Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heel mooie hond
Het is dat ik beter weet uit je verhalen, maar anders zou ik denken dat het een vreselijke luilak was
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie schreef: ↑23 jan 2022 17:50
Jeetje wat is ze donker! Mooie dame geworden hoor!
Ja ze is bijna zwart, vaak wordt gedacht dat ze een Mechelaar is, wat er wel in zit ook.
Thanks!
Ben even kwijt welke lijnen er ook weer in zaten, maar ik zie de streepjes op haar kont die zie je toch wel vaak bij de Hollanders
Zelf zou ik eerder denken aan mix van Hollander Mechel en Duitse herder, ze heeft best een flinke bouw en grof hoofd, dus Duitse herder werklijn erin zou ik ook helemaal niet gek vinden.
De foto vertekent het beeld een beetje denk ik, ze weegt maar dertig kilo en naast een Duitser is ze maar een kleintje. Er zit Hollander en een beetje Mechelaar in haar bloedlijn, ze komt uit een hele pittige werklijn maar meestal merk je daar niks van, maar soms wel. Ze reageert bijvoorbeeld heel fel op katten, terwijl ik er zelf ook een heb! Vanavond nog bleef een kat met bolle rug en de haren overeind midden op de weg staan die ons te laat had zien aankomen. Dus ik stoppen en probeert dat kreng van een hond achter mij te komen wetende dat ik de riem dan moeilijker houd. Ik snel naar achter met de fiets waar ze tegen opliep en dat schudde haar wakker. Op die momenten is het krachtsport want luisteren is er even niet meer bij. Het oerinstinct komt los, dat zit er bij de mijne goed in.