Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beauceron-kenner gezocht
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Beauceron-kenner gezocht
Ik heb mijn oog op een beauceron laten vallen als nieuwe hond. Nu ken ik zelf geen beaucerons maar wil er in het kader van het vooronderzoek wel van alles over weten. Hier zit vast wel iemand die het ras goed kent en wat vragen wil antwoorden... zou ik blij mee zijn!
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: Beauceron-kenner gezocht
Prachtige honden vind ik de beauceron. Ik ken er 2. Krachtige maar gevoelige honden en daar moet je als baas op inspelen. Hopelijk reageert er iemand die er zelf een heeft.

- Hazenrein
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik ken het ras niet. Ik ken er wel paar beaucerons. En alhoewel ik het zelf altijd wat raar vind om te vertellen over honden die je kent van zien, maar niet van hebben, wil ik graag toch over die paar die ik ken van zien vertellen
Omdat ik hetzelf zo’n grappige ontwikkeling vind.
Twee betreffen nestbroers.
De één wordt antroposofisch opgevoed door een stel nederlanders. Met van die discs als ie iets doet wat niet mag, wegleiden uit onwenselijke situaties en voor het bezoek waslijsten met instructies hoe-de-hond-te-benaderen-en-negeren
Die braverd springt na drie jaar nog steeds enthousiast tegen het bezoek op en kan net zitten op commando.
De andere broer woont bij de nuchtere franse boer uit hetzelfde dorp en die lag met zes maanden al rustig los op het erf voorbijgangers te negeren en help dagelijks mee de koeien uit de wei halen.
Een derde die ik ken kom ik een heel enkel keertje tegen op een wandeling. Van een franse mevrouw. Het is nog een jonkie, net een jaar denk ik. Vrolijk en enthousiast, loopt prima los. Staat nog niet strak onder appel maar dat gaat zeker goedkomen.
Ik vind het alledrie vriendelijke honden. Goedgemutst ook. En mooi vind ik ze ook.
Licie van het forum heeft er een. En ik meen dat zij er erg enthousiast over is.

Twee betreffen nestbroers.
De één wordt antroposofisch opgevoed door een stel nederlanders. Met van die discs als ie iets doet wat niet mag, wegleiden uit onwenselijke situaties en voor het bezoek waslijsten met instructies hoe-de-hond-te-benaderen-en-negeren

De andere broer woont bij de nuchtere franse boer uit hetzelfde dorp en die lag met zes maanden al rustig los op het erf voorbijgangers te negeren en help dagelijks mee de koeien uit de wei halen.

