Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Emma, mijn Peruvian Doodle

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Emma, mijn Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Tijd om Emma voor te stellen. Emma, mijn nieuwe maatje na het overlijden van Noa vorig jaar oktober. Eigenlijk was het nog niet het plan om een andere hond te nemen. Met het werk was het onverstandig en ik wilde eerst aan mijzelf werken.

Maar toen kwam de advertentie van Emma en haar zusje. Een waardeloze advertentie met weinig info, slechte foto's en toch de enige advertentie die ik bij favorieten opsloeg terwijl ik wat door marktplaats bij de honden scrolde als afwisseling op de cavia-advertenties, aangezien ik op zoek was naar een nieuwe fokbeer (Gijs is er uiteindelijk ook bij gekomen en heeft het heerlijk naar zijn zin bij de dames).

In eerste instantie had ik er geen actie op ondernomen, maar na een week was de prijs gezakt en kwam hij daardoor opnieuw op, waarbij ik weer smolt. Ik liet mijn moeder even spieken en enkele uren later was er een berichtje naar de fokker uit. Mijn moeder wilde namelijk wel oppassen tijdens mijn werk en vond het misschien rationeel niet zo handig een hond, maar zag ook hoe ik het miste en Emma was nu eenmaal de perfecte match als ik het correct inschatte.

De communicatie ging stroef, maar uiteindelijk kreeg ik een aantal dagen later te horen dat ik die dag welkom was om kennis te maken en 's avonds zijn we daar heen gegaan, met voor de zekerheid riempje, kleedje en reiskooi mee.

Dat resulteerde in dit:
Afbeelding

En even later in dit, samen met Boris, die ondertussen al weer ruim 14 jaar is.

Emma is een peruaanse naakthond kleine maat x dwergpoedelteef, officieel van 28 september, maar vanwege haar gebit (nog geen voortanden gewisseld volgens de dierenarts afgelopen maandag) en gedrag zijn daar wat twijfels over. De fokker overwinterde bij haar moeder in Spanje en de vraag is of er geschoven is met de leeftijd voor de Rabies-vaccinatie. Ze hebben zich dan overigens ook nog een maand vergist, want ze is officieel met 4 maanden Rabies gevaccineerd, maar dat is een detail. Misschien klopt haar leeftijd toch, maar gezien haar hele ontwikkeling is de verwachting dat ze iets jonger is eigenlijk. Ze is in ieder geval geen pup van 7-12 weken, maar al een slagje ouder dan dat. Emma is opgegroeid met 20 chi-achtigen (+ haar moeder, de peruaan, een chowchow en een saluki) in huis en was het enige pupje (haar zusje was al weg). Totaalbeeld was dus wat knullig, maar niet slecht bedoeld.

Afbeelding

De mensen die haar zusje uitkozen wilden Emma niet, want Emma was niet puppydruk genoeg. Ze kwam wel even hoi zeggen, maar rustig en ging het daarna eens op haar gat zitten bekijken. In mijn ogen perfect gedrag. En met hoe ze zich nu gedraagt, hoeft ze ook niet drukker ook. Ze is energiek en onderzoekend genoeg. Maar loopt niet in 7 sloten tegelijkertijd en leert enorm snel.

Haar favoriete slaapplaats
Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft Fedor ontmoet, een buitengewoon goedaardige shet
Afbeelding

En ze snapt ook op stal het principe van het kussen (en dat het comfortabel is in de zon) heel goed

Kippen met rust laten had ze ook zo door. Enkel met het aansturen door Nee en Braaf. De kippen hadden daar overigens niet mogen lopen, maar ze waren ontsnapt.
Afbeelding

Meelopen aan een riempje, of uberhaupt een halsband/tuig dragen, had ze voor 4/3 nog nooit gedaan. Nu doet ze het al keurig. De eerste dagen draaide ze nog enorm rondjes om je heen (max 1m afstand), maar ondertussen snapt ze al behoorlijk dat ze aan de rechterzijde moet blijven.

En als samenvatting van haar eerste week:

21 maart gaan we beginnen met de basiscursus. Wat is het weer heerlijk om een hondje te hebben, en al helemaal om een hondje te hebben waarmee weer dingen kunnen. Gewoon straks (over een paar maanden) een flink stuk gaan wandelen, gewoon naar het hondenstrandje gaan, gewoon met haar gaan trainen. Dingen die ik al jaren niet meer deed omdat Noa het niet meer trok. Uiteraard, het moet nog gedoseerd worden, maar het is weer een reële toekomst. En ik geniet met volle teugen.

Emma heeft ook haar eigen facebookpagina gekregen: https://www.facebook.com/Emma-een-Peruv ... 8474952294
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Emma, mijn Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Crescent »

Gefeliciteerd! Wat een onwijs lief snoetje heeft ze 🥰
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
kathy
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kathy »

Wat een verschrikkelijk leuk hondje is Emma, dat witte snorretje en wat doet ze het goed zo te lezen. Heel veel plezier met elkaar en veel heerlijke wandelingen.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat een leuk hondje
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Wat een super leuk pupseltje. :I:
Prachtige naam ook. Een echte koningin.
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

Wat een leukerd zeg
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Oooh, Emma is leuk, gefeliciteerd :I:
Asta01
Actief
Mijn ras(sen): Labrador wetterhoun

Ongelezen bericht door Asta01 »

Gefeliciteerd wat een leuk homdje
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat een leuk hondje :D
Ik ben heel benieuwd hoe ze uitgroeit.

Ik dacht eigenlijk dat ze een wat spitser snoetje zou hebben gezien de afstamming.
Maar dat kan natuurlijk nog enorm veranderen in de loop van de komende tijd.
Een leukerdje :I:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”