Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kruisband conservatief behandelen
Moderator: moderatorteam
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Kruisband conservatief behandelen
Mooi ze durft weer 
- yvon
- Zeer actief
-
mattheu
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): maltezer
nou vandaag ging hij liggen toen piepte hij toch.ik schrok mij helemaal lam dacht dat hij weer los was gegaan,gelukkig vals alarm want daarna liep hij weer gewoon.misschien een hechting die hem pijn deed ik weet het niet.
wat hij wel erg doet is overcompenseren naar zijn rechter voorpoot daar loopt hij soms mank op. ik hoop dat dit verbeterd naarmate de achterpoot hersteld. iemand hier ervaring mee???
wat hij wel erg doet is overcompenseren naar zijn rechter voorpoot daar loopt hij soms mank op. ik hoop dat dit verbeterd naarmate de achterpoot hersteld. iemand hier ervaring mee???
- yvon
- Zeer actief
Heb je geen fysio bij de behandeling in gekregen?
Zou het goed in de gaten houden een hond piept niet zo maar. de wond is nog helemaal aan het herstelen binnen in en dat duurt zeker nog wel een maand of 6..
Zou het goed in de gaten houden een hond piept niet zo maar. de wond is nog helemaal aan het herstelen binnen in en dat duurt zeker nog wel een maand of 6..
-
mattheu
- Vaste gebruiker
nee fysio zat er niet bij.misschien ook een beetje vroeg na 12 dagen.ik heb wel fysio gehad voor de operatie voor zijn rechterpoot deze is nog aan het herstellen van een kleine scheur in de kruisband. het vreemde is hij loopt gewoon weer op de poot en merk niet dat er iets vreemds is gebeurt. ik ga morgen toch naar de da voor de hechting kijken wat deze er van zegt,misschien verkeert of te snel opgestaan of een hechting die hem pijn deed.ik word er alleen maar nerveuser van hopen dat het loos alarm is.
-
mattheu
- Vaste gebruiker
nou vandaag bij de da geweest. 1hechting er uit laten halen en voor de rest was het prima,dat hij laatst piepte bij het opstaan kan omdat het nog allemaal vers is maar hoefde ik mij geen zorgen om te maken gelukkig.
- yvon
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
Goed bericht 
-
mattheu
- Vaste gebruiker
nou vanmorgen weer alarm.hij was zo wild dat hij rondjes ging draaien en toen ineens een hard gepiep en tilde zijn rechterpoot op. dus ik dacht het zal toch niet dat deze ook gescheurd was. ik denk dat er weer een scheurtje is bijgekomen in die poot alhoewel de da laatst zei dat deze best in orde was na de eerste scheur. ik hoop toch dat deze niet helemaal scheurt voordat de linker genezen is want dan is er echt een groot probleem.ik word er echt knetter nerveus van het houd niet op.ben benieuwd hoe hij er op gaat lopen later vandaag.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Oei hij blijft je laten schikken, hopelijk valt het mee en loopt hij later weer vrolijk mee
- ranetje
- Zeer actief
Nee hé
Wat lijkt me dat lastig om problemen te voorkomen met zo'n stuiteraar
Wat lijkt me dat lastig om problemen te voorkomen met zo'n stuiteraar
- yvon
- Zeer actief
Het is echt dat je de hond rust moet geven ,maar ook moet houden. dan maar in een bench hoe zielig dit ook klinkt het is voor zijn eigen veiligheid. alles is nog zo vers en hier was een periode van 6 maand opbouwend moet je nagaan hoelang het nog duurt voor je eigenlijk groen licht mag krijgen voor de hond weer lekker zijn ding mag doenmattheu schreef: ↑10 feb 2022 12:08 nou vanmorgen weer alarm.hij was zo wild dat hij rondjes ging draaien en toen ineens een hard gepiep en tilde zijn rechterpoot op. dus ik dacht het zal toch niet dat deze ook gescheurd was. ik denk dat er weer een scheurtje is bijgekomen in die poot alhoewel de da laatst zei dat deze best in orde was na de eerste scheur. ik hoop toch dat deze niet helemaal scheurt voordat de linker genezen is want dan is er echt een groot probleem.ik word er echt knetter nerveus van het houd niet op.ben benieuwd hoe hij er op gaat lopen later vandaag.

op de foto was net na de operatie het verband om zijn poot was tegen het vocht wat naar beneden zakt
maar de ruimte was een super goed oplossing
-
mattheu
- Vaste gebruiker
ja zo een ren heb ik ook maar vanmorgen was hij schijnbaar zo blij dat hij ging ronddraaien en het toen gebeurde.
hopelijk loopt hij er morgen weer een beetje op . ik vraag mij af wanneer hij hier aan geopereerd kan worden mocht hij helemaal scheuren,het zal toch niet zo zijn dat je dan 6 maanden moet wachten dat de linker volledig genezen is. hier word je wel ontzettend nerveus van bij elke zucht die hij maakt slaat je hart al over.

hopelijk loopt hij er morgen weer een beetje op . ik vraag mij af wanneer hij hier aan geopereerd kan worden mocht hij helemaal scheuren,het zal toch niet zo zijn dat je dan 6 maanden moet wachten dat de linker volledig genezen is. hier word je wel ontzettend nerveus van bij elke zucht die hij maakt slaat je hart al over.

- yvon
- Zeer actief
meestal binnen een jaar en ja als je pech hebt en het afgescheurd zal ze sneller geholpen worden. als de geopereerde poot goed geneest zal het eerder gedaan worden, mss een optie om hier met je DA tegaan overleggen, want vaak bij het piepen is het kwaad al geschied,
-
mattheu
- Vaste gebruiker
nou vandaag met de da gesproken die hem geopereerd heeft , hij zegt dat het nu te vroeg is om de rechterpoot te opereren de linker moet ongeveer 6 weken geheeld zijn.
na 6 weken zou de pees aan het bot gegroeid zijn en kan de ander. ideaal is het niet ik hoop dat de linker nog 3 weken houd want eigenlijk krijgt deze nu de volle laag .ik zou niet weten hoe verder als de linker nu knapt want dan heeft hij geen enkele poot meer om op te staan. iemand al eens meegemaakt dat het bij 2 poten tegelijk gebeurd.
na 6 weken zou de pees aan het bot gegroeid zijn en kan de ander. ideaal is het niet ik hoop dat de linker nog 3 weken houd want eigenlijk krijgt deze nu de volle laag .ik zou niet weten hoe verder als de linker nu knapt want dan heeft hij geen enkele poot meer om op te staan. iemand al eens meegemaakt dat het bij 2 poten tegelijk gebeurd.
- ranetje
- Zeer actief
Op je vraag weet ik geen antwoord.mattheu schreef: ↑11 feb 2022 11:56 nou vandaag met de da gesproken die hem geopereerd heeft , hij zegt dat het nu te vroeg is om de rechterpoot te opereren de linker moet ongeveer 6 weken geheeld zijn.
Heb het nog niet gehoord dat beide poten tegelijk stuk gingen.
Maar is het niet mogelijk om de niet geopereerde poot in een brace te zetten zodat de belasting niet te groot wordt?
-
mattheu
- Vaste gebruiker
geen idee .zal de da eens vragen
- yvon
- Zeer actief
tegelijk bestaat niet wat de hond moet de poten belasten . Wel binnen een aantal maand of 3 mits de poot goed hersteldmattheu schreef: ↑11 feb 2022 11:56 nou vandaag met de da gesproken die hem geopereerd heeft , hij zegt dat het nu te vroeg is om de rechterpoot te opereren de linker moet ongeveer 6 weken geheeld zijn.
-
mattheu
- Vaste gebruiker
nou de da vond een brace niet zo een goed idee omdat hij dan helemaal geen spiervorming meer heeft.
volgens hem zou er over 3 weken gekeken kunnen worden om de andere poot te opereren,deze is dan 6 weken hersteld en zou de pees aangegroeid zijn aan het bot.
natuurlijk hoop ik dat deze het nog 3 weken houd omdat deze nu zwar belast word en blijft de vraag of hij het aankan als de rechter geopereerd word en hij dus de linker vol moet belasten. hier word je niet vrolijk van soms denk ik of het niet beter is om hem te laten inslapen met al deze ellende.hij heeft nu in ieder geval geen pijn door de previcox maar zodra ik merk dat het pijn gaat doen moet ik toch handelen verschrikkelijk allemaal.
volgens hem zou er over 3 weken gekeken kunnen worden om de andere poot te opereren,deze is dan 6 weken hersteld en zou de pees aangegroeid zijn aan het bot.
natuurlijk hoop ik dat deze het nog 3 weken houd omdat deze nu zwar belast word en blijft de vraag of hij het aankan als de rechter geopereerd word en hij dus de linker vol moet belasten. hier word je niet vrolijk van soms denk ik of het niet beter is om hem te laten inslapen met al deze ellende.hij heeft nu in ieder geval geen pijn door de previcox maar zodra ik merk dat het pijn gaat doen moet ik toch handelen verschrikkelijk allemaal.
- ranetje
- Zeer actief
Die brace neemt het niet helemaal over van de spieren, die houdt alleen het gewricht een beetje op zijn plek.mattheu schreef: ↑12 feb 2022 12:31 nou de da vond een brace niet zo een goed idee omdat hij dan helemaal geen spiervorming meer heeft.
Heb je al een fysiotherapeut voor je hondje?
Ik zou daar eens vragen wat die er van vindt.
-
mattheu
- Vaste gebruiker
ja daar ben ik geweest. maar dat helpt nu niets dit doe je normaal om na een operatie te herstellen maar heeft nu geen waarde voor de rechterpoot.
ik heb vandaag weer aan de da gevraagd en deze bevestigd dat als de linkerpoot 6 weken hersteld is deze de operatie van de rechterpoot moet kunnen opvangen. uiteraard is dit niet het beste maar veel keuze is er niet.
dus hopen dat de poot het nog 3 weken uithoud.volgens de da zou dit ook niet al te slecht zijn om zo lang te wachten daar hij de rechterpoot niet zoveel belast.
ik heb vandaag weer aan de da gevraagd en deze bevestigd dat als de linkerpoot 6 weken hersteld is deze de operatie van de rechterpoot moet kunnen opvangen. uiteraard is dit niet het beste maar veel keuze is er niet.
dus hopen dat de poot het nog 3 weken uithoud.volgens de da zou dit ook niet al te slecht zijn om zo lang te wachten daar hij de rechterpoot niet zoveel belast.
-
mattheu
- Vaste gebruiker
nou even een update.
gisteren op controle geweest van 6 weken na de operatie. poot is goed hersteld en doet het goed, wel nog een spuitje met anabolen gekregen voor de spiervorming. slechte nieuws is dat de rechter helaas ook geopereerd moet worden aangezien deze al 2 keer licht gescheurd is. hij loopt er wel op maar is niet zo als het moet deze word eind april geopereerd en dan hoop ik dat het voorlopig even rustig blijft want dit is zeer zenuwslopend. word vervolgd.
gisteren op controle geweest van 6 weken na de operatie. poot is goed hersteld en doet het goed, wel nog een spuitje met anabolen gekregen voor de spiervorming. slechte nieuws is dat de rechter helaas ook geopereerd moet worden aangezien deze al 2 keer licht gescheurd is. hij loopt er wel op maar is niet zo als het moet deze word eind april geopereerd en dan hoop ik dat het voorlopig even rustig blijft want dit is zeer zenuwslopend. word vervolgd.
