Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Darf Vol Bites pup of gewone variant ; vergelijking
Moderator: moderatorteam
- Prul
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
- Aantal honden: 2
Darf Vol Bites pup of gewone variant ; vergelijking
Ik ben geïnteresseerd in de Darf Vol brokken. meestal voer ik brok waarvan maar één soort is voor pup-junior en volwassen. ik wissel merken af, maar dog lovers gold, farmfood, e.d. zitten in het repertoire.
nu kijk ik naar de gewone variant darf vol en zie de volgende analyse:
Ruw eiwit 31%
Zetmeel 27.8%
Vocht 13.2%
Ruw vet 18%,
Ruwe celstof 2.72%
Ruw as 7.19%
Calcium 1.32%
Fosfor 0.80%
Bij Darf vol pup is de analyse:
Ruw eiwit 28% Zetmeel 33.6% Ruw vet 15% Ruwe celstof 2.56% Ruw as 5.06% Calcium 1.02% Fosfor 0.62%
Ik weet dat voor pups de calcium fosfor verhouding belangrijk is maar weet echt niet wat goede waarden zijn. Weet wel dat de pup variant 14 kg 72 euro kost en de gewone variant 20kg 62 euro. De ingrediëntenlijst geeft bij allebei hetzelfde aan.
Vanwaar dat prijsverschil en is dat gerechtvaardigd?
Dan zie ik bij bol punt com ook nog twee heel verschillende afbeeldingen, weet iemand hoe het er echt uitziet?
https://www.bol.com/nl/nl/p/darf-vol-bi ... ontent=txl
Ik heb een franse bulldog van 6 en een berner pup van 4 maanden en voer dus bij voorkeur dezelfde brok. Wat is wijsheid?
nu kijk ik naar de gewone variant darf vol en zie de volgende analyse:
Ruw eiwit 31%
Zetmeel 27.8%
Vocht 13.2%
Ruw vet 18%,
Ruwe celstof 2.72%
Ruw as 7.19%
Calcium 1.32%
Fosfor 0.80%
Bij Darf vol pup is de analyse:
Ruw eiwit 28% Zetmeel 33.6% Ruw vet 15% Ruwe celstof 2.56% Ruw as 5.06% Calcium 1.02% Fosfor 0.62%
Ik weet dat voor pups de calcium fosfor verhouding belangrijk is maar weet echt niet wat goede waarden zijn. Weet wel dat de pup variant 14 kg 72 euro kost en de gewone variant 20kg 62 euro. De ingrediëntenlijst geeft bij allebei hetzelfde aan.
Vanwaar dat prijsverschil en is dat gerechtvaardigd?
Dan zie ik bij bol punt com ook nog twee heel verschillende afbeeldingen, weet iemand hoe het er echt uitziet?
https://www.bol.com/nl/nl/p/darf-vol-bi ... ontent=txl
Ik heb een franse bulldog van 6 en een berner pup van 4 maanden en voer dus bij voorkeur dezelfde brok. Wat is wijsheid?
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Re: Darf Vol Bites pup of gewone variant ; vergelijking
Ik denk dat dit wel nuttige info voor je is: https://www.voerwijzer.com/hondenbrok/d ... ing-puppy/
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
De verhouding Ca/P moet 1,1 zijn. Ik zou deze brokken dus niet aan een pup voeren.
Van de afbeeldingen bij Bol klopt alleen de middelste, zo zien de brokken er uit.
De brokken worden geleverd in papieren zakken.
Van de afbeeldingen bij Bol klopt alleen de middelste, zo zien de brokken er uit.
De brokken worden geleverd in papieren zakken.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- Crescent
- Zeer actief
Een franse bull van 6 jaar en een berner pup van 4 maanden dezelfde brok voeren, weet ik niet. Het zijn beide rassen met hun heel eigen specifieke behoeften, en bovendien verschillen ze flink in leeftijd en formaat, eventuele gevoeligheid voor bepaalde voedingsstoffen, inspanning, groei. etc.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Hazenrein
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
- Contacteer:
Dat geldt dan wellicht voor brokken omdat de fabrikanten daar zo’n circus van hebben gemaakt, maar al mijn honden (verschillende rassen, verschil in leeftijd, in energienivo, castraat en niet) krijgen allemaal hetzelfde rauwe voer. Zelfde spiervlees, zelfde kippenkarkassen, zelfde pens, zelfde eieren. Het enige dat ik varieer is de hoeveelheid al naar gelang het gewicht of de leeftijd van de hond en voor puppies maak ik in het begin meerdere porties per dag, maar het voedsel is hetzelfde. Dus ook de hoeveelheid vocht, calcium, eiwit, vet etc.Crescent schreef: ↑29 jan 2022 21:37 Een franse bull van 6 jaar en een berner pup van 4 maanden dezelfde brok voeren, weet ik niet. Het zijn beide rassen met hun heel eigen specifieke behoeften, en bovendien verschillen ze flink in leeftijd en formaat, eventuele gevoeligheid voor bepaalde voedingsstoffen, inspanning, groei. etc.
