Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorstellen!

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Robster
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Voorstellen!

Ongelezen bericht door Robster »

Beste honden vrienden,

ik ben Rob en mijn hond heet Dobby we hebben ons aangemeld omdat ik denk dat we zo af en toe wel wat leuk beeld materiaal hebben om te delen.

Verder heb ik al 30 jaar honden voornamelijk Boxers en Pitbull (achtingen) dus betreffende die soorten maar ook omtrent voeding, opvoeding en verzorging kan ik misschien mensen van dienst zijn en verder voor de gezelligheid en om plaatjes te kijken want ik hou van alle honden!!

Nog een foto van Dobby een APBT teefje van nu 16 maanden,

Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Voorstellen!

Ongelezen bericht door alm@ »

Welkom!
Afbeelding
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Welkom, knap meisje.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hallo wel kom op dit forum met je kanjer :ok:
Afbeelding
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvon »

Welkom
mooie dame hoor
Afbeelding
GAIA
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Welkom :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Oe, Dobby is een leukerd
AfbeeldingAfbeelding
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

Welkom.

En kom maar door met de foto's
Afbeelding
Robster
Vaste gebruiker

Allereerst bedankt voor de complimenten en het warme welkom!

FK Dobby is een full bred American Pit Bull Terrier met een ADBA stamboom (Amerikaans) ze komt uit sport lijnen dus is een high drive hondje, het zijn dus honden die je bezig moet houden anders kunnen ze onrustig en verveelt raken en dat is het punt waar sommige mensen in de problemen komen met deze honden! (dus ja problemen met dit soort honden ligt aan de baas)

Met deze lijnen moet je sporten bijv. wall climbing, ver springen, slatmill racen, wait pulling, etc.

Wij hebben gekozen voor slatmill racing en ze is er goed in ook, het is dus niet zielig het is een must ze vraagt er vaak zelf om!!

Een slatmill is niet elektrisch aangedreven maar wordt door de hond aangedreven als ze niet loopt staat ze stil zo als op bovenstaande foto, dus geen dwang.

Wel gebruiken we een speeltje om haar jacht instinct aan te moedigen net als in de windhonden racerij wordt gedaan daar rennen ze ook achter een nep haas aan, na het rennen krijgt ze het speeltje voor een kwartier als beloning.

Ik geef deze uitleg om eventuele verwarring voor te zijn en omdat ik denk dat het interessant kan zijn.

Als laatste wil ik toevoegen dat ik al zolang ik dit soort honden heb tegen het gebruik ben van deze honden voor honden gevechten en alles wat daar mee te maken heeft, zelf heb ik dus ook in 30 jaar tijd nog geen enkel bijt incident gehad!!

ADBA stamboom FK Dobby,

http://pedigree-database.cz/details.php?id=443464

Onderstaande video een korte impressie van de training van gisteren m’n dochter had een speeltje opgestuurd,

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Klopt. Bazen moeten weten wat ze aan de lijn hebben. Weten ze dat niet, dan gaat het bij Staffords, Pitbulls en aanverwanten helaas vaker mis en zeker met veel ernstiger gevolgen dan bij een poedel, labrador, vlinderhondje en noem nog maar een heleboel rassen op. Zo heb ik buren die van dat type hond houden en bij hun eerste pup ook bij mij kwamen voor advies. En mijn advies was: geniet van je fantastische maatje, want ze zijn gewoonlijk geweldig als gezinshond, maar verwacht niet dat hij geschikt zal zijn voor losloopgebieden en het spelen met andere honden. Want de kans op problemen met andere honden is groter door hun genetische aanleg, zoals je bij border collies kunt verwachten dat ze gaan drijven (hoewel niet elke border collie drijft), golden retrievers dat ze in elke modderplas een bad willen nemen, husky's dat ze graag trekken, windhonden dat ze hun ogen achterna gaan en beagles dat ze hun neus achterna gaan. En de gevolgen als het mis gaat, zijn gewoon meestal enorm, helaas. Ze hebben dat ter harte genomen en als ik zonder hondjes loop, kom ik graag met hun hond knuffelen, maar als ik met loop, blijven we mooi op afstand van elkaar en groeten elkaar vriendelijk. De hond die ze nu hebben, is een herplaatser en echt een plaatje om te zien. Maar ze nemen hun verantwoordelijkheid voor de hond. Als iedereen dat deed, zag het er een stuk gezelliger uit in hondenland en waren er heel wat minder krantenberichten over honden
Qaatje
Actief
Mijn ras(sen): Wetterhoun

Ongelezen bericht door Qaatje »

Mooie hond heb je.
twinkeltje
moderator

Wouw wat een spieren ik heb wel het geluid even uitgezet, wat een herrie, is die mooie lila knuffel nu verscheurd :engel:
Afbeelding
Robster
Vaste gebruiker

Helemaal waar wat je schrijft fotogravinnetje ik ben het er helemaal mee eens, mijn honden lopen nooit los en altijd kort aangelijnd, dit soort honden zijn honden voor het gezin en de alpha baas in het bijzonder, je neemt deze honden niet om met andere honden te kunnen spelen!

Verder is het knuffeltje nu gesloopt idd, normaal gebruiken we een rubber bandje die houden het wel even vol!

Betreft het geluid dat is verschrikkelijk 😥 we zijn al hard aan het sparen voor een top slatmill maar die zijn echt duur dus die kunnen we pas eind mei aanschaffen met toevoeging van ons vakantie geld, je moet er wat voor over hebben, lol!

Wel hebben we goed contact met de buren en hun op de hoogte gesteld van het slatmill geluid en onze buren vinden het niet erg, we doen het alleen midden op de dag.

Grt.

Het gesloopte knuffeltje,

Afbeelding
twinkeltje
moderator

Och nijn nog heel veel honden kunnen dat niet hoor die trekken in een mum van tijd de vulling eruit
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Welkom op het forum.
Die mooie dame is met haar pretsnoet in de boter gevallen met jou. Een eigenaar die lekker actief met de hond bezig is. :ok:
Geweldig om te zien hoeveel plezier ze heeft met haar "renbaan".
Ze beweegt ook mooi.
Peer zou in no time idd de vulling van nijn eruit getrokken hebben maar ja...die zou op de "renbaan" geen stap zetten en dus nog energie hebben om Nijn vakkundig te slopen. Peer is een lui teckeltje.

Ik hoop vele verhalen en vooral foto's van Dobby te zien.
Robster
Vaste gebruiker

Robster schreef: 13 feb 2022 16:06 Allereerst bedankt voor de complimenten en het warme welkom!

FK Dobby is een full bred American Pit Bull Terrier met een ADBA stamboom (Amerikaans) ze komt uit sport lijnen dus is een high drive hondje, het zijn dus honden die je bezig moet houden anders kunnen ze onrustig en verveelt raken en dat is het punt waar sommige mensen in de problemen komen met deze honden! (dus ja problemen met dit soort honden ligt aan de baas)

Met deze lijnen moet je sporten bijv. wall climbing, ver springen, slatmill racen, wait pulling, etc.

Wij hebben gekozen voor slatmill racing en ze is er goed in ook, het is dus niet zielig het is een must ze vraagt er vaak zelf om!!

Een slatmill is niet elektrisch aangedreven maar wordt door de hond aangedreven als ze niet loopt staat ze stil zo als op bovenstaande foto, dus geen dwang.

Wel gebruiken we een speeltje om haar jacht instinct aan te moedigen net als in de windhonden racerij wordt gedaan daar rennen ze ook achter een nep haas aan, na het rennen krijgt ze het speeltje voor een kwartier als beloning.

Ik geef deze uitleg om eventuele verwarring voor te zijn en omdat ik denk dat het interessant kan zijn.

Als laatste wil ik toevoegen dat ik al zolang ik dit soort honden heb tegen het gebruik ben van deze honden voor honden gevechten en alles wat daar mee te maken heeft, zelf heb ik dus ook in 30 jaar tijd nog geen enkel bijt incident
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”