- ranetje
- Zeer actief
Potver wat een pech
Sterkte met de komende operatie
Sterkte met de komende operatie
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Fysiotherapie helpt zeker ook al voor de operatie.mattheu schreef:ja daar ben ik geweest. maar dat helpt nu niets dit doe je normaal om na een operatie te herstellen maar heeft nu geen waarde voor de rechterpoot.
Als jij degene bent die me gemaild (of privé bericht gestuurd) had had ik je het Waterhof al als optie gegeven. Zelfs voor post-operatief zou ik al contact opnemen aangezien de wachttijd lang is.
-
mattheu
- Vaste gebruiker
nou volgens de da heeft fysio weinig zin voor de operatie.
ik heb 2 sessies bij een fysio met hem gedaan maar was er niet tevreden over. soms weet je gewoon niet wat je wel of niet moet doen, ik houd mij nu toch maar bij het advies van de da . maar vind het toch lief dat je mij advies hebt gegeven. op dit moment loopt hij prima op de geopereerde poot en hij loopt ook op de rechter die nog moet, soms krijg ik het idee dat deze zich ook hersteld maar volgens de da zit hier ook speling in dus word het zo goed als zeker een operatie.de spieren beginnen toch wat meer volume te krijgen daar ik iets meer loop met hem en door de anabolenspuit. maar ik moet het niet forceren zou niet goed zijn als de rechterpoot nu helemaal scheurt . want dan word de linker te veel belast. alhoewel de da zegt dat deze het wel houd. word vervolgt.
ik heb 2 sessies bij een fysio met hem gedaan maar was er niet tevreden over. soms weet je gewoon niet wat je wel of niet moet doen, ik houd mij nu toch maar bij het advies van de da . maar vind het toch lief dat je mij advies hebt gegeven. op dit moment loopt hij prima op de geopereerde poot en hij loopt ook op de rechter die nog moet, soms krijg ik het idee dat deze zich ook hersteld maar volgens de da zit hier ook speling in dus word het zo goed als zeker een operatie.de spieren beginnen toch wat meer volume te krijgen daar ik iets meer loop met hem en door de anabolenspuit. maar ik moet het niet forceren zou niet goed zijn als de rechterpoot nu helemaal scheurt . want dan word de linker te veel belast. alhoewel de da zegt dat deze het wel houd. word vervolgt.
-
mattheu
- Vaste gebruiker
nou gisteren aan de tweede poot geopereerd.operatie is goed gegaan was wel de hele dag onrustiger als de vorige keer.
rond de wond is de huid ook behoorlijk rood van de operatie dit was de vorige keer niet zo.ben benieuwd of hij even goed hersteld al de linker.
rond de wond is de huid ook behoorlijk rood van de operatie dit was de vorige keer niet zo.ben benieuwd of hij even goed hersteld al de linker.
- yvon
- Zeer actief
Heb je coolpad meegekregen, deze kun je uit de koelkast halen in een washandje doen en op de rode plek leggen
-
mattheu
- Vaste gebruiker
nee heb ik niet gekregen. vanmorgen is het rode ver weg getrokken. ik vraag mij af wat dit was.
hij schijnt geen pijn te hebben want hij ligt gewoon op de poot staat er soms op dus positief. maar ik weet ook dat ze goed kunnen camoufleren dus houd het wel in de gaten. voor de rest is hij ook iets rustiger en heeft nachts goed doorgeslapen . nu nog hopen dat het allemaal goedkomt. en ja crutz ik denk ook dat het naderhand fysio word want hij heeft weinig spieren . maar probleem is dat hij panisch is voor water word vervolgd.
hij schijnt geen pijn te hebben want hij ligt gewoon op de poot staat er soms op dus positief. maar ik weet ook dat ze goed kunnen camoufleren dus houd het wel in de gaten. voor de rest is hij ook iets rustiger en heeft nachts goed doorgeslapen . nu nog hopen dat het allemaal goedkomt. en ja crutz ik denk ook dat het naderhand fysio word want hij heeft weinig spieren . maar probleem is dat hij panisch is voor water word vervolgd.