Dat een hond goed voedsel verdient lijkt me evident, maar waarom dat niet voor een volwassen bull en een berner puppie hetzelfde voedsel kan zijn zou ik niet weten.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik heb daar ook nooit verschil ingemaakt nooit geen probleem gehad, maar ik gaf maar heel weinig brok meer voor de los dus daar heb ik geen kaas van gegeten
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mee eens
Ik heb totaal geen verstand van wat al die kreten en moeilijk namen van stoffen op het pak brokken betekenen maar ik denk ik aan de oorsprong van de hond n.l. de wolf.
Die voeren hun pups met alles wat ze maar kunnen bemachtigen en dat is hetzelfde wat ze zelf als volwassene ook eten.
De voedingsstoffen die niet in het vlees zitten zitten wel in de inhoud van de maag van de meestal planten etende prooi.
Wat mij betreft zijn al die "speciale" brokken gewoon een slimme marketing truc.
- Prul
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
Zeer informatief, dank!Fotogravinnetje schreef: ↑29 jan 2022 17:59 Ik denk dat dit wel nuttige info voor je is: https://www.voerwijzer.com/hondenbrok/d ... ing-puppy/
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
- Prul
- Zeer actief
Dat is mijn idee ook, er zijn in de natuur geen speciale prooidieren voor pups.teckeltoos schreef: ↑30 jan 2022 10:02Mee eens
Ik heb totaal geen verstand van wat al die kreten en moeilijk namen van stoffen op het pak brokken betekenen maar ik denk ik aan de oorsprong van de hond n.l. de wolf.
Die voeren hun pups met alles wat ze maar kunnen bemachtigen en dat is hetzelfde wat ze zelf als volwassene ook eten.
De voedingsstoffen die niet in het vlees zitten zitten wel in de inhoud van de maag van de meestal planten etende prooi.
Wat mij betreft zijn al die "speciale" brokken gewoon een slimme marketing truc.
Tegelijkertijd realiseer ik me dat in de huishond-situatie de hond is aangewezen op wat ik in de voerbak geef. En dat staat, zeker in het geval van brok, ver van de natuur af.
Ik voer overwegend brok, wissel af met gestoomd vlees compleet van farmfood en rauw vlees compleet uit de vriezer, ook van farmfood. Ben ook beetje afhankelijk wat ik hier in het dorp kan krijgen.
Bij darf was ik gecharmeerd van het hoge vlees aandeel en de herkomst van het vlees. Ik lees dat veel brokken kippenmeel van plofkippenrestanten bevatten en dat lijkt me minder gunstig.
Nog een vraag: de calcium en fosfor hoeveelheden verschillen van
Darf puppy en adult. De verhouding komt bij allebei op 1,65 uit. Wat een tikkie aan de hoge kant is.
Hoe zit dan dan? Ik vind die pupvariant erg duur vergeleken met de adult. Wat is wijsheid?
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Ik zou de brok van Darf niet voeren aan een pup, een berner is een grote hond en je wil dat hij goed opgroeit.Prul schreef: ↑30 jan 2022 12:56Dat is mijn idee ook, er zijn in de natuur geen speciale prooidieren voor pups.teckeltoos schreef: ↑30 jan 2022 10:02Mee eens
Tegelijkertijd realiseer ik me dat in de huishond-situatie de hond is aangewezen op wat ik in de voerbak geef. En dat staat, zeker in het geval van brok, ver van de natuur af.
Ik voer overwegend brok, wissel af met gestoomd vlees compleet van farmfood en rauw vlees compleet uit de vriezer, ook van farmfood. Ben ook beetje afhankelijk wat ik hier in het dorp kan krijgen.
Bij darf was ik gecharmeerd van het hoge vlees aandeel en de herkomst van het vlees. Ik lees dat veel brokken kippenmeel van plofkippenrestanten bevatten en dat lijkt me minder gunstig.
Nog een vraag: de calcium en fosfor hoeveelheden verschillen van
Darf puppy en adult. De verhouding komt bij allebei op 1,65 uit. Wat een tikkie aan de hoge kant is.
Hoe zit dan dan? Ik vind die pupvariant erg duur vergeleken met de adult. Wat is wijsheid?
De puppybrok van Biofood heeft wel de goede verhouding.
Je kunt het vlees van gehouden dieren niet vergelijken met vlees van wild wat de wolf vangt. De weilanden bevatten tegenwoordig te weinig echt goede voedingsstoffen voor vee, waardoor het vlees minder vitamines en mineralen bevat dan prooidieren die in echte wildernis rondlopen. De grond is enorm verschraald door de intensieve veeteelt en akkerbouw. Brok of kvv met toegevoegde vitamines en mineralen is dus zo slecht niet.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl