Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bemoeien met hondenopvoeding van een ander.
Moderator: moderatorteam
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Bemoeien met hondenopvoeding van een ander.
Het ligt aan de situatie , bij ernstige mishandeling zal ik wel mijn mond opentrekken maar verder zal ik kijken of het iets zal uithalen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Maar die vriend is mevrouw niet.joline schreef:Die hond komt er niet in te hangen want als haar vriend met de hond loopt speelt zijn hond met mijn hondenbouvierpoedel schreef:Doet hij het niet hangt hij de volgende keer in je hond en dan.? Is het een kuthond.?joline schreef:Ik zeg er wat van en misschien schiet ik in de viswijf modus. Ik hou niet van mensen die hun honden slaan om niks. Vorig jaar heb heb ik ook wat gezegd van een vrouw die haar duitse herder op de grond werkte omdat hij aan de riem een grom tegen mijn honden gafHond gilde het uit, domme baas.
Kom zeg die Duitsers janken en krijsen al als baasje een scheet laat.![]()
En ja, als jij je hond op de grond op de rug gooit voor één mini grommetje krijg je dat van mij te horen
Die hond zou zomaar wat kunnen gaan uitvreten als mevrouw ermee loopt wat hij bij haar vriend niet in zijn hoofd durft te halen.
Mensen proberen af en toe eens wat uit pure wanhoop en frustratie .
Bij sommige eenmalig en de hond heeft het begrepen en bij de andere word het gesjor , slaan en trappen alleen maar erger en het gedrag van hond ook.
Je weet ook niet wat er daarvoor al afspeelde en hoelang en hoe plaat die hond voor zijn kop heeft.
Zie soms ook dat kinderen even de oren gewassen word of een kledder voor hun kont krijgen , zo werkt het heel vaak.
Als een ander straft lijkt het altijd erger als dat je het zelf doet.
.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Heb gekozen voor het rustig uitleggen, maar dan wel met een verdomd sarcastische ondertoon.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Gisteren is zoiets me dus overkomen.
Ik passeer iemand met een Dalmaatpuber. Dalmaat volgt zijn baasje netjes totdat we elkaar net gepasseerd zijn.
Dalmaat draait zich om en valt stevig uit naar Peer.
Hoort natuurlijk niet zo maar om je hond dan tegen zijn ribbenkast te schoppen
Ik was zo verbluft en geschrokken dat ik me uit de voeten gemaakt heb
En nou voel ik me een lafaard
Ik passeer iemand met een Dalmaatpuber. Dalmaat volgt zijn baasje netjes totdat we elkaar net gepasseerd zijn.
Dalmaat draait zich om en valt stevig uit naar Peer.

Hoort natuurlijk niet zo maar om je hond dan tegen zijn ribbenkast te schoppen

Ik was zo verbluft en geschrokken dat ik me uit de voeten gemaakt heb

En nou voel ik me een lafaard

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Iemand die zo reageert op zijn pup zou jou ook nog even een trap kunnen geven, dus dat je graag en snel wil verdwijnen vind ik nogal logisch.teckeltoos schreef: ↑21 jan 2022 10:44 Gisteren is zoiets me dus overkomen.
Dalmaat draait zich om en valt stevig uit naar Peer.![]()
Hoort natuurlijk niet zo maar om je hond dan tegen zijn ribbenkast te schoppen![]()
Ik was zo verbluft en geschrokken dat ik me uit de voeten gemaakt heb![]()
En nou voel ik me een lafaard![]()
Ik vind het vreselijk voor de pup

- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wat naar TT. Ik houd meestal mijn mond niet. In de situatie die je beschrijft lijkt de schop niets anders dan de uiting van onvermogen bij de baas. Daar gaat iets mis, en achter de schermen waarschijnlijk nog veel meer.
Onvermogen kent vele vormen. Zo heb ik ooit een terrier type "op zoek naar bloed" geblokt met mijn voet omdat hij in C's staart wel een dropveter zag. Baasje kreeg hem niet gevangen en "ik moest mijn hond stilzetten zodat ze haar hond te pakken kreeg". Ik natuurlijk vol goede wil mijn van ellende jankende hond proberen stil te zetten, baasje steeds veel te traag achter de hare aan. Onzalig tafereel, de grom van de terreur die veranderde van diep en speels naar schel en uit de hel... leek mijn voet tussen C en de kleine krokodil me een prima ingreep.
Kreeg ik gelijk twee rechtse directe stompen op mijn schouder van diens baas
Ik ben vaak zat fysiek geworden met andermans honden. Twee dagen na een bijtincident (ik zag het amper aankomen) bij C had ik de rednose die uit het niets op straat kwam aanrennen binnen no time in een kopklem
Totaal overdreven natuurlijk, maar een mens mag even wennen.
En de bewuste bijter van twee dagen eerder? In een vlaag van verstandsverbijstering bij haar wangen gepakt en haar op haar kont geduwd. Staan schreeuwen neus aan neus. C geperforeerd, weggedoken in het portiek.
Het zal er idioot uit hebben gezien en verdient ook niet de schoonheidsprijs. Dat mijn absolute goedzak, totaal conflictvermijdend, zo uit het niets was gegrepen is me niet in de koude kleren gaan zitten.
Onvermogen kent vele vormen. Zo heb ik ooit een terrier type "op zoek naar bloed" geblokt met mijn voet omdat hij in C's staart wel een dropveter zag. Baasje kreeg hem niet gevangen en "ik moest mijn hond stilzetten zodat ze haar hond te pakken kreeg". Ik natuurlijk vol goede wil mijn van ellende jankende hond proberen stil te zetten, baasje steeds veel te traag achter de hare aan. Onzalig tafereel, de grom van de terreur die veranderde van diep en speels naar schel en uit de hel... leek mijn voet tussen C en de kleine krokodil me een prima ingreep.
Kreeg ik gelijk twee rechtse directe stompen op mijn schouder van diens baas

Ik ben vaak zat fysiek geworden met andermans honden. Twee dagen na een bijtincident (ik zag het amper aankomen) bij C had ik de rednose die uit het niets op straat kwam aanrennen binnen no time in een kopklem

En de bewuste bijter van twee dagen eerder? In een vlaag van verstandsverbijstering bij haar wangen gepakt en haar op haar kont geduwd. Staan schreeuwen neus aan neus. C geperforeerd, weggedoken in het portiek.
Het zal er idioot uit hebben gezien en verdient ook niet de schoonheidsprijs. Dat mijn absolute goedzak, totaal conflictvermijdend, zo uit het niets was gegrepen is me niet in de koude kleren gaan zitten.

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- JoyceCC
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Hond slaan met riem, is bij mij stoppen die doorslaan. Ben bang dat het bij mij dan zwart voor m'n ogen word en ik hem even een slag met z'n eigen riem geef. Nee ik zou dan echt mijn mond niet kunnen houden.
Hoe beter je mensen leert kennen, hoe meer je van dieren gaat houden.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Tsja, en ik vind het afhangen van de situatie.
Heb het gehad dat een herder mijn herder aanviel en de eigenaar van de andere herder met de riem en musketon op de honden begon in te rammen.
Waarbij hij mijn hond op de kop ramde, en dat was alleen maar olie op het vuur toen. Die liet zich niet afschrikken door riemslagen.
Had ook niets van doen met opvoeding, de honden waren echt aan de knok, erop inslaan werkte echter niet.
Zelf met huidige hond heb ik een kledder moeten geven wat me commentaar opleverde van een voorbijgangster.
Een golden los op straat zonder baas die vreselijk irritant mijn herder uitdaagde en belaagde.
En ja het was onmacht zoals Crescent het noemt.
Mijn hond raakte volledig opgefokt en had de Golden écht gegrepen als hij de kans had gekregen, met stem kreeg ik hem niet tot de orde en die golden bleef komen.
Met een zwieper mijn hond naar de grond gekregen en een ram tegen zijn hoofd maakte dat hij weer bij zijn positieven kwam en weer aandacht voor mij had.
Toen dat viswijvengeschreeuw van een passant die mij asociaal en een dierenbeul vond.
Ben niet in discussie gegaan want die golden liep nog steeds los te darren, enige wat ik zei was dat als ik niets had gedaan er een knokpartij was ontstaan, en daarbij loopt er een autoweg naast het stuk gras en fietspad wat er ligt, had niet willen weten wat er had gebeurd als ik mijn hond niet onder controle had gekregen eerlijk gezegd, dan toch liever een klap tegen zijn harses voor er andere ongelukken hadden kunnen gebeuren.
Heb het gehad dat een herder mijn herder aanviel en de eigenaar van de andere herder met de riem en musketon op de honden begon in te rammen.
Waarbij hij mijn hond op de kop ramde, en dat was alleen maar olie op het vuur toen. Die liet zich niet afschrikken door riemslagen.
Had ook niets van doen met opvoeding, de honden waren echt aan de knok, erop inslaan werkte echter niet.
Zelf met huidige hond heb ik een kledder moeten geven wat me commentaar opleverde van een voorbijgangster.
Een golden los op straat zonder baas die vreselijk irritant mijn herder uitdaagde en belaagde.
En ja het was onmacht zoals Crescent het noemt.
Mijn hond raakte volledig opgefokt en had de Golden écht gegrepen als hij de kans had gekregen, met stem kreeg ik hem niet tot de orde en die golden bleef komen.
Met een zwieper mijn hond naar de grond gekregen en een ram tegen zijn hoofd maakte dat hij weer bij zijn positieven kwam en weer aandacht voor mij had.
Toen dat viswijvengeschreeuw van een passant die mij asociaal en een dierenbeul vond.
Ben niet in discussie gegaan want die golden liep nog steeds los te darren, enige wat ik zei was dat als ik niets had gedaan er een knokpartij was ontstaan, en daarbij loopt er een autoweg naast het stuk gras en fietspad wat er ligt, had niet willen weten wat er had gebeurd als ik mijn hond niet onder controle had gekregen eerlijk gezegd, dan toch liever een klap tegen zijn harses voor er andere ongelukken hadden kunnen gebeuren.