Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Percy staat inderdaad best hoog op de pootjes.
Mooi hondje vind ik
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
De kleur doet het inderdaad heel goed bij een besneeuwd landschap
De laatste foto is mijn favoriet
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Domor schreef: ↑22 mar 2022 18:22
Hij is niet langer fluffy, maar heeft een echte sheltie-vacht nu.
Percy blijft de reden dat ik een Sheltie serieus overwogen heb. Was Emma niet op mijn pad gekomen, had het zo maar inderdaad een Sheltie kunnen worden (maar nu ben ik voor de komende jaren voorzien).
Misschien kunnen Emma en Pers ooit kennis maken.
Lijkt me wel geinig!
Lijkt me heel gezellig. Stemmen we tegen die tijd wel af.
Dat is een beste laag sneeuw. Hier in het diepe zuiden is niets blijven liggen.
Percy's eerste sneeuw?
Zijn kleur knalt er uit in de witte wereld, mooi!
Uiteindelijk is het uiteraard de bedoeling dat hij op wedstrijdniveau kan apporteren en aangeven.
Om te zorgen dat hij zich niet vastlegt op 1 soort blok/materiaal (en in wedstrijdsetting eventueel een aportblok dat hij niet kent weigert op te pakken) oefen ik met van alles.
Je ziet dat hij een aantal voorwerpen makkelijk vindt, en een aantal moeilijk (oa sok en plakband)
Als hij het makkelijk vindt voert hij het vlot uit.
Vindt hij het moeilijk, dan probeert hij allerlei andere dingen die hij kent (poot geven, gaan liggen, spelen)
Daarvoor krijgt hij uiteraard niet op zijn kop, ik wil een hondje dat durft om nieuwe dingen aan te pakken/ durft te leren. Niet een hond die uit angst voor straf blokkeert.
Ik moedig aan, (stem, mimiek) geef wel aan dat ik iets anders wil. De snoepbeloning krijgt hij alleen bij daadwerkelijk in mijn hand aangeven. (Welke hand wissel ik ook af)
Hij begint het steeds beter te doen, dus vandaag kon ik wel even een hand gebruiken om te filmen met mobiel.
Tis uiteraard nog basis, we zijn pas net echt begonnen met aangegeven van voorwerpen.
(Toevoeging, Percy kent het woord 'die' in combinatie met wijzen. Vindt hij niet per se makkelijk al, maar hij kent het wel. Anders had ik dat uiteraard niet moeten gebruiken
Is ook belangrijk in wedstrijden uiteindelijk, omdat je moet gaan sturen/dirigeren in oefeningen. Dus iets van wijzen en richting begrijpen al jong is wel fijn)
Er is dit weekend een seminar van twee Finse toptrainers die speciaal voor dit seminar naar Nederland zijn gehaald.
Voor morgen is er recent onverwacht een plek vrij gekomen.
Of ik zin had om met Percy mee te doen?
Wat denken jullie zelf ...
Goed.
Morgen dus heeeeeel vroeg op.
We starten om 08.00 in Utrecht met een uur theorie.
Voor die tijd moet je uiteraard aanwezig zijn, hond uitgelaten en jezelf geïnstalleerd...
Verslag komt wel hoop ik?
Zal vast een mooie dag zijn geweest