Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zoekfunctie
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Zoekfunctie
Ik vind de zoekfunctie echt tien keer niks. Je komt niet verder dan de eerste pagina, als je naar de 2e door wilt krijg je de melding: sorry, de zoekfunctie is niet beschikbaar. Zo kan je niks vinden.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Re: Zoekfunctie
O vreemd bij mij werkt hij goed en snel misschien dat de dames van techniek het weten
- Crescent
- Zeer actief
Nergens last van, misschien even cookies verwijderen?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Hoi Gonnie. Bij mij gaat het ook vlot, nergens last van. Cookies verwijderen misschien?

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Op mijn ipad werkt het ook prima. Is gloednieuw, dus misschien dat dat het verschil maakt. Maar ik zou ook adviseren om de cookies eens te verwijderen en het dan nog 1 keer proberen.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bij mij werkt alles als vanouds.
Als ik je ergens mee kan helpen zeg je het maar.
Wat zocht je ?
Als ik je ergens mee kan helpen zeg je het maar.
Wat zocht je ?
-
- Zeer actief
Nou, ik heb de cookies verwijderd en nog doet hij het niet.
Ja, ik krijg een pagina te zien maar als ik naar de 2e pagina wil krijg ik dus weer de melding dat de zoekfunctie niet beschikbaar is.
Ja, ik krijg een pagina te zien maar als ik naar de 2e pagina wil krijg ik dus weer de melding dat de zoekfunctie niet beschikbaar is.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
Nou, heb het nu anders gedaan en ook op mezelf gezocht, toen lukte het wel.
Groetjes Gonnie.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Hier hetzelfde al sinds het forum weer open is. Ik gebruik firefox op mijn laptop.
-
- Zeer actief
Bij mij werkt het nu wel als ik op zoek klik in die bruine balk, dan krijg je meer opties, ik vul dan ook mijn naam in als ik zoek naar een topic van mezelf.
Als ik op dat witte vakje met zoek klik lukt het niet.
Groetjes Gonnie.
Nope hier niet, krijg het vriendelijke verzoek het over 31 seconden weer te proberen. Maar maakt mij niet zoveel uit, dan gewoon niet.gonnie schreef: ↑18 jan 2022 15:50Bij mij werkt het nu wel als ik op zoek klik in die bruine balk, dan krijg je meer opties, ik vul dan ook mijn naam in als ik zoek naar een topic van mezelf.
Als ik op dat witte vakje met zoek klik lukt het niet.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat MoTsiTsi schijft heb ik ook.
Het kan eindeloos duren voor ik een verdere pagina voor krijg in de zoekfunctie.
Als die al komt
Het kan eindeloos duren voor ik een verdere pagina voor krijg in de zoekfunctie.
Als die al komt

- Hazenrein
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
- Contacteer:
Ik moet ook zeggen dat ik die wachttijd goed irritant vind.
Als ik iets zoek zijn er soms 4687 berichten over. Over het scannen van die eerste pagina met gevonden berichten doe je een seconde of 10. Dan heb je wel gezien dat daar niet instaat wat je zoekt. Om dan elke keer 50 seconden te moeten wachten voor je door kan naar de volgende pagina vind ik dus irritant.
Is dat een versnellen een technische onmogelijkheid of kan iemand die wachttijd handmatig verkorten?
Op zo’n manier gaat de lol van zoeken er namelijk wel vanaf. En als de lol van het zoeken mensen vergaat, wat hebben al die berichten waarin je zoekt dan nog voor zin?
Als ik iets zoek zijn er soms 4687 berichten over. Over het scannen van die eerste pagina met gevonden berichten doe je een seconde of 10. Dan heb je wel gezien dat daar niet instaat wat je zoekt. Om dan elke keer 50 seconden te moeten wachten voor je door kan naar de volgende pagina vind ik dus irritant.
Is dat een versnellen een technische onmogelijkheid of kan iemand die wachttijd handmatig verkorten?
Op zo’n manier gaat de lol van zoeken er namelijk wel vanaf. En als de lol van het zoeken mensen vergaat, wat hebben al die berichten waarin je zoekt dan nog voor zin?
-
- Zeer actief
Het werkt heel slecht inderdaad, lijkt eigenlijk nergens op
sorry

- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Maar hoe algemeen zoeken jullie dan als je 4867 pagina's krijgt? Als ik zoek, zoek ik heel specifiek. In mijn eigen topics gebruik ik specifieke woorden waarvan ik zeker weet dat ik die heb gebruikt (bv "levenslessen"). Maar ook van andere topics gebruik ik heel specifieke woorden, bijvoorbeeld "parkietenspiegel". Als je op hond zoekt krijg je wel tig duizend zoekresultaten denk ik, en dat gaat nu eenmaal niet in een seconde 

Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Dat de zoekfunctie traag is ligt aan te weinig processorkracht en te weinig werkgeheugen van de server. Toen de database nog op de server van JP draaide ging het beter omdat die veel krachtiger was.
Een krachtigere server kost geld en ik ga niet over die centen, dus ik ga het voorleggen aan Michiel.
Specifieker zoeken helpt inderdaad.
Een krachtigere server kost geld en ik ga niet over die centen, dus ik ga het voorleggen aan Michiel.

- ranetje
- Zeer actief
Marion. schreef: ↑19 jan 2022 18:29 Maar hoe algemeen zoeken jullie dan als je 4867 pagina's krijgt? Als ik zoek, zoek ik heel specifiek. In mijn eigen topics gebruik ik specifieke woorden waarvan ik zeker weet dat ik die heb gebruikt (bv "levenslessen"). Maar ook van andere topics gebruik ik heel specifieke woorden, bijvoorbeeld "parkietenspiegel". Als je op hond zoekt krijg je wel tig duizend zoekresultaten denk ik, en dat gaat nu eenmaal niet in een seconde![]()

Welnee.
Maar als ik op counter conditioning zoek krijg ik er aardig wat (54 of zoiets?)
En dan wil ik naar de laatste pagina omdat die naar het gewenste topic gaat.
Alleen moet ik dan 19 seconden wachten ....................... en weer .......................... en weer .............................. omdat de server "overbelast raakt"
Dus dat werkt niet goed lijkt me?
Misschien idd te weinig werkgeheugen zoals welshwitch schrijft.

- Hazenrein
- Zeer actief
- Contacteer:
4867 berichtenMarion. schreef: ↑19 jan 2022 18:29 Maar hoe algemeen zoeken jullie dan als je 4867 pagina's krijgt? Als ik zoek, zoek ik heel specifiek. In mijn eigen topics gebruik ik specifieke woorden waarvan ik zeker weet dat ik die heb gebruikt (bv "levenslessen"). Maar ook van andere topics gebruik ik heel specifieke woorden, bijvoorbeeld "parkietenspiegel". Als je op hond zoekt krijg je wel tig duizend zoekresultaten denk ik, en dat gaat nu eenmaal niet in een seconde![]()

De zoekfunctie is niet traag. Die is prima snel. Maar het door de pagina’s met gevonden berichten bladeren kan niet in een normaal tempo. Net wat Ranetje zegt, je moet dan steeds zoveel seconden wachten tot je de functie weer mag gebruiken.welshwitch schreef: ↑19 jan 2022 18:33 Dat de zoekfunctie traag is ligt aan te weinig processorkracht en te weinig werkgeheugen van de server. Toen de database nog op de server van JP draaide ging het beter omdat die veel krachtiger was.
En op mijn eigen naam zoeken gaat niet als het een bericht onder een vorige forumnaam is. Gister zocht ik heel specifiek naar de titel van een topic met een filmpje van mij. De titel van dat topic is ‘Stabij aan het werk’. Maar daarop zoeken levert alle berichten op waar die woorden in staan