Een derde die ik ken kom ik een heel enkel keertje tegen op een wandeling. Van een franse mevrouw. Het is nog een jonkie, net een jaar denk ik. Vrolijk en enthousiast, loopt prima los. Staat nog niet strak onder appel maar dat gaat zeker goedkomen.
Ik vind het alledrie vriendelijke honden. Goedgemutst ook. En mooi vind ik ze ook.
Licie van het forum heeft er een. En ik meen dat zij er erg enthousiast over is.
- Crescent
- Zeer actief
Ik volg. Vind het prachtige honden en wil er graag meer over weten.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Hazenrein
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Ik heb er zelf geen, maar wel een tijdje thuis een aantal mensen met een beauce in training gehad aan de schapen.
Mijn ervaring met dit mooie ras is dat ze best gevoelig zijn, maar dat je je wel heel consequent moet doorzetten, zonder hard met deze honden om te gaan.
Al naar gelang uit welke lijnen (en daar heb ik nu echt geen verstand van moet ik zeggen) zitten er soms wel exemplaren bij die niet altijd even vriendelijk zijn naar mensen.
Een van een koppel heb ik moeten weigeren in de training, omdat ik niet mee kon de wei op, als ik per ongeluk met mijn arm richting baasje had gezwaaid, en dat kan allicht snel gebeuren in het kader van iets of een richting willen aanwijzen, dan had ik die reu aan mijn arm gehad hangen.
Die hebben toch wel al wat bijt- of bijna bijtincidenten gehad.
Een van de teven van de andere kennis die kwam trainen heeft ook al een keer gehapt naar iemand.
Een andere teef was door te harde aanpak in de training (niet bij mij!) zo onzeker geworden dat ze niet eens meer durfde werken, dat heeft even geduurd eerdat die terug genoeg zelfvertrouwen had.
Prachtige honden, relatief weinig gezondheids issues, maar je zou je echt in fokkers en lijnen moeten verdiepen, zit blijkbaar ook nogal wat verschil in.
Mijn ervaring met dit mooie ras is dat ze best gevoelig zijn, maar dat je je wel heel consequent moet doorzetten, zonder hard met deze honden om te gaan.
Al naar gelang uit welke lijnen (en daar heb ik nu echt geen verstand van moet ik zeggen) zitten er soms wel exemplaren bij die niet altijd even vriendelijk zijn naar mensen.
Een van een koppel heb ik moeten weigeren in de training, omdat ik niet mee kon de wei op, als ik per ongeluk met mijn arm richting baasje had gezwaaid, en dat kan allicht snel gebeuren in het kader van iets of een richting willen aanwijzen, dan had ik die reu aan mijn arm gehad hangen.
Die hebben toch wel al wat bijt- of bijna bijtincidenten gehad.
Een van de teven van de andere kennis die kwam trainen heeft ook al een keer gehapt naar iemand.
Een andere teef was door te harde aanpak in de training (niet bij mij!) zo onzeker geworden dat ze niet eens meer durfde werken, dat heeft even geduurd eerdat die terug genoeg zelfvertrouwen had.
Prachtige honden, relatief weinig gezondheids issues, maar je zou je echt in fokkers en lijnen moeten verdiepen, zit blijkbaar ook nogal wat verschil in.
-
- Zeer actief
Dank voor alle reacties, leuk om te lezen, al zijn het geen ervaringen met een eigen beauce.
@Sassy, heel goed dat je dit deelt. Ik had nooit gedacht dat met die enkele nesten per jaar in Nederland toch nog 'slechte' honden zouden worden gefokt. Ik hoop dat ik met de Beauceron Vereniging goed zit, maar ik ga extra uitkijken!
@Hanzenrein Dank voor de links, geeft een goed beeld.
@Sassy, heel goed dat je dit deelt. Ik had nooit gedacht dat met die enkele nesten per jaar in Nederland toch nog 'slechte' honden zouden worden gefokt. Ik hoop dat ik met de Beauceron Vereniging goed zit, maar ik ga extra uitkijken!
@Hanzenrein Dank voor de links, geeft een goed beeld.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Grappig, ik lees dit toevallig.
Helaas valt de gezondheid vd Beauceron heden ten dage wél tegen. Er zijn doofheid en ectopische ureter bijgekomen als erfelijke afwijkingen. Veel fokkers sluiten daar ook nog eens hun ogen voor. Blijf doorvragen totdat je bij fokkers komt die je wel duidelijkheid willen verschaffen!
Helaas valt de gezondheid vd Beauceron heden ten dage wél tegen. Er zijn doofheid en ectopische ureter bijgekomen als erfelijke afwijkingen. Veel fokkers sluiten daar ook nog eens hun ogen voor. Blijf doorvragen totdat je bij fokkers komt die je wel duidelijkheid willen verschaffen!
- Sassy
- moderator
Goed om te weten, dat had ik nog niet eerder gehoord.*Esther schreef: ↑13 jan 2022 18:36 Grappig, ik lees dit toevallig.
Wel van eentje met epilepsie.
-
- Zeer actief
Ik heb inmiddels een pup gevonden in Frankrijk. Ik kijk erg uit naar zijn komst 

- Sassy
- moderator
O leuk, als de pup er is volgen we natuurlijk graag de verhalen. O en foto’s graag 
-
- Zeer actief
- Hazenrein
- Zeer actief
- Contacteer:
Leuk. En wanneer komt de kleine?
- Sassy
- moderator
Nee, tegenwoordig niet meer, heb geen eigen schapen meer, en de hondenschool in Hasselt is voor mij na onze verhuizing te ver weg om daar nog met hun schapen les te geven.
Al naar gelang waar jij woont wil ik tzt wel meekijken of ik iemand weet die jou kan helpen

Doorgaans geven de meesten die border collies trainen geen les aan mensen met andere (hoedende) rassen.
-
- Zeer actief
- Hazenrein
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Net zo lang gegoogeld tot ik een beschikbare pup vond van een fokker die volgens de richtlijnen van de vereniging fokt (= uren en uren en uren googelen)

- Hazenrein
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Jij woont in Frankrijk zie ik dus je zal het wetenHazenrein schreef: ↑27 jan 2022 22:46Haha, dat verbaast me niks. Fransen & actuele informatieve websites is niet vaak een succesvolle combinatie.

-
- Zeer actief
De site van de vereniging (Amis des beaucerons of zo) is helemaal een drama qua beschikbare nestjes. Echt niet te doen 

-
- Zeer actief
Morgen alweer negen maanden is ie
Ik zal wat foto's plaatsen in de fotohoek.

Ik zal wat foto's plaatsen in de fotohoek.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan