Bullmastiff betekend Mike Tyson de Boks legende ook zelf gekozen stamboomnaam
Juna Is afgeleid van de oud Keltische naam Oonah en betekent Gods Lam. - In het Esperanto betekent Juna: jong. - Mytische koningin van de 7 hemels. tevens stamboomnaam
Skadi Bullmastiff Wintergodin Skadi of Skade ('verwoesting') was de vrouw van de zeegod Njord en een dochter van de vorstreus Thiassi. Ze was de godin van de winter en de jacht. tevens stamboomnaam.
Osiris betekenis Osiris is een godheid uit de Egyptische mythologie. Hij is de zoon van Geb, de god van de aarde, en diens zuster Noet, godin van de hemel. Hij werd na Ra koning van het Oude Egypte. tevens stamboomnaam (roepnaam Ozzy)
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Herder
Onze hond noem ik hier Balfan.
Dat is niet zijn naam.
Wij hadden een filmpje van de eerste ontmoeting met de pup en keken dit terug. Daarna hebben we een groot vel papier gepakt waarop alle gezinsleden namen mochten schrijven. Eén van onze kinderen schreef als eerste een naam op, daarna kwamen er geen nieuwe namen bij maar wel vinkjes achter de opgeschreven naam. Dat was dus al snel duidelijk.
De betekenis is overduidelijk gelinkt aan het karakter dat wij zagen.
Dat is niet zijn naam.
Wij hadden een filmpje van de eerste ontmoeting met de pup en keken dit terug. Daarna hebben we een groot vel papier gepakt waarop alle gezinsleden namen mochten schrijven. Eén van onze kinderen schreef als eerste een naam op, daarna kwamen er geen nieuwe namen bij maar wel vinkjes achter de opgeschreven naam. Dat was dus al snel duidelijk.
De betekenis is overduidelijk gelinkt aan het karakter dat wij zagen.