Ik heb het topic en het filmpje wel gevonden, maar het stond op pagina vier of vijf of zes van de resultaten. Dan duurt het met die verplichte wachttijd dus best lang voor je het gevonden hebt. En om dat verplichte wachten gaat het mij persoonlijk. Dat irriteert.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Als je weet dat het in de topic-titel staat, kun je dus zoeken op alleen titels ipv op berichten. 'Aan' en 'het' zijn woorden die je beter uit je zoekopdracht kunt laten omdat die te algemeen voorkomend zijn. Dus zoek je binnen alleen onderwerptitels op stabij 'stabij werk'. Ik krijg op deze manier welgeteld 1 zoekresultaat voor jouw zoektocht. En die was er vrijwel instant
- Hazenrein
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja daar heb je gelijk in. Dat was dus een slecht voorbeeld omdat het de titel was. Als het een zin in een bericht is dan gaat het niet op.Fotogravinnetje schreef: ↑19 jan 2022 21:17 Als je weet dat het in de topic-titel staat, kun je dus zoeken op alleen titels ipv op berichten. 'Aan' en 'het' zijn woorden die je beter uit je zoekopdracht kunt laten omdat die te algemeen voorkomend zijn. Dus zoek je binnen alleen onderwerptitels op stabij 'stabij werk'. Ik krijg op deze manier welgeteld 1 zoekresultaat voor jouw zoektocht. En die was er vrijwel instant
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ook daarin is voorzienHazenrein schreef: ↑19 jan 2022 22:16Ja daar heb je gelijk in. Dat was dus een slecht voorbeeld omdat het de titel was. Als het een zin in een bericht is dan gaat het niet op.Fotogravinnetje schreef: ↑19 jan 2022 21:17 Als je weet dat het in de topic-titel staat, kun je dus zoeken op alleen titels ipv op berichten. 'Aan' en 'het' zijn woorden die je beter uit je zoekopdracht kunt laten omdat die te algemeen voorkomend zijn. Dus zoek je binnen alleen onderwerptitels op stabij 'stabij werk'. Ik krijg op deze manier welgeteld 1 zoekresultaat voor jouw zoektocht. En die was er vrijwel instant
Plaats een + voor elk woord dat gevonden moet worden en een - voor elk woord dat niet gevonden moet worden.
Plaats een lijst met woorden gescheiden door een | tussen haakjes als maar één van de woorden gevonden moet worden. Gebruik * als een joker voor gedeeltelijke overeenkomsten.
- Hazenrein
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat laatste werkt net zo slecht. Dan krijg je nog steeds alle berichten die die woorden in willekeurig welke volgorde in het bericht hebben.teckeltoos schreef: ↑20 jan 2022 11:41Ook daarin is voorzienHazenrein schreef: ↑19 jan 2022 22:16Ja daar heb je gelijk in. Dat was dus een slecht voorbeeld omdat het de titel was. Als het een zin in een bericht is dan gaat het niet op.Fotogravinnetje schreef: ↑19 jan 2022 21:17 Als je weet dat het in de topic-titel staat, kun je dus zoeken op alleen titels ipv op berichten. 'Aan' en 'het' zijn woorden die je beter uit je zoekopdracht kunt laten omdat die te algemeen voorkomend zijn. Dus zoek je binnen alleen onderwerptitels op stabij 'stabij werk'. Ik krijg op deze manier welgeteld 1 zoekresultaat voor jouw zoektocht. En die was er vrijwel instantPlaats een + voor elk woord dat gevonden moet worden en een - voor elk woord dat niet gevonden moet worden.
Plaats een lijst met woorden gescheiden door een | tussen haakjes als maar één van de woorden gevonden moet worden. Gebruik * als een joker voor gedeeltelijke overeenkomsten.
Sterker nog, als ik een deel van een zin uit het topic “stabij aan het werk” invoer met plussen, dan krijg ik twee hits met die woorden maar niet het topic wat ik zoek.
Maar nogmaals, wat mij irriteert is dat verplichte wachten tussen zoekopdrachten. Gaat daar nog iemand naar kijken?
- ranetje
- Zeer actief
Dat denk ik wel.
welshwitch schreef: ↑19 jan 2022 18:33 Dat de zoekfunctie traag is ligt aan te weinig processorkracht en te weinig werkgeheugen van de server. Toen de database nog op de server van JP draaide ging het beter omdat die veel krachtiger was.