Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vogelgriep

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Vogelgriep

Ongelezen bericht door ranetje »

Bericht van de Zwanengroep Zuid-Holland
WAARSCHUWING
VOOR HONDENBEZITTERS !!!!
Houd de hond aan de lijn bij oevers en in gebieden waarvan je weet dat er vogelgriep heerst!
Rondom het Haringvliet is een grote besmettingshaard geconstateerd maar ook op de stranden van Zeeland, Zuid-Holland en andere plaatsen in Nederland, worden zieke en dode vogels gemeld. Laat de hond niet snuffelen aan vogels, ontlasting of kadavers! De eerste verschijnselen die kunnen wijzen op vogelgriep bij een hond zijn,
koorts, lusteloosheid, benauwdheid, oog- en neusuitvloeiing en soms hoesten. Raadpleeg bij twijfel, altijd je dierenarts!
Ook in de Noordelijke provincies (vooral Friesland, Drenthe en Overijssel) is vogelgriep geconstateerd.
Vogels (vooral ganzen) komen soms zo uit de lucht vallen en zijn op de grond wankel en kunnen zich niet oriënteren.
Afblijven is de boodschap en melding maken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Vogelgriep

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Bedankt voor deze melding. Het zal in een woonwijk met dode vogels wel meevallen denk ik maar het is dus opletten met vogelpoep.

Hoe " gevaarlijk" is vogelgriep eigenlijk bij de hond? Of zit het gevaar erin dat de hond het op de mens kan over brengen ?
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvon »

teckeltoos schreef: 17 jan 2022 07:52 Bedankt voor deze melding. Het zal in een woonwijk met dode vogels wel meevallen denk ik maar het is dus opletten met vogelpoep.

Hoe " gevaarlijk" is vogelgriep eigenlijk bij de hond? Of zit het gevaar erin dat de hond het op de mens kan over brengen ?
https://dogzine.nl/nl/nieuwsartikelen/v ... oor-honden
Afbeelding
GAIA
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

teckeltoos schreef: 17 jan 2022 07:52 Bedankt voor deze melding. Het zal in een woonwijk met dode vogels wel meevallen denk ik maar het is dus opletten met vogelpoep.

Dat hangt er een beetje vanaf.
Als zieke vogels zo uit de lucht kunnen vallen (en dat gebeurt!) kan dat overal zijn.
Dus ook opletten in de woonwijken lijkt me best verstandig al hoef je er, voor zover bekend, niet direct grote paniek van te maken :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Afbeelding
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Bedankt voor de melding.

Lijkt me niet iets om over te panikeren, maar het verspreid zich wel steeds meer, absoluut waar.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”