Beiden hebben een halfcheck halsband, en lopen inmiddels allebei aan 8 meter flex. We lopen meestal vanuit huis waar aanlijnplicht in de wijk geldt, maar we lopen wel langs gras e.d. en richting plekken waar los kan, maar niet altijd mag.
Wij zijn dus burgerlijk ongehoorzaam.
Plekken waar het vlakbij mag vind ik nog te gevaarlijk, die plek(ken) liggen namelijk aan de autowegen. En niet omheind dus in een mum zijn ze op de stoep en kan ze de weg op schieten. Aki als pup hebben we daar ook veel op geoefend, die kan daar nu wel los, bij haar doen we dat niet echt nog, laatst wel even om te oefenen, maar ik ben dan echt ontzettend alert op voorbijgangers, blaffende uitvallende honden vanaf de stoep/straat daar etc..
niet echt relaxed dus
Door de beperkingen vind ik het dus wel prettig om lijn te kunnen geven, ook in de wijk.
Ze volgen mondelinge commando's ook aan de flex goed op dus dat gaat verder prima, even kort en naast bij tegemoetkomers, even wachten met oversteken etc..
En vaak dus los op mooie overzichtelijke stukken waar het officieel niet mag.
Op strand uiteraard ook los, en als ik het niet zo vertrouw met bepaalde andere honden roep ik ze even kort bij me en daarna geef ik ze weer vrij.